Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-20, 11:41
  #1
Medlem
R.Bloodworths avatar
Tja

Jag är en kille på 26 år, är 172,5 cm lång och väger 65-66 kg. Enligt dessa internetsajter som räknar ut idealvikten för min längd står det allt från 55-74 kg är inom ramarna. Jag är alltså mer eller mindre i mitten av lägsta och högstanivån men känner mig ändå väldigt "liten" och smal.

Vad anser ni är den "perfekta" vikten för min längd rent estetiskt?

Tack
Citera
2016-09-20, 11:43
  #2
Avstängd
Där du är nu om du är vältränad, annars något mindre.
Citera
2016-09-20, 11:53
  #3
Medlem
R.Bloodworths avatar
Tränad/vältränad är jag inte. Men har gått upp cirka 4 kg sedan jag började med basic träningar hemma (biceps, triceps, axlar, squats och äter lite mer än vanligt). Skulle beskriva mig själv som smal. Jag undrar inte om 70-72 kg hade varit perfekt, men å andra sidan ligger det vid den övre gränsen så jag är lite osäker.
Citera
2016-09-20, 12:57
  #4
Medlem
Whiteejacks avatar
Har för mig att flesta som är i din längd, sällan kan känna sig alltför stora om du förstår vad jag menar, i din längd är det ganska så bättre att se smal ut med då lite muskler, men att vara bred/fet får dig bara att se kortare ut än vad du är.

Smal med lite kroppsdefinition är det bästa du kan göra i din längd, och tyvärr resulterar det i att man ser liten ut, det får du acceptera och vara nöjd med, det ser bra ut ändå.
Citera
2016-09-20, 14:47
  #5
Medlem
Pecanpies avatar
Det beror helt på din muskelmassa. Vikten hade jag inte hakat upp mig på utan kollat kroppsformen istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback