Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-26, 20:19
  #13
Medlem
Ingen aning vilket material 🤔
Citera
2016-09-26, 20:44
  #14
Medlem
Ssadulistens avatar
Så fruktansvärt svårt att köpa grejor till just en jägare, men som sagt, prylar kan man aldrig få för många av Men en fin jaktskjorta kanske av märket Härkila eller Chevalier? Dom skjortorna ligger runt din budget i pris och håller grym kvalite.

Annars kanske en patronhållare i läder.
Citera
2016-09-26, 20:46
  #15
Medlem
Ssadulistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StinaLina
Ingen aning vilket material 🤔
En stolsryggsäck i skinn ligger dock på några tusen till (minst).

Jag använder en sån här http://www.outdoorexperten.se/p-2706...nZphoCEkDw_wcB och är mer en nöjd. Ganska bra med plats och riktigt bekväm. Stolen går även att ta av och använda som en vanlig ryggsäck om han ska gå med hund nån gång
Citera
2016-12-15, 21:09
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StinaLina
Varför får man inte ge en kniv i present? Är det typ samma sak som att säga lycka till när han ska iväg o jaga? 😜
Vad är en murikka?

Klart man kan köpa kniv, jag köpte detta knvisetet:
http://www.kockexperten.se/produkt/v...vset-15-delar/

dock inte till min sambo men däremot till min bror. men förra året fick jag en kniv av min sambo, det är ju skitbra att ha
Citera
2016-12-19, 02:16
  #17
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Fråga honom vad han önskar sig, annars finns det stor risk att det blir fel. Min erfarenhet är att när man är riktigt insnöad i en hobby så vill man ofta ha väldigt specifika saker (som har exakt de funktioner/egenskaper man söker) och när "utomstående" (som inte kan något om prylarna) ska köpa presenter så blir det bara fel. Och så får man någonting som man egentligen inte vill ha men som man känner att man måste använda för att vara snäll. Föreställ dig bara hur fel det skulle bli om han skulle köpa smink eller handväska till dig. Och i slutändan förlorar ni båda på att du köper någonting som han egentligen inte vill ha (p.g.a. fel storlek,fel färg, fel funktioner, fel modell o.s.v.).
Kanske för sent för årets julklappar, men det kommer ju fler jular.

Snacka med någon av hans jaktkompisar, de bör veta vilka prylar han har, vad han snackat om, vilka tillbehör som finns mm. De kan eventuellt också hjälpa eller guida dig med inköpen eftersom de kan affärerna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback