Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-27, 14:35
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2010
Låt oss säga att alla droger skulle vara lagliga helt plötsligt. skulle du använda då?
är så trött på att höra`knarkar du är du inte lycklig`

Jag har ett riktigt bra svenssonliv. bra jobb,snygg fru,underbara barn,mycket vänner och bra ekonomi.
är allmänt lycklig men har aldrig känt sån lycka som när ja använt olika droger som ja gör några gånger per år.

För mig gör det ingen skillnad, har provat allt olagligt. Tror ändå en legalisering skulle vara bra så får vi bort en massa RC droger som kan vara direkt livsfarliga.
De absolut värsta jag har provat har varit de lagliga drogerna, fy fan.
Citera
2016-09-27, 16:33
  #134
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
Nej tvärtom är osannolikt. Men visst. Om jag låtsas att jag bor i Canada så hade jag nog rökt upp allt jag äger.
Vem vet, men antagligen inte.
Jag har svårt att tro vi i Sverige är unika och har helt omvänd händelseutveckling.
Citera
2016-09-27, 20:02
  #135
Medlem
Enbolots avatar
Om jag känner för att "knarka" så gör jag det oavsett om det är olagligt eller lagligt. De där idioterna som bestämmer i Sverige kan äta min skit. Sverige har världens mest efterblivna narkotikalagstiftning, omvärlden skrattar åt de dumma svenskarna. Bara tanken på ett narkotikafritt samhälle är en övermåttan naiv utopi. Ge de där dönickarna i riksdagen en 250 mikrograms LSD dos så kanske de vaknar.
Citera
2016-09-28, 09:37
  #136
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Lagen kan vara en viktigt allmänt stiftad regel som behövs för att hålla samman ett samhälle, det kan också vara en värdelös pappersbit, grundad i fördomar och rena lögner i vissa fall.

I Cannabisfallet anser jag att läget är så. Den officiella hållningen är att det kan vara en inkörsport till grövre droger men att Marijuana i sig själv inte är så farligt. Det kan alkohol också vara.

Den enda drog jag skulle kunna tänka mig att ta är just Marijuana, inget annat. Så visst skulle jag ta den om jag kunde men jag känner inga som använder det och vill inte ställa mig på gatan för att köpa det av nån skum langare.
Citera
2016-09-28, 12:48
  #137
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSpeciellMan
Lagen kan vara en viktigt allmänt stiftad regel som behövs för att hålla samman ett samhälle, det kan också vara en värdelös pappersbit, grundad i fördomar och rena lögner i vissa fall.

I Cannabisfallet anser jag att läget är så. Den officiella hållningen är att det kan vara en inkörsport till grövre droger men att Marijuana i sig själv inte är så farligt. Det kan alkohol också vara.

Den enda drog jag skulle kunna tänka mig att ta är just Marijuana, inget annat. Så visst skulle jag ta den om jag kunde men jag känner inga som använder det och vill inte ställa mig på gatan för att köpa det av nån skum langare.
Men en lag som styr över en individ att den inte ens får konsumera vad den vill.
Det är knappast skapat för hålla samman samhället.

Den officiella hållningen är Bejerots, där drogerna är cancer/syfilisen i samhället och det är okey att gå över lik för att få bort drogerna.
Roliga är att man går över lik, men drogerna finns det rikligt av ändå.

Du menar tänka dig cannabis?
Marijuana är bara en av flera beredningar som finns, som alla är samma i slutänden.
Citera
2016-09-28, 13:53
  #138
Medlem
Rickuzs avatar
Jag skulle eventuellt röka gräs oftare, utan att bekymra mig för att bli påkommen av glädjedödarna. Men eftersom att jag inte betraktar gräset som knark (utan snarare som "rökbar alkohol") , så nej. Inget knarkande för mig.

Alkohol och cannabis. Där drar jag min gräns, oavsett vad.

Punkt.
__________________
Senast redigerad av Rickuz 2016-09-28 kl. 13:57.
Citera
2016-09-28, 20:01
  #139
Medlem
Skulle röka gräs istället för att supa om det vore lagligt, och kanske testa svamp
Citera
2016-09-29, 16:41
  #140
Medlem
Quattroportes avatar
Skulle eventuellt röka gräs lite oftare och kanske testa att dra ladd. Mer än så skulle jag nog inte våga mig på att ens prova.
Citera
2016-09-29, 17:02
  #141
Medlem
Tripportreats avatar
Skulle det vara avkriminaliserat till den grad att det var okey att bruka på allmän plats så skulle det väl bli nån spliff emellanåt om man satt på nån uteservering eller liknande.

I övrigt skulle det inte göra så jättestor skillnad på mitt bruk då jag sällan rör mig i kretsar där det inte redan är okej att vara påverkad av narkotika.

Skulle vara skönt att slippa smånoja på festivaler dock, det skulle vara riktigt najs.
Citera
2016-09-29, 17:07
  #142
Medlem
Tripportreats avatar
Droger som mdma och psykadelia skulle jag inte ta oftare, däremot skulle jag göra det utomhus oftare
Citera
2016-09-29, 17:37
  #143
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Skulle det vara avkriminaliserat till den grad att det var okey att bruka på allmän plats så skulle det väl bli nån spliff emellanåt om man satt på nån uteservering eller liknande.

I övrigt skulle det inte göra så jättestor skillnad på mitt bruk då jag sällan rör mig i kretsar där det inte redan är okej att vara påverkad av narkotika.

Skulle vara skönt att slippa smånoja på festivaler dock, det skulle vara riktigt najs.
Även om det blir legaliserat, så är det inte alls säkert detta blir tillåtet att öppet konsumera.
Citera
2016-09-29, 18:11
  #144
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Även om det blir legaliserat, så är det inte alls säkert detta blir tillåtet att öppet konsumera.
I know, det var därför jag poängterade "om".

Skulle avkriminaliseringen sträcka sig till att det är lagligt att ha det i blodet så skulle det inte göra jättestor skillnad i hur ofta jag brukar.

Det finns ju även lagar kring berusning på allmän plats som lätt kan kliva in exempelvis. Även om det skulle vara lagligt att ha LSD i blodet kan man nog bli klassad som redlös om man ertappas trippad på allmän plats
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback