Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-22, 19:47
  #241
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
[...]

Det är bara att inse. Ekeroth är en enorm belastning för SD och bär säkerligen ansvar för att SD inte har fler procent i väljarstöd. Pratar man med folk som varför de ogillar SD är nästan alltid Ekeroth och hans skandaler en faktor.

SD måste sparka ut Ekeroth både från riksdagen i kommande val och överlag från partiers organisation. Hans belastning för partiet väger tyngre än något politiskt arbete någonsin kan göra. Vi väljare som värnar om partiet, rörelsen och Sveriges framtid måste kräva agerande från partiet. Det kan inte fortsätta såhär. Ekeroth skadar partiet, och därmed också landets välbefinnande.



Kräv hans avgång. Kräv att partiet sparkar ut honom. Belastningen är för tung.

SD-väljare mot Ekeroth.


Jag röstar inte på SD, men det beror inte på Ekeroth utan partiets politik, deras anhängares [i alla fall här på FB] tydliga rasism och en mängd andra saker. SD har några bra punkter, det måste jag medge, men det finns för mycket dåligt för att jag skulle överväga att rösta på dem. Jag har hört folk i min närhet säga att de skulle kunna överväga att rösta på SD om de tog avstånd från sina anhängare som smutsar ner FB, Facebook och andra sidor med sin rasistiska smörja, men eftersom de inte gör det måste de dra slutsatsen att rasism är vad SD också står för.

Om SD-anhängarna tog avstånd från alla stolligheter som Ekeroth och gräsrötter runtom i landet sade och gjorde skulle SD kunna få fler röstare, det är jag övertygad om. Men istället för att göra det slätar ni över och ofta till och med hejar på stollarna. Inte rätt väg...

Jag tror alltså inte att Ekeroth ensam är ansvarig för att SD inte har fler röster. Problemet ligger djupare än så.


Citat:
Ursprungligen postat av Abengoa
Dumheter! Kent Ekeroth är ett av de starkaste korten i SD och är den som varit som mest aktiv både i utformandet av politiken och kritiken av de andra partiernas handlingar. Kent Ekeroth är en enorm tillgång för SD, både ideologiskt och i handlingskraft och är troligen en stor anledning till att SD är så stora idag.

Att Ekeroth hamnar i "skandaler" har enbart att göra med att de andra partierna och deras medlöpare i media förstår hur farlig Ekeroth är för dem och försöker därför med alla medel smutskasta Ekeroth. Du har uppenbarligen köpt propagandan med hull och hår, det är beklagligt men det handlar bara om ett smutsigt informationskrig.

Aha, det var alltså representanter från "de andra partierna" som placerade aluminiumrör i Ekeroths händer och tvingade honom filma hela spektaklet samt skrika "hora" åt folk? Det var media som uppmuntrade honom att slå en annan kroggäst på trynet? Där ser man. Vilka ena de är, de där "andra partierna" och media...
__________________
Senast redigerad av Charmaine 2017-06-22 kl. 19:50.
Citera
2017-06-22, 21:04
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine

Aha, det var alltså representanter från "de andra partierna" som placerade aluminiumrör i Ekeroths händer och tvingade honom filma hela spektaklet samt skrika "hora" åt folk? Det var media som uppmuntrade honom att slå en annan kroggäst på trynet? Där ser man. Vilka ena de är, de där "andra partierna" och media...

Nu var det ju så att just Ekeroth aldrig höll i något metallrör den där tidiga morgonen. Almqvist och Westling plockade upp varsitt rör på marken och höll i dem i ca 30 sekunder. Sedan hördes polissirener och då lade de ner rören eftersom de inte längre kände sig hotade. Ekeroth filmade men tog aldrig i något rör.

Inte heller skrek Ekeroth "hora" åt folk. Meningsutbytet på Kungsgatan mellan de tre SD-arna, Soran Ismail och en berusad invandrare höll på en stund. Ekeroth var den som var minst aktiv. En okänd kvinna som inte kände till bakgrunden (hon hade dessutom inte bott i Sverige på flera år) lade sig i. När Almqvist tyckte att det hela borde avbrytas sade han till sina två kompisar, ungefär: "Äsch, skit i den där lilla horan, nu drar vi."

Almqvist riktade sig alltså inte direkt till kvinnan. Han skrek inte. Dessvärre tycks ordet "hora" blivit mycket vanligt på senare år och ligger nära till hands för många yngre personer.

Ekeroth är en utmärkt kunnig och god debattör. Titta på något av hans framträdanden i riksdagen, www.riksdagen.se. Han har blivit skamligt behandlad flera gånger och har verkligen haft otur i livet.
Citera
2017-06-22, 21:55
  #243
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Nu var det ju så att just Ekeroth aldrig höll i något metallrör den där tidiga morgonen. Almqvist och Westling plockade upp varsitt rör på marken och höll i dem i ca 30 sekunder. Sedan hördes polissirener och då lade de ner rören eftersom de inte längre kände sig hotade. Ekeroth filmade men tog aldrig i något rör.

Inte heller skrek Ekeroth "hora" åt folk. Meningsutbytet på Kungsgatan mellan de tre SD-arna, Soran Ismail och en berusad invandrare höll på en stund. Ekeroth var den som var minst aktiv. En okänd kvinna som inte kände till bakgrunden (hon hade dessutom inte bott i Sverige på flera år) lade sig i. När Almqvist tyckte att det hela borde avbrytas sade han till sina två kompisar, ungefär: "Äsch, skit i den där lilla horan, nu drar vi."

Almqvist riktade sig alltså inte direkt till kvinnan. Han skrek inte. Dessvärre tycks ordet "hora" blivit mycket vanligt på senare år och ligger nära till hands för många yngre personer.

Ekeroth är en utmärkt kunnig och god debattör. Titta på något av hans framträdanden i riksdagen, www.riksdagen.se. Han har blivit skamligt behandlad flera gånger och har verkligen haft otur i livet.


Här är det typiska resonemanget från SD-anhängare; att försvara beteendet hos "sina" politiker när de beter sig som drägg.

Det du säger här är att det är okej att kalla kvinnor horor. Ja, om man har rätt partifärg förstås. Säger en muslim hora till en kvinna visar han samtliga muslimers förakt och förtryck mot kvinnor och bör utvisas. Säger någon av lirarna Ekeroth eller Almqvist hora är det heeelt okej. Och oj, my bad, jag visste inte att hon hade bott utomlands. Ja men då är det naturligtvis fritt fram att kalla henne hora...

Ännu en sak många SD-anhängare, åtminstone de man ser här på FB, har gemensamt med islamistiska terrorister; kvinnoförakt.


Jomen visst är det synd om lille Kent. Tänk vilken otur att inte få slå folk på käften när det passar honom.
Citera
2017-06-23, 15:09
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Här är det typiska resonemanget från SD-anhängare; att försvara beteendet hos "sina" politiker när de beter sig som drägg.

Det du säger här är att det är okej att kalla kvinnor horor. Ja, om man har rätt partifärg förstås. Säger en muslim hora till en kvinna visar han samtliga muslimers förakt och förtryck mot kvinnor och bör utvisas. Säger någon av lirarna Ekeroth eller Almqvist hora är det heeelt okej. Och oj, my bad, jag visste inte att hon hade bott utomlands. Ja men då är det naturligtvis fritt fram att kalla henne hora...

Ännu en sak många SD-anhängare, åtminstone de man ser här på FB, har gemensamt med islamistiska terrorister; kvinnoförakt.


Jomen visst är det synd om lille Kent. Tänk vilken otur att inte få slå folk på käften när det passar honom.

Jag försvarar alla, politiker liksom andra, som angrips med felaktiga anklagelser.

Jag tycker inte det är OK att kalla kvinnor horor. Oavsett deras partifärg. Eller annan tillhörighet.

Jag nämnde att kvinnan som lade sig i meningsutbytet på Kungsgatan hade bott utomlands i flera år, som en förklaring till att hon var okunnig om bakgrunden till munhuggandet. Jag tror inte hon visste att tre av personerna var SD-are och Soran Ismail är en stå-uppare som vid många tillfällen, med den s k elitens välsignelse, hade attackerat och förlöjligat SD. Därför fanns en grund för konflikt som hon inte kände till, och därför var hennes inhopp i debatten missriktat. Naturligtvis ska hon inte kallas hora för att hon bott utomlands, lika litet som någon som bott hela sitt liv i Sverige ska kallas hora.

Du tillskriver mig kvinnoförakt (gemensamt med islamistiska terrorister). Då kan det vara bra att du får veta att jag är en kvinna och pensionär. I min barndom på 40- och 50-talet förekom ordet "hora" över huvud taget inte i konversationer. Om man någonsin använde någon benämning i ett samtal var det ett besvärat uttalat "prostituerad" eller möjligen "gatflicka" eller "nattfjäril" och det syftade uteslutande på kvinnor som mot betalning utförde sex.

När mina barn var 12 - 13 år och uppåt på 80-talet kom de hem och berättade att en del av deras kamrater använde ordet "hora" mot andra elever, även mot dem. Till min förskräckelse.

Och sedan dess har det varit ett ord som används ofta och öppet. Det blev så vanligt att författaren Ronnie Sandahl, född 1984 och uppvuxen i lilla Falköping, skrev en bok om sin ungdom med titeln "Vi som aldrig sa hora", 2007. Det var alltså ett undantag att man inte sade hora. Erik Almqvist är född 1982 och har förmodligen vuxit upp i en miljö där ordet hora har förekommit, och därför ligger det ordet troligen mycket lättare till för honom än det gör för mig, och kanske för dig.

Jag tycker att Kent Ekeroth har skrivit bra artiklar och gjort mycket välunderbyggda och välformulerade inlägg i riksdagen. Han har fått offra mycket för sitt partiengagemang och fått lida mycket. Han har faktiskt oförtjänt blivit illa behandlad och jag önskar att denne begåvade unge man får lite mer tur i sitt liv i framtiden.
Citera
2017-06-24, 00:25
  #245
Medlem
Kent går ingenstans.. Är han den enda sionist juden där? Är inte så insatt i svensk politik.
Citera
2017-06-25, 14:58
  #246
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Skitsnack, men de är modererade än dina deep-state lakejer möjligen.
http://eublogg.wordpress.com/2015/01...parties-added/
Citera
2017-06-25, 15:06
  #247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
http://eublogg.wordpress.com/2015/01...parties-added/
Det säger ju inte så mycket för att vi under den nya sk liberala demokratin lever under en åsiktsförtryck och likriktning liknande den kinesiska. Ingen av de här partierna gillar ju Ryssland per se mer en något annat land, eller vill överlåta sitt land till Ryssland såsom svenskarna överlåtit sitt land ill USA och globalisterna: det är jag övertygad om. Men de vill se ett slut på den liberala dårskapen. I slutändan handlar de enbart om den muslimska invandringen. Att de inte fattar det, knäppskallarna. Precis som att Brexit blev en omröstning om invandringspolitiken istället för Storbritanniens förhållande till Europa och EU. Liberaler är så ointelligenta. Nu kanske de får ett inbärdeskrig på halsen istället.
Citera
2017-06-26, 00:51
  #248
Medlem
Kemiske Alis avatar
Karlssons inlägg är en intern maktkamp och pk-budskap. Någon ryggrad eller hedervärd moral har han inte. Han gick ut i gråtmedia och dissade sin egen partikamrat innan dom fallit. Ursvagt! Han betedde sig lika illa när de slängde ut ungdomsförbundets toppar.

Killen är illojal till sin natur och kommer att falla på eget grepp.
Citera
2017-06-28, 13:53
  #249
Medlem
Fascistens avatar
Jag har aldrig gillat Kent Ekeroth. Hoppas att vi slipper honom nu!
Citera
2017-06-28, 14:08
  #250
Medlem
Efter domen i dag " slipper " vi honom. Synd på rara ärtor. Han var den som kunde tala i klarspråk så folk förstod. Det är tragiskt att han inte kunnat hålla sig ifrån alkohol och kanske mer. Även om han satsar på behandling kan han inte komma tillbaka till SD på många år, om ens någonsin.
I så fall måste partiet bli helt accepterat och normalförklarat så att en tidig synd begånget för länge sedan, och sotad för, är glömd. Så borde det vara.
Citera
2017-06-28, 16:19
  #251
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Och nej. Det är inte bara propaganda, Ekeroth är inte bara en "frisk fläkt". Han ställer till med skandaler ständigt på egen hand. Richard Jomshof som är minst lika kritisk till islam och invandring men skapar inte skandaler hela tiden, vilket visar att det inte bara handlar om åsikter, att vara mot PK, utan faktiska snedsteg och felbeslut från Ekeroths sida.

Ekeroth har helt enkelt sig själv att skylla när det gäller skandalerna. Och jag kan inte begripa hur man inte ser, oavsett vad man tycker om honom och att han tex anställer motgift-fotografer, att han är en enorm belastning för partiet.

Jag menar oavsett, så vill vi väljare ändå att SD ska öka så mycket som möjligt, och det är Ekeroth ett enormt hinder för.

Jag börjar tröttna på SD pga sådana som dig, TS, inte pga Ekeroth. Byt parti vetja, bli centerpartist eller något.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback