Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-17, 16:52
  #1
Medlem
tzjs avatar
http://www.gp.se/nyheter/sverige/sto...lsen-1.3794160

Enligt artikeln:

Citat:
Ett 20-tal personer har hamnat i bråk och i samband med detta ska en person blivit knivskuren i halsen. Detta på Gotland under lördagen, rapporterar Aftonbladet.

På ett boende? Mitt i Visby? Ute på vischan? Någon som vet mer om detta, det känns som det finns ett tema som det inte berättats om än.
Citera
2016-09-17, 16:56
  #2
Medlem
tzjs avatar
Ok, enligt Aftonbladet hände det här:
Citat:
Bråket ska ha ägt rum vid Norderport i Visby vid 16.04, enligt polisen.
Citera
2016-09-17, 16:58
  #3
Medlem
Kakksakkers avatar
Från Expressen "Ett större gäng lämnade platsen och polismännen söker vittnen"


Får en känsla av att någon var "outnumbered" här!

Är säker fler som sett då Visby är litet och snacket kommer gå.. ..
Citera
2016-09-17, 17:29
  #4
Medlem
Utmattads avatar
Börjar verkligen bli katastrof med dessa ungdomar. Slåss med fyllon i bussparken, kidnappar folk o knivar varandra.. Fy fan! Ön verkar mer eller mindre körd, den med. Vad är det med denna generation?
Citera
2016-09-17, 17:29
  #5
Medlem
ace_secs avatar
SVT:

Citat:
Han är förd till sjukhus och uppges vara allvarligt skadad. Bråket ägde rum vid 16-tiden i Visby precis utanför ringmuren vid Nordan port, skriver aftonbladet.se. Mannen ska vara mellan 20-30 år gammal och hela gänget är enligt polisen ungdomar som bråkat och slagits ordentligt.

Man 20-30 år.
"Och hela gänget är ungdomar"
De verkar alltså se den 20-30-åriga mannen som en ungdom då med alltså?

Detta skriker ensamkommande skäggbarn.

"Allvarligt skadad". Well, jag hoppas på att svensk sjukvård presterar dåligt i detta fall. Låt fanskapen ta död på varandra en efter en.
Citera
2016-09-17, 17:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Skäggbarn,finns boenden på Klinten. Haha nu börjar det braka även på ön. medborgargarde rusta

Det kryllar tyvärr av skäggbarn på Gotland nu. Bara att ta en sväng på östercentrum, då får man en smak av fenomenet. Gotland är tyvärr inte vad det var förut.
Citera
2016-09-17, 17:50
  #7
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Skäggbarn,finns boenden på Klinten. Haha nu börjar det braka även på ön. medborgargarde rusta
Ja, det finns ett boende cirka 200 meter från platsen och de boendet har tidigare genererat en våldtäkt. Många skall flytta i dagarna (till "sina" kommuner igen) så det ökar väl pressen kan jag tro.
Citera
2016-09-17, 17:52
  #8
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cage
Det kryllar tyvärr av skäggbarn på Gotland nu. Bara att ta en sväng på östercentrum, då får man en smak av fenomenet. Gotland är tyvärr inte vad det var förut.
Många kommuner "akutplacerade" i vintras, cirka 1500 pers tror jag. Dessa vänder sedan några veckor tillbaka "hem" igen till sina kommuner i Göteborg och Norrland. Man kan undra vad detta handlar om, det skedde en våldtäkt i området tidigare i somras, och den hade flyktinginslag...
__________________
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2016-09-17 kl. 18:07.
Citera
2016-09-17, 18:27
  #9
Medlem
MrAndress avatar
Nån på ön som kan bekräfta att det är skäggbarn det handlar om?

Även fast det med största sannolikhet är det.

Nu när dom flyttas till fastlandet kommer dom bli båtflyktingar då?
Citera
2016-09-17, 18:38
  #10
Medlem
-benito-s avatar
Kan Bajen supportrar vara inblandade då de spelade match där nere några kanske stannade kvar för att göra stan lördag.
Citera
2016-09-17, 18:48
  #11
Medlem
Är övertygad om att det är skäggbarn. Det tog lång tid innan HG ens tog upp det på sin nyhetssida. Aftonbladet hann före och dom måste väl sitta och klia sitt huvud på Gotlands redaktion. Att så många gotlänningar skulle börja slåss är en utopi.

Om dom ska bli ivägskickade som någon skrev gläder det mig mycket. Vill inte se patrasket och undviker Östercentrum numera. Stöddiga fullvuxna barn med guldhalskedjor och Iphones sitter och hänger i Centrum. När vakterna kom drogs dom utanför och jag såg själv hur dom satt utanför Kometen i närheten av tiggaren.
__________________
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-09-17 kl. 18:50.
Citera
2016-09-17, 19:47
  #12
Medlem
Kan vara fotbollsrelaterat som någon redan varit inne på. Ska ha hänt utanför lr nära en sportbar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback