2007-05-23, 16:00
Medlem
Don Cribiaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
Hur va konserten?

Han låter nästa precis likadant live som han gör på skiva. Otroligt med tanke på att allt DJ:n gjorde var att sätta på ett beat och byta när nästa låt började.. Han hade ingen back up-rappare utan körde helt själv utan att missa en stavelse, riktigt coolt.

En annan grej var att han gjorde några cuts själv med munnen, cuts som jag trodde var DJ-gjorda på skivan. Du vet i "do what you wanna do" där det är ett cut i första versen, typ "grab the mic, by the DJ - cut - explicit lyrics is what i'm known to kick". Den gjorde han med rösten och det lät exakt som på skiva!

Stämningen var på topp, inte jättemycket folk men många uppenbarligen inbitna fans då folk rappade med i texterna på flera låtar. På "do what you wanna do" och "doobie ashtray" till exempel. Tyvärr höll han bara på i circa 50 minuter, synd och konstigt då han har mkt mer bra material.. Han var försiktig med att köra för sexistiska och kontroversiella låtar, tyvärr. Bara några stycken av det slaget.. Han är verkligen precis så laid back som man tror att han ska vara.. Den bästa koncert jag sett i år.

Lite bilder och reseberättelser

www.houstonsoreal.blogspot.com
Citera
2007-05-23, 17:59
Medlem
En av grabbarna från Ibojima. Svensk psytrance-akt.

Fattig lista jag hade...
Citera
2007-05-23, 18:02
Medlem
SweTechs avatar
Jag fick en öl och ett plektrum för att försvinna ut ur Black Ingvars omklädningsrum för många år sedan.. Sen har jag hälsat på Lasse Winnerbäck inne på en statoil mack för några år sedan också det på fyllan..

Fan glömde ju.. Har hälsat på Pastor Fahlberg när han hälsade på ett ställe jag jobbade på. Det var stort!
Citera
2007-05-23, 19:56
Medlem
T-bone-s avatar
Snackade med Swing Fly och Tomas Rusiak efter att dom hade spelat på Arvika, dom va trevliga.
Citera
2007-06-09, 23:51
Medlem
Jag har haft sex med Sune Mangs systers barnbarn. Hon såg ut som Sune tom. Haha =)
Citera
2007-06-09, 23:53
Medlem
Hirvis avatar
Brolle JR
Markoolio
E-type
Citera
2007-06-10, 01:52
Medlem
Raseras avatar
träffade killarna i Cockny rejects på ett hotell på augustibuller, stod och snackade med dom ett tag.
Citera
2007-06-10, 19:07
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Jag "pratade med" Daniel Wahlgren, Papa Dee, för något år sen på väg ut från Berns kl 4.00 på morgonen. Han var på väg in och jag sa något onödigt i stil med "Fel väg, det verkar vara stägningsdags här". Han såg och konstig ut och svarade ungefär "käften och flytta på dig, annars klappar jag in huvet på dig".
Citera
2007-06-10, 19:36
Medlem
Kjell.Svenssons avatar
In Flames

Har träffat In Flames 2 ggr, en i Sthlm och sen nu senast när de spelade i Karlstad.

Jag och en polare började köa kl 12.00 innan Kstad konserten, vilket visade sig vara väl värt.
Deras turnébuss stod parkerad utanför och vi fick syn på dem när de stod och rökte, så vi närmade oss och hade en pratstund. En polare blev tillochmed bjuden på en cigg av gitarristen Jesper.

Lite senare kom Jesper förbi igen, och denna gång gick han in i konserthallen.
När han gick förbi mig frågade jag ifall de skulle soundchecka. Då stannade han upp och sa "Haha, sånt gör inte vi".

Skön musik och sköna grabbar det!

Mvh
Kjell
Citera
2007-06-10, 21:12
Medlem
Alla medlemmar i Oasis, Ebbot samt howlin Pelle (på en oasis-konsert).
Citera
2007-06-10, 21:19
Bannlyst
Har ingen imponerande lista alls, men det duger för mig. Har snackat kort med Promoe, Tingsek och General Knas från Svenska Akadmien. Har snackat längre med Navid Modiri och snackat två-tre gånger med Tingseks basist, som för övrigt är ganska skön faktiskt.

Hade gärna snackat lite längre med Joe Strummer och John Lennon.
Citera
2007-06-11, 00:11
Bannlyst
agust borg från alarmrock

http://www.myspace.com/alarmrock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in