Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-20, 09:28
  #13
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packo
ja men han gjorde det fär att han inte hade mycket annat att gå efterl. Men vi lever i Sverige där vi får gratis utbildning. Som jag skrevera förut. Jag tänker på ett jobb som get bra lön och som är relativt intressant... jag vill helst utbilda mig så jag får möjligheten till ett bra jobb om musiken sliter sig... vilket den förmodligen inte kommer göra... men att ha en plan B är endå bra att ha.

För det första, bara för att utbildningen är gratis så betyder det inte att du blir antagen.

För det andra, "vilket förmodligen den inte kommer att göra"? Har du någon som helst aning om hur svårt det är att bli en berömd musiker idag? (Om man nu ens kan kalla rap för musik) Konkurrensen är enorm, speciellt bland rappare. Det finns hur många "sovrumsrappare" som helst. Visst måste man få ha drömmar och mål, men du låter extremt dryg och uppkäftig.

För det tredje, lär dig för fan att skriva och prata Svenska.
Citera
2016-09-20, 10:17
  #14
Medlem
emma80s avatar
Vilket jobb det än blir att kombinera med ditt rapp karriär, se till att du är på gränsen att komma något sent varje dag. Då tvingas du rappa på lite inför varje arbetsdag.
Citera
2016-09-20, 10:21
  #15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Revisor är ett stabilt arbete som går att kombinera med rappandet på ett bra sätt.
Citera
2016-09-20, 10:25
  #16
Medlem
Genuspedagog...
Citera
2016-09-20, 11:14
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Auktionsutropare då får du rappa på jobbet

lol
Citera
2016-09-20, 11:15
  #18
Avstängd
Fastighetsmäklare eller fastighetsskötare på Rapp Fastigheter.

http://www.rappfastigheter.se/
Citera
2016-09-20, 22:02
  #19
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packo
Vilket jobb är bäst för att kombinera med mitt rapp kärriär? Jag vill ju ha ett bra jobb som är intressant och som ger bra lön men som också gynnar mig mig som rappare och inte drar mig bakåt. Drömmen är att bli en rapp stjärna så jag vill verkligen veta vilken yrke ni tycker är bäst att ha om man är någon som vill satsa på att bli en framgångsrik rappare.

Jag är klar med gymnasiet och letar efter en utbildning till nästa år som ger ett yrke som passar in i de tidigare nämnda punkterna.

Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Fri lansande sär skrivare på en större tidning kanske?
Just när jag tänkte skriva: ingenting som har med skrivande att göra iallafall

Men lycka till med 'rapp kärriären'!
Citera
2016-09-20, 22:09
  #20
Medlem
BerraTraesks avatar
Någon typ av analytiker inom finans alternativt arkivarie.
Citera
2016-09-20, 22:12
  #21
Medlem
lemonzhellos avatar
Kranförare på Åke Rapp åker upp AB. Men rappa på, det är många som är kallade.
Citera
2016-09-21, 08:44
  #22
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Som dominator på BDSMklubb dela ut piskande rapp varje lördag och fredag.
Citera
2016-09-21, 10:25
  #23
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Auktionsutropare då får du rappa på jobbet

Hahaha. Seriöst och passande tips! 10/10
Citera
2016-09-21, 21:25
  #24
Moderator
MondoBizarros avatar
Musik: allmänt --> Egen musik: teknik, instrument, inköp och produktion
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback