Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-16, 16:51
  #1
Medlem
Hej!

Det är så här att jag har beställt grejer från utlandet, behöver kanske inte säga vad det är för grejer med det är något mindre lagligt, Dock beställde jag i ett annat namn men till den adressen jag bor på. Trodde det skulle hamna i brevlådan men icke så nicke det hamnade på postnord och uthämtningsställe nära mig. Nu vet jag inte hur jag ska gå tillväga för att hämta ut paket då det inte stämmer överens med namnet som står på avin men adressen är rätt.

Försökte köra en fuling och säga tt det står felnamn men de sa att jag behöver leg eller prata med postnord. Vet någon en annan lösning man gå tillväga för att komma åt paketet?
Citera
2016-09-16, 17:17
  #2
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulken2010
Försökte köra en fuling och säga tt det står felnamn men de sa att jag behöver leg eller prata med postnord. Vet någon en annan lösning man gå tillväga för att komma åt paketet?

Du kommer inte kunna komma åt paketet utan att ha ett ID med namnet som står på paketet. Adressen är egentligen ointressant, det enda som är av intresse är det som står på IDt samt att det matchar namnet på paketet i fråga.

En väg kan vara att kontakta den som skickade paketet (det har ju passerat tullen med mera nu) och be dom ändra namnet på paketet. Så görs det alltid med svenska paket, oklart hur det funkar med utländska paket dock i och med att trackingkedjan antagligen är bruten i det här fallet.
Citera
2016-09-16, 18:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Du kommer inte kunna komma åt paketet utan att ha ett ID med namnet som står på paketet. Adressen är egentligen ointressant, det enda som är av intresse är det som står på IDt samt att det matchar namnet på paketet i fråga.

En väg kan vara att kontakta den som skickade paketet (det har ju passerat tullen med mera nu) och be dom ändra namnet på paketet. Så görs det alltid med svenska paket, oklart hur det funkar med utländska paket dock i och med att trackingkedjan antagligen är bruten i det här fallet.

Tack för svaret !

Han som skickat det har använt sig av fake namn och adress som avsändare så jag rätt körd / ägd.
Måste hitta någon Adam Eriksson som kan hjälpa mig detta men det känns lite konstigt att fråga någon random på fejjan, dock undrar jag vad tror du Postnord vill att personen som skickat paket ska bekräfta för att de ska kunna ändra namnet på paketet för det gick när jag ringde postnord dock vet jag inte vad som behövs från personen som skickat det? tänkte om man kunde fejka ett mail till postnord men vet ju inte vad de kräver.
Citera
2016-09-16, 21:24
  #4
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulken2010
Postnord vill att personen som skickat paket ska bekräfta för att de ska kunna ändra namnet på paketet för det gick när jag ringde postnord dock vet jag inte vad som behövs från personen som skickat det? tänkte om man kunde fejka ett mail till postnord men vet ju inte vad de kräver.

Frågan är helt klart intressant, dock har jag inget svar på den. Min tanke: ring posten, prata engelska och säg att du skickat ett paket till en person, men att du skrivit fel namn. Kolla vad dom säger.

Det finns nån slags blankett man måste fylla i, och det kostar en slant såvitt jag förstått det, men det kanske kan vara värt. Detta gäller dock svenskar som skickat paketet, exakt hur det funkar för utländska sändare hittar jag ingen info om.

Sen är det väl överlag inte riktigt en bra idé att beställa skräp online, men det är väl en sidofråga egentligen.

Men får du svar på din fråga får du gärna posta det här, för frågan är absolut intressant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback