Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-04-30, 01:56
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
Jag förstår fortfarande inte än idag vad det var som lockade våra så kallade svenska "nyliberaler" att testa dessa teorier på ett så fruktansvärt sätt som har skett i Sverige?

Detta måste vara ett av de värsta samhällskontraktsbrotten i den moderna världshistorien.

Jag är chockad.

En faktor som gör det ännu sjukare är ju att dessa socialbiologiska överbelastningsattacker är ju ett direkt hot mot jämviktsteorin som är själva kärnan i liberalernas ekonomiska teori om den naturliga strävan att nå jämvikt.

"investeringen" i dagens "arbetskraftsutbud" är rakt igenom sjuk. Ett totalt haveri. Ingen jämvikt överhuvudtaget. Vi gick från 3 till 186 sociala utanförskapsområden i Sverige. Total överbelastning med alternativa strategier som var helt irrelevanta för vårt samhälle för 20 år sedan.

Jag förstår däremot varför ni etatister menar att det är nyliberaler som styr i Sverige - med en politik där staten beskattar ca 44% av allt värde som produceras i landet och med tusentals olika små och stora reglereringar av samhället (särskilt arbets- och bostadsmarknaden). Enkelt, för att ni inte vill kännas vid att det är er egen politik som råder i landet.

Det gäller förstås för de första etatisterna som kom på tanken - sedan gick alla andra vidare med det utan att ens behöva tänka vilken politik nyliberaler står för. De har redan fått en måltavla och något att säga, mer information är överflödig för att de skall kunna göra sin plikt som debatterande soldater.
Citera
2017-04-30, 23:24
  #74
Medlem
Internhumors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daemon3.14
Jag förstår däremot varför ni etatister menar att det är nyliberaler som styr i Sverige - med en politik där staten beskattar ca 44% av allt värde som produceras i landet och med tusentals olika små och stora reglereringar av samhället (särskilt arbets- och bostadsmarknaden). Enkelt, för att ni inte vill kännas vid att det är er egen politik som råder i landet.

Det gäller förstås för de första etatisterna som kom på tanken - sedan gick alla andra vidare med det utan att ens behöva tänka vilken politik nyliberaler står för. De har redan fått en måltavla och något att säga, mer information är överflödig för att de skall kunna göra sin plikt som debatterande soldater.

Jadu.

Herregud.
.deflation......
Dagens skattetryck är rena rama nyliberala mekanismen för att hålla kredit-inflationen-deflationen schack!!
__________________
Senast redigerad av Internhumor 2017-04-30 kl. 23:27.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback