Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2016-12-05, 11:30
  #97
Medlem
Nemjungs avatar
Fint avslut du försöker göra med att kalla en annan FB tönt, när du redan bevisat för hela FB att det är du som är nollan. Att du ens orkar lägga pengar på att få en annan misshandlad visar ju bara vad för jävla looser du är som inte kan ta hand om din egna skit.. Hur som helst, om nu detta stämmer vilket jag inte tror så vore det ju trevligt om kanske dessa HA män ser detta så de kan lista ut vem du är så kan ju ni förhoppningsvis prata er samman om vad som hänt öga mot öga än att du skriver massa skit om dom på ett forum.. vilket dom säkerligen inte skulle uppskatta, och antagligen inte du heller ifall allt skulle komma till kritan
Citera
2016-12-05, 15:04
  #98
Medlem
TheBlackKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Fint avslut du försöker göra med att kalla en annan FB tönt, när du redan bevisat för hela FB att det är du som är nollan. Att du ens orkar lägga pengar på att få en annan misshandlad visar ju bara vad för jävla looser du är som inte kan ta hand om din egna skit.. Hur som helst, om nu detta stämmer vilket jag inte tror så vore det ju trevligt om kanske dessa HA män ser detta så de kan lista ut vem du är så kan ju ni förhoppningsvis prata er samman om vad som hänt öga mot öga än att du skriver massa skit om dom på ett forum.. vilket dom säkerligen inte skulle uppskatta, och antagligen inte du heller ifall allt skulle komma till kritan

Seriöst? är alla som hänger på FB organiserad brottslighet gravt efterblivna och förståndshandikappade?
Snälla jag har försökt 3ggr att lägga ner diskussionen men det måste tydligen komma nån tomte å försöka starta upp den igen! Detta är absolut sista gången jag skriver nu så alla försök å fatta jag svarar inte oavsett vad som skriv och vem som skriver efter detta inlägg!

Då så, nu till Nemjungs idiotiska försök till att vara lustig. Looser som inte kan ta hand om sin egen skit?
Du vet inte vad jag gjort innan, du vet inte vem som ska misshandlas och du vet verkligen inte om den som ska misshandlas redan har misshandlats ett jävla massa antal ggr innan! Så tyst på dig din dubbelnolla Enligt dig är alltså alla beställningsjobb pga att beställaren är en looser som inte kan ta hand om sin egna skit? Jag trodde det fanns en massa anledningar till varför det kan vara praktiskt med att hyra nån annan, SOM ATT INTE DEN SOM REDAN KÄNNER IGEN MIG OCH VET VEM JAG ÄR KAN VITTNA OM DET!

Som sagt det var sista gången jag skriver här och den som nu fortsätter att svara bekräftar bara att den är efterbliven!!
Citera
2016-12-07, 02:49
  #99
Medlem
Och så hade vi slutet på denna tråd.

Fegt avslut, men så är det ibland.


Love, peace and understanding ♡ ♡
Citera
2016-12-07, 18:39
  #100
Medlem
Om man inte är riktigt nöjd med en beställd misshandel, är det väl bara att anmäla HA till konsumentombudsmannen, som förelägger vederbörande klubb alternativen att antingen betala tillbaka till klienten eller också verkställa en komplettering, så att uppdragsgivaren blir nöjd.
Givetvis ska man alltid kräva skriftligt kontrakt vid den här sortens transaktioner och avtal.
__________________
Senast redigerad av menelik 2016-12-07 kl. 18:42.
Citera
2016-12-08, 01:27
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBlackKnight
Seriöst? är alla som hänger på FB organiserad brottslighet gravt efterblivna och förståndshandikappade?
Snälla jag har försökt 3ggr att lägga ner diskussionen men det måste tydligen komma nån tomte å försöka starta upp den igen! Detta är absolut sista gången jag skriver nu så alla försök å fatta jag svarar inte oavsett vad som skriv och vem som skriver efter detta inlägg!

Då så, nu till Nemjungs idiotiska försök till att vara lustig. Looser som inte kan ta hand om sin egen skit?
Du vet inte vad jag gjort innan, du vet inte vem som ska misshandlas och du vet verkligen inte om den som ska misshandlas redan har misshandlats ett jävla massa antal ggr innan! Så tyst på dig din dubbelnolla Enligt dig är alltså alla beställningsjobb pga att beställaren är en looser som inte kan ta hand om sin egna skit?
Att anlita inkasxso, fogden, en indrivare är inte beställningsjobb, det är att be någon om hjälp för att man själv inte kan/vill/orkar, på bekostand av att den man tar hjälp av får en del i pengar som ska in.

Ett beställningsjobb är att anlita en torped, att få något gjort utan att man smutsar ner sig själv, man betalar hellre än som säljer den tjänsten och som tar den risken, och kan på så sätt få jobbet utfört på beställning utan att behöva röra en fena.
Citera
2016-12-08, 11:11
  #102
Medlem
Antag att en figur, som rejält ogillar mig, vänder sig till HA och ber organisationen driva in en påhittad skuld på en halv mille. Alltså en skuld, som jag inte har. Vederbörande gör detta för nöjet att se mig ruinerad och/eller uppklådd.
Kan man räkna med att HA först kollar upp fallet, eller dyker det bara upp några groffsingar, som handgripligen försöker få mig att hosta upp en halv mille på stubben? Eventuellt efter lite handpåläggning.
Vill helst tro att ett hjälpligt seriöst inkassoföretag kollar upp klienternas uppgifter, innan man skrider till verket.
Citera
2016-12-16, 00:15
  #103
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazzo
Har du gått in i affärer med HA så har de alltid en hållhake på dig. Vad tror du de lever av förutom narkotikahandel.

Skitsnack!!!
Citera
2016-12-16, 04:31
  #104
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Skitsnack!!!

Ja det lär dom ju inte bli rika på iaf.
Citera
2016-12-17, 13:54
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Antag att en figur, som rejält ogillar mig, vänder sig till HA och ber organisationen driva in en påhittad skuld på en halv mille. Alltså en skuld, som jag inte har. Vederbörande gör detta för nöjet att se mig ruinerad och/eller uppklådd.
Kan man räkna med att HA först kollar upp fallet, eller dyker det bara upp några groffsingar, som handgripligen försöker få mig att hosta upp en halv mille på stubben? Eventuellt efter lite handpåläggning.
Vill helst tro att ett hjälpligt seriöst inkassoföretag kollar upp klienternas uppgifter, innan man skrider till verket.
Givetvis kollar man upp så mycket det finns angående skulden, beloppet, så man får det verifierat. Det är ganska vanligt att folk sätter summor på grejer, alltså det föreligger ingen skuld utan någon anser att ett svek blir ett belopp. 9 av 10 så får den som hittade på betala för kalaset. Otroligt viktigt att ha på fötterna när man ska hämta in deg, annars är man jävligt snett ute, sedan har dem som har en 500-ing ute, något som styrker det, massa sms där denne tjatar om sina pengar, lite annan dokumentation. Egentligen räcker det med ett smsm-byte där den enea frågar efter sina pengar och den andra svarar att han ska göra så gott han kan. SWkulden finns och killen har erkänt att så är fallet.

De som tar allt som går är oseriösa luffare, de skulle kunna komma till dig utan att ha kollat upp det, men då står du på dig, hoppas du känner någon, sedan vänder man dessa mot han som ljög så får han pynta. Ingen tung spelare kommer för ord-skulder.
Citera
2017-02-18, 22:04
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Se på det såhär. Du är en nolla, det har han märkt. Och du skulle inte ge honom pengar för jobbet om du hade haft bollar eller kontakter att lösa det själv. Du har alltså gett honom 50 papp och samtidigt visat att du inte har något att komma med, det är riskfria pengar och du är helt enkelt blåst och får se det som en något dyr läxa.

Handlar liksom inte om att han inte kan, men varför skulle han? Ingen lojalitet mot dig och du har redan genom att kontakta honom visat att du inte har nått o komma med.

Hear, hear

Citat:
Ursprungligen postat av TheBlackKnight
Seriöst? är alla som hänger på FB organiserad brottslighet gravt efterblivna och förståndshandikappade?
Snälla jag har försökt 3ggr att lägga ner diskussionen men det måste tydligen komma nån tomte å försöka starta upp den igen! Detta är absolut sista gången jag skriver nu så alla försök å fatta jag svarar inte oavsett vad som skriv och vem som skriver efter detta inlägg!

Då så, nu till Nemjungs idiotiska försök till att vara lustig. Looser som inte kan ta hand om sin egen skit?
Du vet inte vad jag gjort innan, du vet inte vem som ska misshandlas och du vet verkligen inte om den som ska misshandlas redan har misshandlats ett jävla massa antal ggr innan! Så tyst på dig din dubbelnolla Enligt dig är alltså alla beställningsjobb pga att beställaren är en looser som inte kan ta hand om sin egna skit? Jag trodde det fanns en massa anledningar till varför det kan vara praktiskt med att hyra nån annan, SOM ATT INTE DEN SOM REDAN KÄNNER IGEN MIG OCH VET VEM JAG ÄR KAN VITTNA OM DET!

Som sagt det var sista gången jag skriver här och den som nu fortsätter att svara bekräftar bara att den är efterbliven!!

Ja som sagt. Nu har du på flera sätt bevisat för alla att du är en nolla som inte har nåt att komma med. För att ta ett uppenbart exempel: Hade du verkligen behövt bli blåst på 50 loppor om du verkligen hade nåt att komma med själv? Förutom att du hela tiden upprepar att du ska lämna tråden så tjatar du också om att HA inte är som förr. Du som hängt med ett tag kan väl berätta vad du upplever för skillnad? Nu blir jag antagligen klassad som efterbliven men ingen har tvingat dig att fortsätta försöka försvara dina lågbegåvade åsikter.

Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Antag att en figur, som rejält ogillar mig, vänder sig till HA och ber organisationen driva in en påhittad skuld på en halv mille. Alltså en skuld, som jag inte har. Vederbörande gör detta för nöjet att se mig ruinerad och/eller uppklådd.
Kan man räkna med att HA först kollar upp fallet, eller dyker det bara upp några groffsingar, som handgripligen försöker få mig att hosta upp en halv mille på stubben? Eventuellt efter lite handpåläggning.
Vill helst tro att ett hjälpligt seriöst inkassoföretag kollar upp klienternas uppgifter, innan man skrider till verket.

Det beror väl på. Vilken kontakt har figuren i fråga men HA? Är det en tjackskalle som langar lite kola på hobbynivå åt dem eller är det en barndomsvän till ledaren av den aktuella motorcykelföreningen? De är ju inte direkt emot att någon slänger på dem en indrivning då de letar aktivt efter sånt. Men de är ju ändå så pass seriösa jämfört med andra gäng, att de inte gör vad som helst för vem som helst. Det finns dock andra grupperingar som skiter fullständigt i bakgrundsinfo vad gäller skulder och indrivning men just HA är mer som man ska vara i denna och många andra frågor...

Mvh
__________________
Senast redigerad av KiiiF 2017-02-18 kl. 22:28.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback