Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-06, 09:37
  #49
Medlem
dewnazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Polen är verkligen ett svinbra land. Är riktigt sugen på att flytta dit och lämna det här sjunkande skeppet Sverige 4ever.

Vad kostar det i svenska kronor att hyra lägenhet i exempelvis Warszawa? Bra läge?
Vet du någon bra hemsida där man kan se lediga lgh i Polen eller måste man ta sig ner på plats och fixa det där?

Hur funkar det att flytta till Polen? Finns det något krav på att man måste ha inkomst eller är det bara att dra ner? Sitter på en del kapital, så skulle klara mig rätt fint där nere i minst 10 år


Jag betalar 1000zl för ett rum och kök hyffsad inredning, 1000zl är typ 2300kr ish. och det finns massvis med lägenheter inte svårt att få tag i. Här är en facebook grupp som enligt mig är det bästa stället att hitta bostad https://www.facebook.com/groups/wars...najem/?fref=ts , och det går även att söka på olx.pl och gumtree.pl. Tror inte du ska behöva ha nån inkomst för att dra ner
Citera
2016-12-06, 14:44
  #50
Medlem
dewnazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Polen är verkligen ett svinbra land. Är riktigt sugen på att flytta dit och lämna det här sjunkande skeppet Sverige 4ever.

Vad kostar det i svenska kronor att hyra lägenhet i exempelvis Warszawa? Bra läge?
Vet du någon bra hemsida där man kan se lediga lgh i Polen eller måste man ta sig ner på plats och fixa det där?

Hur funkar det att flytta till Polen? Finns det något krav på att man måste ha inkomst eller är det bara att dra ner? Sitter på en del kapital, så skulle klara mig rätt fint där nere i minst 10 år

Och ja , Polen är bra land som går rakt uppåt medans sverige går rätt ner åt helvetet. Kommer stanna här så länge jag har ett jobb och kan leva påt, men kommer aldrig i mitt liv återvända till sverige,
Citera
2017-01-22, 13:26
  #51
Medlem
Finns det någon bra marknad? Hittade en via Tripadvisor som dock verkar lite nedgången, men vet du någon bättre? https://www.tripadvisor.se/Attractio...al_Poland.html


Vad är det som är billigt att köpa i Polen och som man kan köpa med sig i massor hem till Sverige?
Citera
2017-01-26, 13:00
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexAtilla
Finns det någon bra marknad? Hittade en via Tripadvisor som dock verkar lite nedgången, men vet du någon bättre? https://www.tripadvisor.se/Attractio...al_Poland.html


Vad är det som är billigt att köpa i Polen och som man kan köpa med sig i massor hem till Sverige?


Cigg & sprit, allt annat är inte så billigt så att det skulle kunna vara värt att ta med hem i större mängder. Elektronik håller typ samma priser som i Sverige, kläder likadant.
Citera
2017-05-23, 23:54
  #53
Medlem
ClowneNs avatar
Åker ner den 31 maj nu och stannar i 5 dagar. Hur mycket tror ni man kan tänkas behöva ha med sig i cash? Vill se en del, äta gött i princip. Blir inte ut på klubb eller liknande utan mer att se sig om.
Citera
2017-05-26, 01:15
  #54
Medlem
dewnazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClowneN
Åker ner den 31 maj nu och stannar i 5 dagar. Hur mycket tror ni man kan tänkas behöva ha med sig i cash? Vill se en del, äta gött i princip. Blir inte ut på klubb eller liknande utan mer att se sig om.

Om du har boende bokat så borde 3000 räcka gott, allt är i princip halva priset mot sverige
Citera
2017-06-08, 23:30
  #55
Medlem
Ska ner till warszawa i Juli med några kompisar och undrar om det är lätt att fixa weed ?
Citera
2017-06-12, 18:37
  #56
Avstängd
Captain Caustics avatar
Åker till Warszawa några dagar jag bara undrar, vart är de goa krog kvarteren där man kan köpa billig öl.
Varje stad brukar ju ha kvarter som studenter och lokalbefolkning hänger på där ölen och maten är prisvärd och folket är soft.

Sen också vad ska jag räkna för en vanlig öl på tapp, 50 cl? Har hört allt från 10-50 kr..
Citera
2017-06-12, 18:45
  #57
Medlem
Hur ser polacker i allmänhet på Ryssland/Ryssar/Putin?
Citera
2017-06-12, 19:34
  #58
Medlem
Vad anser polacker om tyskar? Har hört att de inte är så glada för de.



//Siegestor
Citera
2017-06-13, 18:44
  #59
Medlem
dewnazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Åker till Warszawa några dagar jag bara undrar, vart är de goa krog kvarteren där man kan köpa billig öl.
Varje stad brukar ju ha kvarter som studenter och lokalbefolkning hänger på där ölen och maten är prisvärd och folket är soft.

Sen också vad ska jag räkna för en vanlig öl på tapp, 50 cl? Har hört allt från 10-50 kr..

Nowy swiat Pawillony ar enligt mig det basta stallet for yngre manniskor och det ar aven centralt. det finns ol fran 10-50kr och aven dyrare men en en standard ol brukar kosta 20kr typ pa tapp 50cl. och for nattklubbar liknande sverige dra till mazowieckie street finns massvis med klubbar dar. Vill du ha mer underground och techno ar det mer utspritt forutom chlodna 35/37 dar finns det 3 techno klubbar som du kan festa fran 22-18. Och tycker verkligen du ska besoka LUZZTRO sjukt nice techno klubb med en valdigt speciell vibe. Och nu nar det ar sommer sa sitter alla vid WISLA en flod i warszawa,sitter tusentals ungdomar dar pa kvallarna som dricker ol och chillar.
__________________
Senast redigerad av dewnaz 2017-06-13 kl. 18:47.
Citera
2017-06-20, 12:21
  #60
Medlem
dewnazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddisick
Ska ner till warszawa i Juli med några kompisar och undrar om det är lätt att fixa weed ?
For turister skulle jag saga att det ar det svaraste att fa tag i,och ar dyrare an i Sverige. Skicka ett meddelande har pa fb om ni vill ha hjalp sa fixar jag det ni vill ha.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2765099

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback