Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-28, 08:21
  #13
Medlem
SvartChilis avatar
Uppfriskande när rapporter uppmärksammas från oss som kan ämnet. Mycket bra.
Citera
2017-09-22, 20:42
  #14
Medlem
Disciplinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Var hamnar en tråd om att kvinnor inte ska få rösta då?
Rätt svar på den här frågan uppenbarades idag. Svaret är givetvis att vi behöver en sådan tråd i båda forumen.

Allvarligt, jag rapporterade nyligen tråden (FB) Borde kvinnor ha rösträtt? för 0.02, i rapportbeskrivningen skriver jag också "trådar finns". Moderatorns val av åtgärd? Flytta till J&D.

Så, Feminism har redan flera trådar om hur kvinnor inte borde få rösta - främst (FB) Argument MOT kvinnors rösträtt som var aktiv senast i Augusti - men moderatorn väljer av någon mystisk anledning att istället för att slå ihop trådarna eller bara kasta den nya tråden, flytta den till J&D. Alltså, om någon bumpar den gamla tråden så fortsätter vi diskutera i feminism, men om någon startar en ny tråd flyttar vi den till det andra forumet... kanske. Jag tror ärligt talat inte det finns någon rutin.

Jag frågade förut i den här tråden hur ledningen tycker att den här forumdelningen har fungerat i retrospektiv. Som användare har jag i alla fall svårt att se vad som egentligen uppnåddes.
Citera
2017-09-22, 21:17
  #15
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Coolt. Det hjälper liksom fortfarande inte det uppenbara problem jag pekar på, alltså att vi har flera trådar på det här temat i båda forumdelarna.

Admin sa i den här tråden att ämnena egentligen är ganska olika varandra, men jag tycker mig till större delen se samma stoff i båda forumen, vilket är särskilt tydligt med de länkade trådarna här.

Saldot på mitt privatkonto är ärligt talat tvåsiffrigt just nu, så det blir inga donationer innan måndag.

Ja, som jag tidigare varit inne på i något sammanhang är jag tveksam till att flytta äldre trådar som en gång låg mest rätt i "Feminism och jämställdhet" regelmässigt då arbetet med det överstiger nyttan enligt min mening, men visst går det att göra.
Citera
2017-09-22, 21:26
  #16
Medlem
Disciplinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, som jag tidigare varit inne på i något sammanhang är jag tveksam till att flytta äldre trådar som en gång låg mest rätt i "Feminism och jämställdhet" regelmässigt då arbetet med det överstiger nyttan enligt min mening, men visst går det att göra.
Hur skiljer sig egentligen nyttoaspekten åt beroende på om det är en gammal tråd som bumpas om och om igen, eller ett nystartat ämne? Gamla trådar som bumpas formar väl diskussionen på forumet precis lika mycket som nya trådar?

Särskilt när det rör sig om en tråd med 1000< inlägg. Erfarna användare som respekterar 0.02 tänker då just "ja men det här är samlingstråden där man helst ska diskutera det här ämnet", vilket effektivt resulterar i att samma ämne diskuteras i båda forumen på en regelbunden basis. Det här exemplet är inte heller unikt på något sätt - Äsch varför försöker jag ens argumentera om det här nu igen?
Citera
2017-09-23, 23:33
  #17
Medlem
ArsenalRamboRamseys avatar
Jag tycker att vi ska ta bort den.
Citera
2017-09-23, 23:41
  #18
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
fy fan va bra.

feminism har nämligen ingenting med jämställdhet att göra!

Precis. Skönt också då att diagnoserna kan hålla sig i sin egna hörna, feminism sektionen.
Citera
2017-10-01, 19:51
  #19
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Rätt svar på den här frågan uppenbarades idag. Svaret är givetvis att vi behöver en sådan tråd i båda forumen.

Allvarligt, jag rapporterade nyligen tråden (FB) Borde kvinnor ha rösträtt? för 0.02, i rapportbeskrivningen skriver jag också "trådar finns". Moderatorns val av åtgärd? Flytta till J&D.

Så, Feminism har redan flera trådar om hur kvinnor inte borde få rösta - främst (FB) Argument MOT kvinnors rösträtt som var aktiv senast i Augusti - men moderatorn väljer av någon mystisk anledning att istället för att slå ihop trådarna eller bara kasta den nya tråden, flytta den till J&D. Alltså, om någon bumpar den gamla tråden så fortsätter vi diskutera i feminism, men om någon startar en ny tråd flyttar vi den till det andra forumet... kanske. Jag tror ärligt talat inte det finns någon rutin.

Jag frågade förut i den här tråden hur ledningen tycker att den här forumdelningen har fungerat i retrospektiv. Som användare har jag i alla fall svårt att se vad som egentligen uppnåddes.

Nu är i alla fall tråden ifråga flyttad och ihopfogad med en tidigare tråd på temat.
Citera
2017-10-01, 19:55
  #20
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Hur skiljer sig egentligen nyttoaspekten åt beroende på om det är en gammal tråd som bumpas om och om igen, eller ett nystartat ämne? Gamla trådar som bumpas formar väl diskussionen på forumet precis lika mycket som nya trådar?

Särskilt när det rör sig om en tråd med 1000< inlägg. Erfarna användare som respekterar 0.02 tänker då just "ja men det här är samlingstråden där man helst ska diskutera det här ämnet", vilket effektivt resulterar i att samma ämne diskuteras i båda forumen på en regelbunden basis. Det här exemplet är inte heller unikt på något sätt - Äsch varför försöker jag ens argumentera om det här nu igen?

Jag anser utgående från min erfarenhet att bumpade trådar inte normalt föranleder så mycket nya diskussioner, utan att det då forumstrukturen nu ser annorlunda ut kan vara väl så bra att då börja på ny kula där. Vad gäller nyttoaspekten medger jag att min bedömning där sannolikt påverkas av att det är jag som måste utföra arbetet om många trådar skall flyttas. Det påverkar säkert min inställning till det.
Citera
2017-10-01, 20:05
  #21
Medlem
Disciplinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nu är i alla fall tråden ifråga flyttad och ihopfogad med en tidigare tråd på temat.
Ja, men för att upprepa vad jag sa i inlägget som raderades ovan, det förändrar ju inte det jag pekar på - Samma ämne diskuteras för nuvarande i båda forumen. Det som efterfrågades 2015 och som fortfarande efterfrågas av det fåtal intresserade som fortfarande hänger här är att man någonstans ska kunna hålla en diskussion fri från det eviga misogyna tramsandet. Vad vi fick var två forum som till största delen består av närapå identiskt misogynt trams. Jag har svårt att tro att den här forumdelningen egentligen gjorde något för någon.

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag anser utgående från min erfarenhet att bumpade trådar inte normalt föranleder så mycket nya diskussioner, utan att det då forumstrukturen nu ser annorlunda ut kan vara väl så bra att då börja på ny kula där. Vad gäller nyttoaspekten medger jag att min bedömning där sannolikt påverkas av att det är jag som måste utföra arbetet om många trådar skall flyttas. Det påverkar säkert min inställning till det.
När tråden jag länkade tidigare betraktas syns det att diskussionen flammar upp lite då och då (även om diskussionerna knappast är nya). Visst innebär det en minimal arbetsinsats från din sida att flytta en tråd, men är det egentligen jobbigare än att sitta och argumentera om varför du inte ska behöva göra ditt jobb?
__________________
Senast redigerad av Disciplina 2017-10-01 kl. 20:07.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback