2016-09-22, 20:48
Medlem
ja det kunde till och med en tonåring begripa men inte han och honom har ni satt till att styra ett land jag tycker inte att det är så smart
Citera
2016-09-22, 21:13
Medlem
Så länge man kan dra in pengar på folkomflyttningen, och låta de som arbetar betala det via skatter, så kommer judarna som styr det monetära systemet att se till att "ekonomin är bra". Sen när det inte går att suga ut mer så kommer verkligheten att komma ikapp mycket snabbt. Och då blir det krig.
Citera
2016-09-22, 21:51
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfiot
Så länge man kan dra in pengar på folkomflyttningen, och låta de som arbetar betala det via skatter, så kommer judarna som styr det monetära systemet att se till att "ekonomin är bra". Sen när det inte går att suga ut mer så kommer verkligheten att komma ikapp mycket snabbt. Och då blir det krig.
lösning?

kanske att vita kontrar babbarnas mentalitet och islams gemenskap och barnafödande, med gemensam struktur. och bygga vidare därifrån/modifierad kristendom. kruxet är ju att många helst inte vill knyta ann till något. men tror att det tänket kommer ändras mer och mer.

judarna är ju också "överciviliserade" och satsar mycket på strukturer och internt beteende.

jag tror inte det finns nån ultimat logik, det finns, men både för och emot. antingen så gör man så eller så låter man det rulla på och se. men det kommer antagligen inte komma nån etablerad globalkapitalist-ideolog från ovan och rekommendera något åt det hållet. "we are on us own"~.
Senast redigerad av Nurjenf 2016-09-22 kl. 22:08.
Citera
2016-09-22, 22:49
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nurjenf
lösning?
ska ju även sägas att nuvarande scenario är i mångt och mycket ganska onaturligt med industrier och företag som är svävande förankrat i den globala ekonomin. vilket såklart gett mycket buffert, men också lett till imo vilseledande förhållningssätt i stort för att kunna balansera. lägg där till strömningarna nu osv. hade man inte haft dessa faktorer med så hade man ju kunnat låta det rulla på snöret ut. nu anser jag dock att scenariot kräver nått mer autistiskt strukturellt, och lite betänkande.
Senast redigerad av Nurjenf 2016-09-22 kl. 22:52.
Citera
2016-09-22, 23:24
Medlem
Citat:
lösning?

kanske att vita kontrar babbarnas mentalitet och islams gemenskap och barnafödande, med gemensam struktur. och bygga vidare därifrån/modifierad kristendom. kruxet är ju att många helst inte vill knyta ann till något. men tror att det tänket kommer ändras mer och mer.

judarna är ju också "överciviliserade" och satsar mycket på strukturer och internt beteende.

jag tror inte det finns nån ultimat logik, det finns, men både för och emot. antingen så gör man så eller så låter man det rulla på och se. men det kommer antagligen inte komma nån etablerad globalkapitalist-ideolog från ovan och rekommendera något åt det hållet.

Skulle gärna diskutera lösningar men det brukar dra iväg ganska långt när jag gör det och jag kan inte se hur det skulle kunna rymmas inom trådämnet. Men kan väl säga att jag inte tror att det räcker att Löfven blir ärlig.
Citera
2016-09-22, 23:35
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Skulle gärna diskutera lösningar men det brukar dra iväg ganska långt när jag gör det och jag kan inte se hur det skulle kunna rymmas inom trådämnet. Men kan väl säga att jag inte tror att det räcker att Löfven blir ärlig.
så sa en läkare till mig en gång att han hade en teknisk kompetens så lång att det var alldeles för invecklat, så fråga jag en gång till så summera han kortfartat under 20 sekunder och man kunde skapa sig en mer än god helhetsbild.

-SYN.
Citera
2016-09-22, 23:58
Medlem
Citat:
så sa en läkare till mig en gång att han hade en teknisk kompetens så lång att det var alldeles för invecklat, så fråga jag en gång till så summera han kortfartat under 20 sekunder och man kunde skapa sig en mer än god helhetsbild.

-SYN.

Tekniska saker kan man säkert sammanfatta kortfattat och få det begripligt men här pratar vi om politik och visst går det att sammanfatta i några meningar men men alla som läste det skulle göra sina egna tolkningar av det, som inte skulle överensstämma med vad jag egentligen menade.
Citera
2016-09-23, 00:02
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Tekniska saker kan man säkert sammanfatta kortfattat och få det begripligt men här pratar vi om politik och visst går det att sammanfatta i några meningar men men alla som läste det skulle göra sina egna tolkningar av det, som inte skulle överensstämma med vad jag egentligen menade.
men mycket är ju signalpolitik från folket och marken. det är där första skotten måste komma och där man måste börja beta. inte leta krusiduller inom politiken. viljan måste komma från marken. svårt att backa nån form utav enhetligt vilja om den inte anses existera offentligt.

det är ju synd att du inte från ihop till nån alls pastej i dina inlägg mer än "KRIG" "SOON": aegishjalmar 2.0
Senast redigerad av Nurjenf 2016-09-23 kl. 00:07.
Citera
2016-09-23, 00:13
Medlem
Olga-Reets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masturblija
Nu minns jag inte, hade dem etableringsreform (etableringsersättning) och PUT till alla flyktingar (Somalia, Syrien) som en del av sitt valmanifest?
Men avlid snarast tack! Vilket politiker har NAGONSIN foljt sitt valmanifest??? Du far ju for fan kolla upp LITE sjalv i alla fall! Som att nyblatterekord har slagits VARJE GANG borgarna har haft makten de senaste 40 aren! Inte fan har dom sagt ett ord om det i nagot valmanifest inte! Anda har det hant, varje gang! Den som 2006 eller 2010 trodde att en bla rost var en rost mot "vansterns invandringsrejs" ar dummare an en rakad apa och fortjanar bade somalier och afghaner i sitt kvarter.

Om folk var lite mer cyniska skulle tva av tre varldsproblem vara losta nasta vecka. Men nej, den MUF-curlade flintisen skrev ju "nya" framfor "moderaterna" pa skyltarna, klart som korvspad att hela partiet med ideologi, planer och allt har forandrats i grunden
Citera
2016-09-23, 00:23
Medlem
Citat:
men mycket är ju signalpolitik från folket och marken. det är där första skotten måste komma och där man måste börja beta. inte leta krusiduller inom politiken. viljan måste komma från marken. svårt att backa nån form utav enhetligt vilja om den inte anses existera offentligt.

Det finns både teoretisk och praktiskt politik och praktisk politik kan mycket väl innefatta det du nämner. Det fetmarkerade tror jag är problemet för det finns inget som gemene man kan stödja för att visa sin vilja. SD kan man försöka klamra sig fast vid men ju mera inflytande de får ju mera blir de bara en del av problemet.

Citat:
det är ju synd att du inte från ihop till nån alls pastej i dina inlägg mer än "KRIG" "SOON": aegishjalmar 2.0

Jag når knappast upp till hans nivå här på FB men visst skulle jag kunna skriva mer men då gäller det att välja en tråd där det passar. Allt pekar ju dessutom på att det faktiskt inte finns en lösning utan att den västerländska högkulturen, liksom en gång den antika, kommer att gå under på grund av globalistjudarnas girighet. Så vad vi då har framför oss är en ny medeltid som kommer att pågå ända tills någon ny vit ras kan skapa en ny högkultur. Men just det. Efter att man utrotat den indoeuropeiska vita ras som byggde upp den antika högkulturen och den germanska vita ras som byggde upp den västerländska så finns det inga mer vita som kan bygga upp en ny högkultur så jag antar att den nya medeltiden kommer att bli lång.

Det är alltså ganska stora problem vi har framför oss så jag tror att det kan vara lite svårt att bara ta fram en lösning ur en hatt här på FB.
Senast redigerad av Zarfiot 2016-09-23 kl. 01:12.
Citera
2016-09-23, 00:43
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Det finns både teoretisk och praktiskt politik och praktisk politik kan mycket väl innefatta det du nämner. Det fetmarkerade tror jag är problemet för det finns inget som gemene man kan stödja för att visa sin vilja. SD kan man försöka klamra sig fast vid men ju mera inflytande de får ju mera blir de bara en del av problemet.
ok. men jag vill bara ligga rätt i tänk här. det finns ju olika versioner av rastänkare här. många i vardagslivet tänker nog att löpa tråden ut i samhället och låta det rulla på. alternativet är ju att staka upp det mer aktivt. och sikta mot mål som är mer plikttroga men där en känsla av mer tidsfrihet infinnes(idag finns ju en stor del sjukanmälningar; varför då? därför då.).

men jag vill ju hävda att alternativ blir allt mindre lägligt att framkalla ju längre fram man kommer och då får man köra varvet runt utan nått aktivt alternativt att tillhandahålla... många topp 20%genetiskt sätt har nog en känsla och tänk att dom vill köra den vägen. men frågan är hur mycket man bör bejaka rasfrågan med svenskarnas forna "kulturella" byggande, och hur mycket man ska värdera detta.

som jag skrev ovan tror jag inte det finns nån ultimat logik i det hela, utan man borde nog utgå från en egen känsla.
Senast redigerad av Nurjenf 2016-09-23 kl. 01:01.
Citera
2016-09-23, 07:02
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olga-Reet
Men avlid snarast tack! Vilket politiker har NAGONSIN foljt sitt valmanifest??? Du far ju for fan kolla upp LITE sjalv i alla fall! Som att nyblatterekord har slagits VARJE GANG borgarna har haft makten de senaste 40 aren! Inte fan har dom sagt ett ord om det i nagot valmanifest inte! Anda har det hant, varje gang! Den som 2006 eller 2010 trodde att en bla rost var en rost mot "vansterns invandringsrejs" ar dummare an en rakad apa och fortjanar bade somalier och afghaner i sitt kvarter.

Om folk var lite mer cyniska skulle tva av tre varldsproblem vara losta nasta vecka. Men nej, den MUF-curlade flintisen skrev ju "nya" framfor "moderaterna" pa skyltarna, klart som korvspad att hela partiet med ideologi, planer och allt har forandrats i grunden

Läs om och gärna inlägg jag citerar ditt efterblivna fanskap, läs gärna alla mina inlägg i tråden!!! Kolla gärna upp "Sarkasm" också, förstår du inte fortfarande varför jag skrev som jag skrev så kan du ju be din morsa förklara för dig mellan sina avsugningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in