Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-19, 18:27
  #1
Medlem
Biqquss avatar
Hej!

Har börjat koda python sedan några dagar tillbaka, harvar böcker och onlinetutorials likt "Learn how to code python the hard way" för fullt, det går jättebra.. igår programmerade jag mitt första program, den räknar ut vad jag får kvar efter alla utgifter samt inkomster efter lön och skatt, relativt användbart för mig tbh.. superenkel kod dock, så det är verkligen nybörjarnivå.

I vilket fall så har jag en ambition att börja koda spelfusk då det är någonting som alltid intresserat mig, i synnerhet s.k "ESP"-fusk, dvs rena wallhacks i princip, fast med geometriska figurer, som gör att man ser fienden genom väggar (främst FPS-spel intresserar mig)

Jag är dock nyfiken på vad jag bör göra för att underlätta mitt slutmål redan nu, är det någonting särskilt jag bör lägga fokus på? Förstår någonstans att jag bör lära mig cheat engine, ollydbg etc, det kommer förmodligen när the basics av python sitter.

Nåja, någon med erfarenhet inom ämnet?
__________________
Senast redigerad av Biqqus 2016-09-19 kl. 18:29.
Citera
2016-09-19, 18:30
  #2
Avstängd
men det är ju inget kul om man fuskar.
Citera
2016-09-19, 18:32
  #3
Medlem
Biqquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastName
men det är ju inget kul om man fuskar.

Håller helt och hållet med dig, det blir tvärtråkigt.
Detta har dock ingenting med ämnet att göra, jag vill mest kunna göra det för att det intresserar mig, det här med att kringå uppenbara anticheats, hitta values som avhandlar just det jag söker, ändra dessa.. förändra någonting som inte är menat att förändra.

Det är mer den tekniska aspekten som intresserar mig, huruvida jag sen använder det eller inte är ointressant då jag knappt spelar spel idag.
Citera
2016-09-19, 23:47
  #4
Medlem
Python är inte ett anpassat språk till för att göra fusk i mer avancerade fps spel, det är möjligt men fortfarande otillräckligt i vissa aspekter just i detta anseendet.Lär dig C++ istället vilket är ett programspråk till skillnad från Python som är ett skriptspråk.

Programmerar själv i Python och Java och språken är definitivt värda att lära sig.
Citera
2016-09-20, 10:46
  #5
Medlem
Biqquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aves8888
Python är inte ett anpassat språk till för att göra fusk i mer avancerade fps spel, det är möjligt men fortfarande otillräckligt i vissa aspekter just i detta anseendet.Lär dig C++ istället vilket är ett programspråk till skillnad från Python som är ett skriptspråk.

Programmerar själv i Python och Java och språken är definitivt värda att lära sig.

Jag förstår!
Vill du utveckla hur det är otillräckligt i vissa aspekter? Skulle vara väldigt intressant, så jag kan göra en bättre bedömning.

Har sett ESP's kodade i python förr, lika kraftfulla som vilket annat ESP som helst.
Citera
2016-09-20, 23:11
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biqqus
Jag förstår!
Vill du utveckla hur det är otillräckligt i vissa aspekter? Skulle vara väldigt intressant, så jag kan göra en bättre bedömning.

Har sett ESP's kodade i python förr, lika kraftfulla som vilket annat ESP som helst.


Från en trovärdig källa som skriver program själv för fusk relaterat.


Master131

Injectable DLLs in Python? No, not afaik. External ESP for CA? Probably not possible, there's no current working Windowed Mode hack for CA and it doesn't have to necessarily be in Python anyway.

As for just standard memory editing, sure why not but HackShield prevents obtaining a valid process handle via OpenProcess by hooking into the API using it's driver aka, anti-cheat rootkit which is why you'd have to 'write OpenProcess from scratch'.

EDIT - ExternalESP may be possible, cause found a hack by Jeff which has windowed mode. Involves injecting though, but it could be made undetected by scrambling on inject. :3
Citera
2017-06-24, 00:57
  #7
Medlem
Det finns en library för Python som heter ctypes.

Citat:
ctypes is a foreign function library for Python. It provides C compatible data types, and allows calling functions in DLLs or shared libraries. It can be used to wrap these libraries in pure Python.

Så det är inget fel med att använda Python istället för C++.
Personligen så skulle jag föredra Python för ett sådant projekt.

Du borde börja med att lära dig att använda Cheat Engine och OllyDBG.
Kunskap i assembly är också väldigt bra att ha.
När du har gjort det så borde du kunna lista ut resten på egen hand.

Fast jag tycker att det låter som att börja med att skapa hacks för spel när du bara börjat med programmering sedan några dagar tillbaka är ingen vidare bra plan :P
Citera
2017-06-24, 14:07
  #8
Medlem
enowens avatar
Med Python skriver du externa hacks, med c/c++ kan du injecta en dll och hooka funktioner eller skapa detours. Om du inte får tillgång till OS api handlers så kan du skapa en rootkit och en klient som via den vägen gör det möjligt.

Du är med andra ord väldigt begränsad när det kommer till att skriva fusk i Python så fort du ska ta dig förbi en AC.

Jag skriver själv fusk till spel, kanske kan vara värt att tillägga.
__________________
Senast redigerad av enowen 2017-06-24 kl. 14:10.
Citera
2017-06-24, 15:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enowen
Med Python skriver du externa hacks, med c/c++ kan du injecta en dll och hooka funktioner eller skapa detours. Om du inte får tillgång till OS api handlers så kan du skapa en rootkit och en klient som via den vägen gör det möjligt.

Du är med andra ord väldigt begränsad när det kommer till att skriva fusk i Python så fort du ska ta dig förbi en AC.

Jag skriver själv fusk till spel, kanske kan vara värt att tillägga.

Antar att du inte läste mitt inlägg som är direkt ovanför ditt inlägg.
Du är inte alls begränsad för att du använder Python för att du kan inject en dll med Python om du använder ctypes.
Citera
2017-06-24, 16:24
  #10
Medlem
enowens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemligheterjag
Antar att du inte läste mitt inlägg som är direkt ovanför ditt inlägg.
Du är inte alls begränsad för att du använder Python för att du kan inject en dll med Python om du använder ctypes.

Och om ACn gömmer processen, hur kommer du åt den?
Citera
2017-06-24, 17:09
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enowen
Och om ACn gömmer processen, hur kommer du åt den?

Jag tror inte att du förstår vad ctypes erbjuder, du borde ta och läsa docs för ctypes som jag länkade till.
Du kan använda alla libs som C++ kan när du använder ctypes så om det är en rootkit du vill skapa så kan du det.
Citera
2017-06-24, 17:15
  #12
Medlem
enowens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemligheterjag
Jag tror inte att du förstår vad ctypes erbjuder, du borde ta och läsa docs för ctypes som jag länkade till.
Du kan använda alla libs som C++ kan när du använder ctypes så om det är en rootkit du vill skapa så kan du det.

Jag tror du behöver läsa på lite om user space vs kernel space. Sen kan vi ta en discussion
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback