Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-11, 08:22
  #229
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Stämmer alltid de där stjärnorna som visar hur bra spelaren är och hur bra han kan bli? Jag har tex köpt Max Arnold och han har max 3,5 stjärnor, men kan han bli bättre än så eller är stjärnorna statiska?

Sedan ska man ha i åtanke att stjärnorna är i förhållande till ditt eget lag. Dvs ifall du köper in 5 spelare som har nuvarande 5 stjärnor för din trupp då kommer dina bästa spelare som hade 5 stjärnor att sjunka i antalet stjärnor. Dvs att stjärnsystemet är dynamiskt i förhållande till din egen trupp.
Så en 5 stjärning spelare i wycombe är inte 5 stjärnor i city.

Angående potential då är ju det lite "dolt" på så sätt att det bygger på hur dina scouter är, ju bättre de är desto mindre felmarginal har de. Med det sagt så kan en spelare trots det överprestera sin potential. Det vanligaste är dock att de inte når sin fulla potential.
__________________
Senast redigerad av Neroxx 2017-11-11 kl. 08:28.
Citera
2017-11-12, 04:44
  #230
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Sedan ska man ha i åtanke att stjärnorna är i förhållande till ditt eget lag. Dvs ifall du köper in 5 spelare som har nuvarande 5 stjärnor för din trupp då kommer dina bästa spelare som hade 5 stjärnor att sjunka i antalet stjärnor. Dvs att stjärnsystemet är dynamiskt i förhållande till din egen trupp.
Så en 5 stjärning spelare i wycombe är inte 5 stjärnor i city.

Angående potential då är ju det lite "dolt" på så sätt att det bygger på hur dina scouter är, ju bättre de är desto mindre felmarginal har de. Med det sagt så kan en spelare trots det överprestera sin potential. Det vanligaste är dock att de inte når sin fulla potential.

Tack så mycket för tipsen men jag har kommit på ett sätt att vinna enkelt, man kan skapa en ny manager inför varje match och ta över nästa motståndarlag och vinna med 90-0 om man saboterar taktiken
Citera
2017-11-12, 20:46
  #231
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Tack så mycket för tipsen men jag har kommit på ett sätt att vinna enkelt, man kan skapa en ny manager inför varje match och ta över nästa motståndarlag och vinna med 90-0 om man saboterar taktiken

Visst går det bra, men det tar ju dock bort tjusningen med spelet.
Citera
2017-11-12, 22:44
  #232
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Visst går det bra, men det tar ju dock bort tjusningen med spelet.

Tjusningen med spelet är ju att vinna titlar och såhär vinner man massor, jag har vunnit Allsvenskan, CL, Svenska Cupen och Klubblag för VM med Djurgården två gånger i rad och är redan en topptränare efter bara två säsonger
Citera
2017-11-12, 23:56
  #233
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Tjusningen med spelet är ju att vinna titlar och såhär vinner man massor, jag har vunnit Allsvenskan, CL, Svenska Cupen och Klubblag för VM med Djurgården två gånger i rad och är redan en topptränare efter bara två säsonger

Hey, vi spelar alla hur vi vill men vissa vill ha lite utmaning och inte fuska.
Citera
2017-11-13, 11:59
  #234
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Hey, vi spelar alla hur vi vill men vissa vill ha lite utmaning och inte fuska.

Fusk och fusk, även i verkligheten byter lag tränare ofta
Citera
2018-01-13, 01:57
  #235
Medlem
Märkligt spel detta när man lirar ett allsvenskt lag.
I champions league dominerar jag konstigt nog de flesta matcherna.
Leder bollinnehav, skott, skapar flest chanser. Men av någon konstig anledning gör mina spelare en massa märkliga saker. Målvakter tappar ut inlägg till motståndaren, ofta straff på inlägg och hörnor, många röda kort, back som står i straffområdet och ska spela tillbaka till målvakten lägger bollen mellan straffområdet och målvakten så motståndaren som står utanför straffområdet går i mellan och tar bollen och gör mål. Skulle vilja förstå mig på detta skript.
Citera
2018-05-15, 12:24
  #236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det är inte bara FM, det är så på riktigt. Vi kör våra säsonger vår/höst medan de flesta andra ligor kör höst/vår. Så den som vinner cupen på våren (vilket blir "förra säsongen") får kvala till Europa League på sommaren man vunnit cupen.

Nu hänger jag inte med i ditt resonemang? I verkligheten fungerar det så att vinner jag cupen 2016 så får jag även kvala till Europa League sommaren 2016. Jag behöver inte vänta till nästa år (2017) med att få kvala till Europa League.
Citera
2018-05-16, 18:11
  #237
Medlem
AIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luxer
Nu hänger jag inte med i ditt resonemang? I verkligheten fungerar det så att vinner jag cupen 2016 så får jag även kvala till Europa League sommaren 2016. Jag behöver inte vänta till nästa år (2017) med att få kvala till Europa League.

Ja precis, men då har du vunnit cupen som påbörjades "förra" säsongen dvs. under säsongen 2015 men avslutas året därpå, 2016. Så man delar på cupen på två olika säsonger 2015/2016.
Citera
2018-08-30, 19:33
  #238
Medlem
RedRocs avatar
Jag har precis fått in ett bud från Real Madrid på en av mina spelare. 16 miljoner + 50% vidareförsäljningsklausul som jag accepterat.
MEN.. någon dag senare så lägger Atletico ett bud med inledande 7,5 miljoner + lite klausuler som gör att det totalt kan (men troligtvis inte) komma upp 18 miljoner. Styrelsen tar saken i egna händer och accepterar Atleticos bud, vilket är enormt frusterande. Dom måste väl inse att Reals bud är betydligt bättre? Så frustrerande...
Citera
2018-11-12, 05:30
  #239
Avstängd
Skruven66s avatar
FM 2017 är ju som en schweizerost (stava) av buggar. Det är faktiskt ganska bedrövligt.
Men spelet håller ändå en så hög kvalitet att det är spelvärt i min mening. Om man då kan ha överseende med att det är en attans massa i spelet som inte funkar som det ska.
Skulle ta för lång tid att gå in på specifikt men jag har spelat med diverse klubbar sen jag började spela spelet och det har bivit Sundsvall, Köge, Landskrona, IFK Göteborg och nu senast Hull i premier league som dom var på väg att åka ut när jag tog över.
Laget var i ett bedrövligt skick när jag blev manager och en massa överbetalda och underpresterande spelare såldes samt nya köptes in.
Första säsongen där så lyckades jag rädda kvar laget ganska precis i ligan och i nuvarande säsong så ligger jag runt mitten av tabellen.

Blev sparkad ifrån alla tidigare klubbar utom IFK Göteborg som jag efter att ha surnat till gick tillbaka till en tidigare save, sålde så många spelare jag kunde och avgick själv.
Jag ville kvadda klubben efter att vi precis missat att vinna Allsvenskan och sen började styrelsen med att jäklas tyckte jag.
Sen blev det då Hull efter det.

Har varit en uppåt gående trend i alla fall i manager karriären men det tar ju sån tid spelet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback