Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-15, 10:35
  #1
Medlem
Micke93.s avatar
Tjena!

Är en kille mellan 20 och 30 som börjat lyfta före sommarn.

Har hört att det är bra att dricka smält glass innan man går och lägger sig under perioden man vill bygga muskler.

Vad har ni hört i ämnet, är det något ni rekommenderar?

Tänkte testa att börja med det i några månader. Hur mycket tipsar ni att jag bör dricka per kväll? Typ en liter?
Citera
2016-09-15, 11:05
  #2
Medlem
CommonSenses avatar
På vilket sätt skulle det va bra? är ju bara en massa socker du får i dig och socker bygger inte muskler
Citera
2016-09-15, 11:07
  #3
Medlem
Micke93.s avatar
Hörde att det skulle funka som en naturlig gainer. Antar att folk som har koll känner till det. Borde kanske testa
Citera
2016-09-15, 11:09
  #4
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Det går exakt lika bra att äta glassen innan den smälter närsom på dagen.
Citera
2016-09-15, 11:10
  #5
Medlem
Micke93.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Det går exakt lika bra att äta glassen innan den smälter närsom på dagen.

Ah, så det att dricka precis innan man somnar hjälper inte?
Citera
2016-09-15, 11:11
  #6
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke93.
Ah, så det att dricka precis innan man somnar hjälper inte?
På vilket sätt är det tänkt att det ska hjälpa? För att det är kolhydrater efter 18?
Citera
2016-09-15, 11:12
  #7
Medlem
Micke93.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
På vilket sätt är det tänkt att det ska hjälpa? För att det är kolhydrater efter 18?

Vet inte, har bara hört att det är så det ska göras.
Citera
2016-09-15, 11:18
  #8
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke93.
Hörde att det skulle funka som en naturlig gainer. Antar att folk som har koll känner till det. Borde kanske testa
Det enda som skiljer smält glass från fryst glass är temperaturen. Den enda "koll" du behöver är att vara medveten om att glass innehåller en jävla massa socker oavsett i vilken form du förtär den. Det är exempelvis ingen skillnad på att äta is och dricka vatten. Och jag har svårt att se att man kan bygga någonting förutom fett på att äta en liter glass varje kväll.
Citera
2016-09-15, 11:21
  #9
Medlem
Micke93.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Det enda som skiljer smält glass från fryst glass är temperaturen. Den enda "koll" du behöver är att vara medveten om att glass innehåller en jävla massa socker oavsett i vilken form du förtär den. Det är exempelvis ingen skillnad på att äta is och dricka vatten. Och jag har svårt att se att man kan bygga någonting förutom fett på att äta en liter glass varje kväll.

Vet inte om du har rätt. Lär tydligen vara samma som en gainer. Dessutom måste man ju få lite fett om man vill bygga muskler. Tror inte jag kommer se fet ut på några bf% högre
Citera
2016-09-15, 11:29
  #10
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke93.
Vet inte om du har rätt. Lär tydligen vara samma som en gainer. Dessutom måste man ju få lite fett om man vill bygga muskler. Tror inte jag kommer se fet ut på några bf% högre
Du behöver fett i kosten för att bygga muskler. Inte fett på kroppen. Men vad vet jag, glass kanske har någon sorts anabol egenskap som forskningen inte riktigt har märkt ännu. Det som gör att det känns lite som en luring är att man ska dricka glassen smält. Om det funkar så skulle det gå exakt lika bra att äta fryst glass. Men att det låter bättre om man säger att den måste vara smält eftersom få personer skulle gå på det om man påstod att man bara ska äta glass.
Citera
2016-09-15, 11:30
  #11
Medlem
Micke93.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Du behöver fett i kosten för att bygga muskler. Inte fett på kroppen. Men vad vet jag, glass kanske har någon sorts anabol egenskap som forskningen inte riktigt har märkt ännu. Det som gör att det känns lite som en luring är att man ska dricka glassen smält. Om det funkar så skulle det gå exakt lika bra att äta fryst glass. Men att det låter bättre om man säger att den måste vara smält eftersom få personer skulle gå på det om man påstod att man bara ska äta glass.

Jomen glass innehåller väl rätt mycket fett också? Och dessutom tror jag man ska dricka det för att det går snabbast
Citera
2016-09-15, 11:38
  #12
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke93.
Jomen glass innehåller väl rätt mycket fett också? Och dessutom tror jag man ska dricka det för att det går snabbast
Nja, glass innehåller som sagt mest socker. Om det är fett du vill åt så skulle jag säga att det är bättre att dricka en deciliter olivolja i så fall. Men även det låter rätt pantat. Och tiden det tar att äta en liter glass jämfört med att dricka den har ingen eller marginell betydelse för upptagningen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback