2016-09-18, 18:28
Medlem
HaSib-HaSibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FortMeade
Vi spolar fram till 2030 och Stefan lever som pensionär på existensminimum. Han köper gammalt bröd för sina sista slantar och går ner till parken och matar duvorna varje dag. Varje dag är det fler duvor som samlats kring Stefan och till slut räcker inte brödet och dessutom bajsar de otacksamma duvorna på Stefan.

Stefan är nu i affekt och kräver att andra männsikor i parken skall köpa bröd och mata duvorna så att han inte behöver mata alla duvorna själv.

"Det är ju den största duvkatastrofen i mannaminne och parken är full med hungriga duvor.", säger Stefan.

Stefan kan inte förstå varför andra inte tycker att det är jättebra att mata duvorna. Om alla solidariskt ställde upp så skulle vi kunna mata alla duvorna, tänker Stefan.
Bra liknelse men han köper inte brödet för egna pengar utan för andras slantar och dessutom så skiter inte duvorna på Stefan utan på de andra flanörerna i parken som har betalat brödet.
Citera
2016-09-18, 18:29
Medlem
Zikniks avatar
Löfvén hade i de flesta länder inte släppts nära en mikrofon. Han är säkert "en reko kille" men klent begåvad och utan moralisk kompass. Avgå.
Citera
2016-09-18, 18:52
Medlem
Vad spelar allt det här för roll? Sverige, Tyskland, Frankrike och Storbritannien har redan kört Europa i botten med sin multikulti. Det finns ingen återvändo från det här. Förrädare är vad dessa länder är. Hoppas de blir ockuperade av Ryssland.
Citera
2016-09-18, 19:05
Medlem
RadioDDR1s avatar
Stefan Löfven, april 2016 (Financial Times):

- Svenskar är orimligt missnöjda.

https://www.ft.com/content/a641c074-...4-27926f2b110c
....................................

Stefan Löfven, september 2016:

- Jag ska vara ärlig och säga att det inte ser särskilt ljust ut just nu.

....................................

Finns det en röd tråd mellan dessa två uttalanden? Jag menar att det gör det. Sverige SAKNAR ett politiskt ledarskap. De regerar eller leder inte, de REAGERAR. Det finns inget ledarskap, ingen framförhållning, det finns ingenting. Detta menar jag är anledningen till de gigantiska problem vi har idag. Riket destabliseras av att ledningen av landet inte har koll på någonting. Det spelar ingen roll om vi pratar skola, polis, militär eller regering. Det postmarxistiska viruset har slagit ut Sverige. Knockout. BOOM.

Var uppmärksam på de lösningar som erbjuds framöver. Chansen är stor att vi blir blåsta igen.
Senast redigerad av RadioDDR1 2016-09-18 kl. 19:08.
Citera
2016-09-18, 19:18
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Vad spelar allt det här för roll? Sverige, Tyskland, Frankrike och Storbritannien har redan kört Europa i botten med sin multikulti. Det finns ingen återvändo från det här. Förrädare är vad dessa länder är. Hoppas de blir ockuperade av Ryssland.
Vilken etnicitet har du som skriver sådant idiotinlägg i denna tråd?
Citera
2016-09-18, 19:27
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Det är i sådana fall de du kallar betamän som ej ska ha något att säga till om. Klart som fan att även svenska kvinnor ska få rösta. Dom är inte våra slavinnor. Oavsett hur mycket du önskar att så vore fallet.

Beta!

Min fru är min slavinna...i sängkammaren.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2016-09-18 kl. 19:33.
Citera
2016-09-18, 19:32
Medlem
Lagerthas avatar
Nej, det ser verkligen mörkt ut för Sverige - i dubbel bemärkelse!

Resten av världen klassade oss som Europas första förlorade land redan i början av året.
Citera
2016-09-18, 19:32
Medlem
Ballcancers avatar
inte ljust? vafan, är han rasist då eller va!?
Citera
2016-09-18, 19:34
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FortMeade
Nu överdriver du. Utan Européerna så hade dom inte haft några hästar att rida på.
Visst fan det är ju sant. De hade förmodligen fortfarande traskat runt i mockasiner.
Citera
2016-09-18, 19:41
Medlem
Stakeholders avatar
Det stora överskuggande problemet är att vår välfärd är i kris i inte nu utan under årtionden framöver. Vi kommer i generationer ha enorma ohanterliga problem med samhällsbygget.

Miljoner och åter miljoner människor som aldrig kommer få ett jobb, som lever i utanförskap (kriminalitet) och som kommer kosta oerhörda summor. Mer än vi har råd med. Vi kommer inte att ha råd med något annat än invandring framöver, precis som Reinfeldt sa.

En budget hit, en ny regering dit. Det är oväsentligt. Ingen kommer kunna få ordning på Sverige.
Citera
2016-09-18, 19:52
Medlem
Observerads avatar
Helt ärligt. Är det bara jag som garvade högt när jag läste citatet? Det är så hysteriskt sorgligt och idiotiskt att det är kul.
Citera
2016-09-18, 19:52
Medlem
Sunimods avatar
Undrar hur länge han ruvat på den hemlisen? Alltså att det inte ser ljust ut.

Det har vi vanligt folk fattat länge nu och väntat på åtgärder.
Istället kommer en jävla avbön från vår så kallade statsminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in