Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-28, 14:42
  #313
Medlem
Ördögs avatar
Om nu någon är intresserad av vad denna lagvrängerska anser ...

Anne Ramberg: Därför är SD ett odemokratiskt parti
https://unv.is/etc.se/kultur-noje/an...kratiskt-parti
Citat:
Anne Ramberg är advokaten som beskrivit sig som ”maniskt intresserad av samhällsfrågor” och många gånger hamnat i blåsväder just därför. I kontroversiella uttalanden har hon bland annat liknat den moderata politikern Hanif Bali vid ”brunråtta”, kritiserat Israel och uppmanat Sveriges pensionärer att göra avkall på välfärdsservice för att finansiera flyktingmottagandet.
----
– Jag är inte partipolitisk och skulle nog ha vansinnigt svårt att veta vilket tak jag skulle inordna mig under. Sedan har jag varit väldigt negativ vad gäller Sverigedemokraterna och deras syn på människor, som jag tycker är alldeles förfärlig. Det som är ännu värre är att en så stor andel av Sveriges befolkning som accepterar det. Där har jag frångått min princip.

Varför har det känts så viktigt att kritisera SD?

– Det grundar sig i rättspolitiska principer. De är ett odemokratiskt parti. Eftersom vi ska sträva efter att upprätthålla en demokratisk rättsstat går det inte att känna sympati för ett sånt parti. Dessutom har Sverigedemokraterna haft företrädare som vid upprepade tillfällen uttalat sig på ett sätt som är häpnadsväckande, och också gjort sig skyldiga till brott.

Hur ska vi förhålla oss till dem?

– Det är ett riksdagsparti, de är valda i demokratisk ordning och de ska också komma i åtnjutande av alla de rättigheter som alla andra riksdagspartier. Självklart ska de sitta i utskott och förhandla. Men det är en annan sak, för demokratin är inte ensam garant för att upprätthålla en rättstat. Det har ju historien visat väldigt tydligt. Man kan inte gömma sig bakom att de är demokratiskt valda, javisst, men det var ju Hitler också i någon mening. Det vi måste göra är att värna om alla säkerhetsskydd som finns för att upprätthålla en demokratisk rättsstat.

Tycker du att SD utmanar säkerhetsskydden?

– Ja, och de gör det medvetet. Och det är en vansinnigt svår fråga, för det här pågår i hela Europa, i Brasilien, USA och på nära håll. Jag har tyvärr inte receptet på hur det ska lösas, men ett första steg är att alla människor måste ta ansvar och inte bara se de enkla lösningarna. Nationalismen frodas enormt. En förklaring är att klyftorna mellan dem som är rika och fattiga har ökat enormt, och det tror jag är väldigt farligt. Det skapar missnöje.

Det finns en mängd Ramberg-trådar på FB, kanske jag postar länken på ett par andra ställen också.
__________________
Senast redigerad av Ördög 2019-06-28 kl. 14:46.
2019-06-28, 19:06
  #314
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Om nu någon är intresserad av vad denna lagvrängerska anser ...

Anne Ramberg: Därför är SD ett odemokratiskt parti
https://unv.is/etc.se/kultur-noje/an...kratiskt-parti


Det finns en mängd Ramberg-trådar på FB, kanske jag postar länken på ett par andra ställen också.

Är hon lika virrig och oprecis när hon pläderar i rätten lär hon inte vinna många mål.
2020-04-24, 16:23
  #315
Medlem
Ördögs avatar
Anne Ramberg utsedd till ny ordförande för Uppsala universitet
https://samnytt.se/anne-ramberg-utse...a-universitet/
Bland de åtta externa ledamöter som regeringen beslutat ska ingå i konsistoriet, Uppsala universitets styrelse, under de nästkommande tre åren är fyra stycken nya. En av de nya namnen är Anne Ramberg, före detta generalsekreterare i Sveriges Advokatsamfund.
2020-04-24, 17:21
  #316
Medlem
RobbanUCs avatar
Med denna typ av uttalande så hade Ramberg välkomnats att 1933 bli medlem i NSDAP utan problem.
Skillnaden är bara vilken grupp som hon avser att utrota
.
2020-04-24, 19:02
  #317
Medlem
Nationbots avatar
Trodde Anne var invandringsvurmare? Men hon har tvärvänt 180 grader ifrågan att välfärden förstörs av globalism.. Ja vad ska man säga..hon har 100% rätt och är väl bra att hon insett det

Humanist är fel ord att man skulle vara human mot att ta hit dom.. det är dom inte alls.. Dom förstör ju för vårt land och vårt folk samt vårt folks ekonomi - skatt, inkl att dom tar de mest friska och ev energiska och dugligaste ifrån deras land där dom skulle istället försökt bygga upp deras land som prio ett genom att stanna kvar

Humanist är inte asyl invandring, mer än att man slösar bort bidrag på dem vilket är ju tillräckligt. Humanist är att hjälpa deras hemländer att bygga upp och utveckla deras hemland eller ordna med skolor och säkra områdeszoner och närområden där de kan bo, så de kan till en betydligt mindre kostnad skaffa sig en utbildning före dom ev kommer till nåt annat land som behöver kompetensen ..
Dvs att man utbildar dom på hemmaplan med ev finansiering från EU.

Det blir meriter som avgör om man vill jobba utvecklas eller parasitera som inträdesbiljett. Och det svaret får man ju alldeles för sent när det är för sent, när de redan är i landet och skulle enligt planen vara självförsörjande men som det alldrig blev av, och ändå får de på löpande band, TUT och tom PUT med såna bedrifter som parasitering och kriminaliering, ghettofiering islamisering.. Det belönar man med att dom får stanna i Sverige, blir många UT generellt där bara välfärds- belastningen ökar .. ständigt
__________________
Senast redigerad av Nationbot 2020-04-24 kl. 19:06.
2020-04-24, 23:36
  #318
Medlem
Anne Ramberg tillhör den del av svenskarna som tjänar på massinvandringen och därför stöder den. Alla NGOs som lever på massinvandring, alla advokater som älskar invandringen då det hela tiden innebär fler kriminella som de kan tjäna pengar på, och även många möjligheter som asyladvokat att tjäna ännu mer pengar, alla som gynnas av att hyra ut bostäder till invandrare osv osv. Alla dessa är en del av invandringskomplexet som har ett direkt egen intresse att se massinvandringen bevaras och utökas. De skiter fullständigt att Sverige som land går back hundratals miljarder årligen på det, när väl Sverige kollapsat fullständigt kan alla dessa personer enkelt flytta till ett annat västland och leva gott på alla pengar de tjänat genom åren.

Egen intresset ljuger aldrig som man säger, Anne Ramberg har gynnats personligen av massinvandringen, och stöder den helhjärtat. Eftersom regeringen också älskar massinvandringen så belönar de naturligtvis alla dessa lojala aktivister med ännu mer välbetalda jobb som tack för hjälpen dessutom.
2021-04-14, 23:12
  #319
Medlem
Krimkolls avatar
Lite likt dumheterna Mp:s språkrör kläckte ur sig nyligen angående att svenska vita kvinnor måste flytta på sig för att ge invandrare makt.

(FB) (MP) Märta Stenevi: Vita svenska kvinnor ska flytta på sig för invandrare.

Så där har ju dessa två ruggugglor något gemensamt.
2021-04-15, 09:27
  #320
Medlem
Zilvios avatar
Den här gamla tråden kan vi nog anse färdig diskuterad och stänga.
Har någon anledning att verkligen vilja diskutera det uttalande tråden handlar om så får man vända sig till mig eller annan moderator och lägga fram sin sak.
/MOD

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback