Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-04, 15:02
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Är Allsvenskan fortfarande lika undervärderad och trasig som i de senaste FM?
Dvs att man får inga talanger, kan inte sälja spelare för mer en ett par miljoner. Även fast man vinner CL 5 år i rad och är rankad 1 i Europa så går knappt värdet upp.
Lite roligt att i verkligheten har Allsvenskan högre status än i FM men jag förstår att 99% spelar Man U, Arsenal, Barca, Bayern, Real så de behöver inte bry sig om att spelet hakar efter när man spelar i lägre ligor.

FM 16 kunde mina allsvenska spelare vara värde 200M och säljas för 500-600.
Men då var det också spelets bästa spelare och jag hade vunnit CL ett par gånger.


Är dock fruktansvärt irriterande att jag kan komma i ett stim, vinna matcher med 6-0, 5-0, 10-0, ta semester till nästa match och då under tiden vill en spelare få ett nytt kontrakt som nekas automatiskt och lagmoralen sjunker som en sten för att sedan spela 0-0 mot ett bottrngäng.
__________________
Senast redigerad av FBdasen 2017-07-04 kl. 15:08.
Citera
2017-07-04, 15:12
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz
Gillar inte att storklubbar har överflödigt med spelare på varje position men vägrar att sälja/låna ut dom som inte får speltid.

T.ex Man United har Martial, Rashford, Griezman, Lingard, Mkhitaryan och Depay som kan spela Vy.

Depay är reserv och har inte spelat under en hel säsong, men trots det så kräver dom £50M för honom

Mourinho köpte Harry Kane för 1.25 miljarder efter första säsongen. Han vart inte ens registrerad till höstsäsongen. Spelat ca 15 liga matcher nu på 2 1/2 och killen verkar inte vilja lämna.
Men ibland ger det en tillfälle att fynda, har plockat både Belotti och Lukaku från City för ca 300 M styck.
Citera
2017-07-07, 03:43
  #195
Medlem
Köpte spelet på steam idag och laddade sedan hem logopack, men eftersom det är köpt på Steam finns det ju bara där. Finns det något sätt att spara ner spelet på datorn så att man kan öppna filer och lägga in logopack?

Tack
Citera
2017-07-07, 11:08
  #196
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukenfittanbajs
Köpte spelet på steam idag och laddade sedan hem logopack, men eftersom det är köpt på Steam finns det ju bara där. Finns det något sätt att spara ner spelet på datorn så att man kan öppna filer och lägga in logopack?

Tack

Aldrig spelat fm tidigare? Om, så gör som du alltid gjort.

Om inte. Lägg all grafik i mappen graphic som du hittar i "mina dokument" sports interactive osv.. Fattar du inte så finns det superpedagogiska tutorials på tuben.

Lycka till!
Citera
2017-07-17, 17:46
  #197
Medlem
Garneringsmannens avatar
Jag vill slå ett slag för mobilversionen av FM! Jag har varit en inbiten FM-spelare
(och även CM på sin tid) men på grund av livspusslet har det funnits lite tid till övers. Tack vare FM till mobilen kan jag nu hitta lite mer speltid kvällar, till och från jobbet etc etc.

FM mobile 2017 års version påminner mycket om tidiga versioner av FM, innan det blev mer och mer avancerat. Back to basics, tycker jag. Spelarinteraktionerna är få, och de taktiska valen är nedskalade. Du har dock ändå mycket att hantera, och databasen känns inte fattigare på något sätt. Lite kul är att det finns lite låsta utmaningar som du måste klara för att få tillgång till hela spelet ( om du inte vill hosta upp pengarna direkt). Jag tycker det är en kul grej som triggar mig!

Hade en save med Milan som höll i 2 1/2 säsong innan jag fick sparken. Nu kör jag en save med Ard i Nordirländska ligan. Ren brunkarfotboll. Har nu vunnit ligan 3 år i rad och siktar nu på att etablera mig i Europa. Är dock svårt med tanke på kvalitén på spelarna. År 3 kom jag till EL och vann mot Ajax (slog också ut Malmö och Celtic i CL-kvalet). År 4 åker jag ut mot ett estniskt lag. Wtf, liksom.....
Citera
2017-07-18, 16:04
  #198
Medlem
Eldarn.s avatar
Nu när tråden ändå är aktuell: Bundesliga och Sega har kommit överens om ett avtal vilket betyder att Bundesliga är licensierat från och med nästa spelutgåva.
Hittar inget om Tyska landslaget men det är också välkommet ifall det ingår.

https://www.dfl.de/en/home/dfl-annou...-fixtures.html
Citera
2017-07-18, 22:07
  #199
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Nu när tråden ändå är aktuell: Bundesliga och Sega har kommit överens om ett avtal vilket betyder att Bundesliga är licensierat från och med nästa spelutgåva.
Hittar inget om Tyska landslaget men det är också välkommet ifall det ingår.

https://www.dfl.de/en/home/dfl-annou...-fixtures.html

Goa nyheter!
Citera
2017-07-19, 17:21
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
FM 16 kunde mina allsvenska spelare vara värde 200M och säljas för 500-600.
Men då var det också spelets bästa spelare och jag hade vunnit CL ett par gånger.


Är dock fruktansvärt irriterande att jag kan komma i ett stim, vinna matcher med 6-0, 5-0, 10-0, ta semester till nästa match och då under tiden vill en spelare få ett nytt kontrakt som nekas automatiskt och lagmoralen sjunker som en sten för att sedan spela 0-0 mot ett bottrngäng.


Jag har lyckats sälja några guldkorn vidare från Allsvenskan.

Dyraste var 150 miljoner till Liverpool och jag köpte han från Huesca för 39 miljoner.

Annars så är det dom vanliga summorna. 15-40 miljoner typ
Citera
2017-07-21, 06:18
  #201
Medlem
SilviaNights avatar
Signade en riktigt bra spelare till min save med Whitehawk där jag har avancerat upp till League 2 precis. Spelaren gjorde 4 framträdanden förra säsongen i självaste Premier League, men tro fan att han ändå inte fick arbetstillstånd hos mig. Nu sitter jag alltså be en riktig bra spelare på skyhög lön som jag inte kan använda.

Nu kan jag inte så mycket om reglerna ang arbetstillstånd, men detta känns ju lite som en glitch. Han har gjort tiotals framträdanden för Australienska ungdomslandslag och vad jag vet så ska detta påverka chansen att få arbetstillstånd.
Citera
2017-07-21, 12:20
  #202
Medlem
Är det bara mitt lag eller är det så typ alla spelare kräver nya kontrakt hela tiden?
Köpte Arsenals polska målvakt i vinterfönstret och han vill senare i Oktober ha ett nytt kontrakt
Citera
2017-07-23, 15:00
  #203
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Är det bara mitt lag eller är det så typ alla spelare kräver nya kontrakt hela tiden?
Köpte Arsenals polska målvakt i vinterfönstret och han vill senare i Oktober ha ett nytt kontrakt

Nej det är rätt vanligt överlag känns det som. Särskilt om du överträffar förväntningarna och andra lag börjar intressera sig för dina spelare.

När de kommer med den frågan brukar jag oftast välja alternativet att de har lång tid kvar på kontraktet så det blir inget nytt. Fungerar oftast om de har några år kvar på kontraktet. Kan hända att någon spelare börjar gnälla, men då är det oftast att spelaren i sitt nuvarande kontrakt har fel roll plus för lite betalt.
Citera
2017-07-25, 18:39
  #204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Har lirat typ varje FM de senaste tio åren, med uppehåll för FM 2016. Efter två dåliga säsonger med Sevilla (två femteplatser och ingen Europaframgång) så valde jag att avgå i början av en dålig säsongsinledning av säsong 3. Mina tankar om upplagan:

1. Överjävligt att ha spelare nöjda. Varje spelare anser sig ha rätt att flytta, antingen pga något så sjukt som hemlängtan, eller att man inte når CL, att man inte får speltid, eller att man bara vill byta klubb. Inte heller går det att tala dem tillrätta. Varför ha en funktion att prata med spelare när man bara kan åverka uppfattningen en gång av tio? Tex lyfte jag uppe två juniorer till alaget; fick bud från dåliga Laligaklubbar; ändå började de sura ut om att inte få lämna. Dåligt.

2. Alla lag i Spanien spelar typ likadant. Man kan inte se någon skillnad i spelsätt bortsett från olika formationer. Alla mål görs på bra inspel eller instick på löpande forwards. Få hörnmål, och målen ser alldeles för ofta likadana ut; inspel/instick och mål på ett tillslag. Matchmotorn är dålig.

3. Orimliga mängder frilägen missas; både till ens fördel och mot ens fördel. Trist.

4. Resultaten är ofta för ologiska sett till skapade lägen för och emot.

Jag tar ett uppehåll, men kommer säkert spela lite från och till med andra lag under sommaren.

Har samma uppfattning som dig. Sedan man ändrade taktikskaparen så går det nu inte att urskilja olika spelsätt, och de inställningar man kan välja mellan gör liten skillnad på planen. Var det FM 2014 eller FM 2015 de gjorde om taktikskaparen? Innan kunde man använda sig av gliders för varje taktikinställning för att ställa in hur man ville ha det. Skapade enorm variation i spelsätt och taktik.

Jag tycker FM stadigt har försämrats sedan ett par år tillbaka. Matchmotorn är som du säger alldeles för dåligt balanserad. Det är också jävligt irriterande att varje spelupplaga har enorma buggar vid release och ända in på nästa år. Det krävs i princip 1-2 patchfixes för att göra spelet någorlunda spelbart. Sports Interactive har tappat det helt klart, vilket syns på det dalande intresset.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback