Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-07-26, 18:19
  #61
Medlem
Ska åka till Warszawa i augusti för att träffa några kompisar som är därifrån :) men de kommer vara på jobb då jag kommer fram så jag kommer utforska staden lite själv först. Hur lönar det sig att ta sig till centrum från flygplatsen (billigast är bäst) och finns det något ställe att låsa in sin väska över dagen så man slipper bära omkring på den? Tex någon centralstation eller whatever.

Och finns det något lunchställe/café jag inte får missa? :)
Citera
2017-07-27, 10:46
  #62
Medlem
dewnazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av is8550
Ska åka till Warszawa i augusti för att träffa några kompisar som är därifrån men de kommer vara på jobb då jag kommer fram så jag kommer utforska staden lite själv först. Hur lönar det sig att ta sig till centrum från flygplatsen (billigast är bäst) och finns det något ställe att låsa in sin väska över dagen så man slipper bära omkring på den? Tex någon centralstation eller whatever.

Och finns det något lunchställe/café jag inte får missa?
Tjaaa, aker du fran modlin ta en buss bara som kommer ta dig till en tagstation folj efter alla andra sa hittar du , och du koper biljett utanfor for typ 30kr. Ifran chopin ta en stadsbuss som de borde sta "Dworzec centralna" pa. Kliv bara pa den och kop biljett inne i bussen for 10kr. Annars ta uber. Du kan lasa in vaskan pa dworzec centralna dvs centralstationen. Dra till Krowarzvwa ett vegetariskt hamburgestalle som ar sjuuuukt gott. Kan aven rekommendera att kopa nagra bars och dra till floden "Wisla" sjukt nice stalle att koppla av pa. Bara att fraga om du undrar natt mer, hoppas jag gav svar pa dina fragor.
Citera
2017-08-14, 16:54
  #63
Medlem
Vet du hur lönerna för ingenjörer är?

Är man eftertraktad som svensk med lite högre utbildning?
Citera
2017-08-16, 19:32
  #64
Medlem
dewnazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jurassic
Vet du hur lönerna för ingenjörer är?

Är man eftertraktad som svensk med lite högre utbildning?
Ingen koll pa loner men, Svenskar med utbildning ar oftast alltid eftertraktade i storre stader.
Citera
2017-12-01, 10:53
  #65
Medlem
Esposito1887s avatar
Några tips om restauranger skulle uppskattas. Får gärna vara av lite lyxigare variant.
Citera
2017-12-11, 11:23
  #66
Medlem
dewnazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esposito1887
Några tips om restauranger skulle uppskattas. Får gärna vara av lite lyxigare variant.
Oj har inte någon koll alls på de men resturangen på Marriott hotell va nice
Citera
2017-12-26, 17:02
  #67
Medlem
random123456789s avatar
Hej!

Vi åker ner ett gäng kompisar för att fira nyår kommande helgen. Vi undrar lite vilka nattklubbar du skulle rekommendera? Vi gillar det mesta, high-end och underground klubbar med EDM/Deep house/tech house etc.

Skickar även ett pm
Citera
2017-12-26, 21:44
  #68
Medlem
dewnazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av random123456789
Hej!

Vi åker ner ett gäng kompisar för att fira nyår kommande helgen. Vi undrar lite vilka nattklubbar du skulle rekommendera? Vi gillar det mesta, high-end och underground klubbar med EDM/Deep house/tech house etc.

Skickar även ett pm
Har endast koll på techno klubbar / underground tech klubbar. Kan rekommendera Smolna som har ett 24H party på nyår och man kan även köpa en biljett för 250zl typ 570kr så man har öppen bar där. Och även Luzztro kommer ha en grym fest. Jag själv kommer att hänga på Klubben Mekka/Metronom som har alla 3 våningar öppen med olika typer av musik på varje våning, psytrance/hardcore/techno. Och de är öppet i 24h minst. Men om ni är ute efter tech house/ house så skulle jag rekommendera Luzztro där spelar dom alltid tech house/House i första rummet när man kommer in. Skicka PM om ni behöver hjälp med nått då ni är här
Citera
2018-03-10, 18:12
  #69
Avstängd
I Warsawa nu och behöver lite tips kring uteliv. Vart ska man ikväll? Gillar techno, underground osv.
Citera
2018-03-22, 23:17
  #70
Medlem
G-punktens avatar
Hur ser det ut på laddfronten här? Är här nere just nu och undrar hur jag får kontakt med en dealer?
Citera
2018-04-24, 19:35
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Hur ser det ut på laddfronten här? Är här nere just nu och undrar hur jag får kontakt med en dealer?

+1
Citera
2018-04-24, 19:52
  #72
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommdegarcons
+1
Löste sig jävligt bra. Bara surra med de unga Uber chaufförerna om man vill köpa av en riktigt langare. Annars säljer folk inne på klubbarna Lurrtzo och Smolna.
Citera
  • 5
  • 6
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2765099

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback