2016-09-19, 20:18
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Är det SMRaren och langaren Oscar Nord som försett personen med amfetamin eller har ni någon källa på det utöver att det skrivits i denna tråden?

Läs kommentarsfältet på Nordfront så hittar du finska länkar som visar att mannen var amfetaminmissbrukare.
Citera
2016-09-19, 20:18
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Fakta är som jag visat att amfetamin ger kraftigt förhöjd risk för stroke. Vänsterpundaren dog en vecka efter händelsen och efter att läkaren tydligen bedömt att han kunde skickas hem. Förövrigt har jag oändligt mycket mer sympati för alla nordiska offer för mångkulturen. Den som vänsterlöss vurmar så för. Så den pundande vänstervridne spottkobrans död väger lätt i min bok.

Du har däremot inte visat någon fakta som stödjer er teori om att han brukade amfetamin.
Citera
2016-09-19, 20:21
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Ingen i tråden har presenterat några som helst källor för att han brukade narkotika av något slag, därför känns diskussion om att han fick stroke av ditt fantasi missbruk irrelevant. Det som däremot faktiskt är klarlagt är att han blivit slagen och fått uppsöka sjukvård p.g.a detta, därför förfaller det vara troligare att detta lett till hans död.

Du verkar däremot inte vara någon rationell person så jag har inte stora förhoppningar om att du kommer begripa mitt resonemang.

Som jag skrev till din lika korkade vänsterpolare så finns det finska länkar i Nordfronts kommentarsfält som visar att mannen var amfetaminmissbrukare.
Citera
2016-09-19, 20:23
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Som jag skrev till din lika korkade vänsterpolare så finns det finska länkar i Nordfronts kommentarsfält som visar att mannen var amfetaminmissbrukare.

Ja men ta och länka dom länkarna här då, är det från en missbrukar databas finska nazister har eller?
Citera
2016-09-19, 20:26
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Fakta är som jag visat att amfetamin ger kraftigt förhöjd risk för stroke. Vänsterpundaren dog en vecka efter händelsen och efter att läkaren tydligen bedömt att han kunde skickas hem. Förövrigt har jag oändligt mycket mer sympati för alla nordiska offer för mångkulturen. Den som vänsterlöss vurmar så för. Så den pundande vänstervridne spottkobrans död väger lätt i min bok.

Jo, jag har förstått att du tycker det är okej att folk dör för spottloskor.

Jag är heller inte mångkulturivrare, men nyanser är inte din starka sida ser jag.
Citera
2016-09-19, 20:40
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv

Jag är heller inte mångkulturivrare, men nyanser är inte din starka sida ser jag.

Hade vänsterapan inte gått omkring och spottat på folk så hade han nog haft en bula mindre i skallen och hade vänsterapan inte varit en tjackpundare så hade risken för en hjärnblödning varit betydligt lägre.
Kanske var det ett medfött fel som gjorde att vänsterapan dog?
Vem vet?
Det enda vi kan vara säkra på är att vänsterapan gjorde allt han kunde för att förhöja chansen för att få en hjärnblödning.
Sen kanske han blev rånad och våldtagen av en muslim efter att han lämnade sjukhuset och det var det som utlöste hans hjärnblödning?
Vem vet?
Citera
2016-09-19, 20:54
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Detta med att brottsoffret var "pundare", endast sett det skrivas i tråden, finns det någon källa på att han nyttjade narkotika och hur är det relevant för tråden? Insuerar man att personer som eventuellt har drogproblematik förtjänar att dö eller är mindre värda?

Det skulle kunna vara relevant enär pundare har en sänkt tröskel för våldsgärningar och andra brott och en bristande respekt för andra människor.
Dessutom kan en eventuell berusning ha medfört en sämre balans och muskelkontroll vilket kunde ha bidragit att han föll så illa även av ett mindre kraftigt slag.
Citera
2016-09-19, 21:54
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:

Deduktion är inte din starka sida. Spottkobran råkade inte ut för någon dödlig attack och det är fanimej sanslöst att vissa element tror sig veta hur amfetaminpundaren dog...en vecka efter incidenten.
Citera
2016-09-19, 21:57
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ja men ta och länka dom länkarna här då, är det från en missbrukar databas finska nazister har eller?

De ligger i artikeln nedan. Din sida kommer inte att kunna mörka ifall det stämmer att han var amfetaminmissbrukare.

https://www.nordfront.se/uttalande-o...elsingfors.smr
Citera
2016-09-19, 22:14
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Deduktion är inte din starka sida. Spottkobran råkade inte ut för någon dödlig attack och det är fanimej sanslöst att vissa element tror sig veta hur amfetaminpundaren dog...en vecka efter incidenten.

Citat:
De ligger i artikeln nedan. Din sida kommer inte att kunna mörka ifall det stämmer att han var amfetaminmissbrukare.

https://www.nordfront.se/uttalande-o...elsingfors.smr

Nej är han amfetaminmissbrukare så förstår jag inte varför man skulle vilja mörka det? Klart det kan ha en viss relevans, framförallt sett till skadorna, men det gör ingen skillnad. Nassen slog och det är en stor chans att det är det som orsakat killens död, och det förändras inte av amfetaminet.

Uppenbarligen var ju attacken dödlig om det är det som orsakat hjärnblödningen (även i kombinationen med amfetaminet så är slaget den utlösande faktorn, det kommer du inte ifrån)

Du skulle ju ta mig fan aldrig argumentera såhär om det var en blatte som gjort det, och nej, inte fan skulle jag ta det i försvar heller.

Jag försvarar inte ens spottloskan.
Citera
2016-09-19, 22:44
Medlem
Citat:
Väldigt tveksamt att det skulle hålla i rätten med tanke på våldet som verkar ha använts, den har helt enkelt inte varit i proportion.
Problemet är inte proportionen. Det verkar enligt media nu som att personen fick en spark, och det hade inte varit omöjligt att hävda nödvärn då. Däremot verkar det som att offret spottade och hotades, men sedan sprang bort när han konfronterades och fick en spark efter att han sprungit typ tio meter och om det är så blir det kanske juridiskt svårt att få det till nödvärn.
Citat:
Man kan tyvärr inte göra antaganden om att personen kanske skulle dra upp en ak5 med granattillsats och avfyra den i pannan på en, man utgår från det angrepp man utsätts för där och då. Du tolkar lagtexten fel helt enkelt, i praktiken betyder "överhängande" i samband med nödvärnsrätten tex att personen drar upp en kniv och börjar jaga dig osv.
Svammel. Man har nödvärnsrätt även om man inte tror att personen tänker trolla fram en AK5 ifall man har goda skäl att tro att han är på väg att gå till anfall. T.ex. om en person ställer sig i fighting stance, uttalar hot och går in i din personliga sfär bör det vara uppenbart motiverat att använda nödvärn innan personen hinner attackera.
Citat:
Detta med att brottsoffret var "pundare", endast sett det skrivas i tråden, finns det någon källa på att han nyttjade narkotika och hur är det relevant för tråden? Insuerar man att personer som eventuellt har drogproblematik förtjänar att dö eller är mindre värda?
Hur det är relevant för tråden att den döde kan ha varit en kriminell person som var hög och muckade gräl? Ja, det är väl relevant som potentiell förklaring till varför det gick som det gick för honom. Förstår du inte det?
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Jag brukar inte döda dem men jag är å andra sidan laglydig medborgare.
Hur ofta brukar människor spotta på dig och hota dig? Om du inte har varit i den aktuella situationen kan du inte uttala dig ett skit om vad du "brukar" göra.
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Det uppstod bråk på en parkering i Landskrona en gång där en blatte slog till en kärring som föll illa och dog. Jag antar att du tycker att hon får skylla sig själv med?
Hade kvinnan provocerat och hotat blatten eller är det bara du som har extrem otur när du tänker?
Citat:
Det är ju du som gapar och skriker som ett litet barn. Jag sa att det är troligare att våldet är orsaken till hjärnblödningen än något annat för tillfället, framförallt eftersom han legat inlagd på sjukhus och har därför inte brukat amfetamin under tiden (om det där ens är sant).
Fast nu dog han ju just efter att han hade släppts från sjukhuset och kunde återgå till sina vanliga rutiner.
Citat:
Det är ju ingen som tycker det, men om tillräckligt många vänsterextremister beter sig dåligt och måste tillrättavisas så ökar ju successivt risken för att någon av dem ska stryka med när något går snett. Det är enkel matematik och ansvaret ligger hos de som inte kan bete sig från början (vänstern), inte de som tvingas ta deras skit och bemöta den (Motståndsrörelsens aktivister).
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Ok, omvända förhållanden. Kommer tonen vara likadan från Er nationella? Kommer ni vara lika snabba att reflektera över möjligheten att en av Era fick skylla sug själv eller att det var sjukvårdens fel?

Radikalvänstern är inte det - de skriver snyftböcker om sina så det kan vi släppa. Vi kan också släppa att nationella inte spottar/knarkar. Sådant beteende har jag sett själ.

Nå, tror ni att ni skulle vara lika konsekventa i argumentationen med samma premisser?
Ärligt talat, så ja. Vi skulle inte försöka göra en händelse till något den inte är eller försvara ett beteende som inte går att försvara. Sedan hade man såklart beklagat sig över att en i övrigt bra människa dog, men om han grävde sin egen grop så går det ju inte riktigt att skylla på någon annan.

Här kan väl också tilläggas att det bara verkar vara vissa extra gnälliga vänsterextremister som försöker lägga stor skuld på Motståndsrörelsen för detta, men många verkar ju se att det är orimligt och den här grejen verkar inte bli lika stor som Showan-händelsen i Malmö.
Senast redigerad av M.Saxlind 2016-09-19 kl. 22:46.
Citera
2016-09-19, 23:45
Medlem
Karjalainens avatar
Den som inte tål en smäll, bör sannerligen inte spotta på andra människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in