Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-17, 23:22
  #1
Medlem
Tjena! Jag har ett ton problem med att få min Viasatbox (Samsung) att lira med min Linksys WRT1900ACS. Jag är ingen hejare på nätverksteknik men har läst tillräckligt mycket för att starkt misstänka att det är en konfigurationsfråga i min router som behöver göras. Om det är en port forward, nån VLAN-inställning eller vad vet jag dock inte. Boxen känner inte av när den är ansluten till nätet, men när jag drar den inkommande fiberkabeln direkt från ISP till uttaget till boxen funkar det utmärkt. Det är när jag går via routern det inte funkar.

Mycket tacksam för hjälp. Har haft så sjukt mycket teknikstrul det senaste halvåret och är otroligt frustrerad just nu. (Har t.ex. precis fått en ny router från Linksys då den förra troligtvis var trasig, och på grund av f-ing Postnord som lyckades trolla bort min gamla i posten, tog det över två månader och det var enbart tack vare Linksys fina support som jag fick en ny.)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback