Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-29, 17:13
  #133
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theia2
Som postaren @Mandizen skriver så är konversationer mellan personer på Messenger olika
färg, så är det även i mina konversationer på Messenger - två olika färger mellan mig och den
jag skriver till. Inget konstigt eller underligt med det alls.

Det vet jag oxå .. det var ju det att det var olika färg på samma persons chatt..men tydligen kan man välja tema som skiftar färg av sig självt.

Ville bara kolla så det inte var fejk,nu lämnar vi färgdiskussionen tycker jag .
Citera
2020-10-29, 17:43
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandizen
Då ska vi se. Har fått denna bild skickad till mig men det utlovas fler med tiden.
Det här är då JT som skriver om sin underbara, fina, stackars mormor.
Det är skrivet till gåvomottagarens dotter. Det ska tydligen finnas fler bilder men vi börjar med den här.

Här står det alltså att mormorn kommer ta död på morfarn och att mormorn inte bäddar rent i sängen åt honom för att jävlas.
Det står att hon har sjukt svårt att ens träffa mormorn för att hon inte tål att någon är så vidrig.
Ja, ni kan väl läsa själva.

Jag förstår att Visominteljuger vill ta sånt här face 2 face så inte allt om JT kommer ut offentligt men jag måste säga att jag är ganska trött på fam Toftbys beteende mot min vän och hennes familj så nu kommer detta.

Detta hade aldrig kommit upp om JT och hennes familj inte varit så fruktansvärt elak mot min väns familj.

Stay tuned!

Det är en konversation mellan två personer.
Det som står på grå botten är JT.

http://www.bilddump.se/bilder/202010...F0Bq70FmbPNQik

Jojo, ytterst intressant, där ser man hur det i verkligheten förhåller sig. Idel lögner på bloggen...
Ser fram emot fler avslöjande bilddumpar!

Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydiana88
Men vad i helvete! Haha!

Undra vad alla fans på bloggen skulle tycka om det uttalandet 🤣. Jävlar va roligt!

Fansen dansar väl efter blogginnehavarens pipa och sväljer allt vad bloggaren skriver
med hull och hår.
Citera
2020-10-29, 19:11
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theia2
Jojo, ytterst intressant, där ser man hur det i verkligheten förhåller sig. Idel lögner på bloggen...
Ser fram emot fler avslöjande bilddumpar!



Fansen dansar väl efter blogginnehavarens pipa och sväljer allt vad bloggaren skriver
med hull och hår.


Ja det där va intressant! Riktigt spännande faktiskt.
Undra vad mer som gömmer sig under den fina polerade fasaden, en sprucken ojämn sten kanske haha.

Jaja, det är kärringar som inte har några hjärnceller som läser den där bloggen antar jag.
Citera
2020-10-29, 20:37
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydiana88
Ja det där va intressant! Riktigt spännande faktiskt.
Undra vad mer som gömmer sig under den fina polerade fasaden, en sprucken ojämn sten kanske haha.

Jaja, det är kärringar som inte har några hjärnceller som läser den där bloggen antar jag.

Kände mig tvungen att gå in på bloggen sedan jag upptäckt den här tråden,
och läsa vad innehavaren är för person och det som hon framhäver och anklagar
den nära släktingen, vad gäller huset som omtalas.

Läste lite i kommentarerna, vad jag förstod hade JT (blogginnehavaren) kontaktat Aftonbladet
angående den här släktstriden och att tidningen skulle höra av sig. Hur lågt kan man sjunka,
dra in pressen i en rutten, illaluktande, stinkande släktstrid, har man inga gränser för sitt beteende, frågar jag mig?!

Jag sällar mig inte till den ivrigt påhejande skara som läser bloggen (de inlägg som inte passar
damen och som inte dansar efter hennes pipa, eller protesterar, raderas omgående har jag förstått av en postare i tråden).

Att läsa ett inlägg och diverse kommentarer fick mig att snabbt avlägsna mig och något
ytterligare besök blir det definitivt ej där. Jag kan nog därför med gott samvete inse att
jag ej är någon kärring som saknar hjärnceller ;-)
Citera
2020-10-29, 20:51
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theia2
Kände mig tvungen att gå in på bloggen sedan jag upptäckt den här tråden,
och läsa vad innehavaren är för person och det som hon framhäver och anklagar
den nära släktingen, vad gäller huset som omtalas.

Läste lite i kommentarerna, vad jag förstod hade JT (blogginnehavaren) kontaktat Aftonbladet
angående den här släktstriden och att tidningen skulle höra av sig. Hur lågt kan man sjunka,
dra in pressen i en rutten, illaluktande, stinkande släktstrid, har man inga gränser för sitt beteende, frågar jag mig?!

Jag sällar mig inte till den ivrigt påhejande skara som läser bloggen (de inlägg som inte passar
damen och som inte dansar efter hennes pipa, eller protesterar, raderas omgående har jag förstått av en postare i tråden).

Att läsa ett inlägg och diverse kommentarer fick mig att snabbt avlägsna mig och något
ytterligare besök blir det definitivt ej där. Jag kan nog därför med gott samvete inse att
jag ej är någon kärring som saknar hjärnceller ;-)


Advokater har tittat på allting och det finns inga oklarheter eller några fel på hur det gick till.
Media kommer aldrig ta i det heller, klart som fasen att dom inte kan sprida sån där osann dynga.

Haha! Nej, du verkar inte passa in där 😉
Citera
2020-10-29, 20:55
  #138
Medlem
janibollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandizen
Då ska vi se. Har fått denna bild skickad till mig men det utlovas fler med tiden.
Det här är då JT som skriver om sin underbara, fina, stackars mormor.
Det är skrivet till gåvomottagarens dotter. Det ska tydligen finnas fler bilder men vi börjar med den här.

Här står det alltså att mormorn kommer ta död på morfarn och att mormorn inte bäddar rent i sängen åt honom för att jävlas.
Det står att hon har sjukt svårt att ens träffa mormorn för att hon inte tål att någon är så vidrig.
Ja, ni kan väl läsa själva.

Jag förstår att Visominteljuger vill ta sånt här face 2 face så inte allt om JT kommer ut offentligt men jag måste säga att jag är ganska trött på fam Toftbys beteende mot min vän och hennes familj så nu kommer detta.

Detta hade aldrig kommit upp om JT och hennes familj inte varit så fruktansvärt elak mot min väns familj.

Stay tuned!

Det är en konversation mellan två personer.
Det som står på grå botten är JT.

http://www.bilddump.se/bilder/202010...F0Bq70FmbPNQik

Där gick du verkligen över alla gränser. Jag tillhör inte familjen Toftby men detta är vidrigt av dig att lägga ut. Tänker du bara på ditt hat mot Johanna? För det måste ju vara någon sorts hat som driver dig till detta . Tänker du inte på att hennes mormor kanske får kännedom om det som skrivs? Du har gått över gränsen och JAG kommer att anmäla .
Citera
2020-10-29, 21:02
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Där gick du verkligen över alla gränser. Jag tillhör inte familjen Toftby men detta är vidrigt av dig att lägga ut. Tänker du bara på ditt hat mot Johanna? För det måste ju vara någon sorts hat som driver dig till detta . Tänker du inte på att hennes mormor kanske får kännedom om det som skrivs? Du har gått över gränsen och JAG kommer att anmäla .

Haha, du driver va?
Du snackar om att moder jord har straffat folk osv, tycker du verkligen att du är den som ska komma och berätta vad som är vidrigt?

Vad som är vidrigt är att JT på allvar har sagt att hennes lilla stackars mormor mår så dåligt, att hon vill hjälpa henne nu. När hon i själva verket skrivit att hennes mormor kommer ha ihjäl sin man.
Nej, jag har sett det från första början, det är pengar det handlar om, inget annat.

Vad ska du anmäla? Det finns inget att anmäla.
Citera
2020-10-29, 21:14
  #140
Medlem
janibollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydiana88
Haha, du driver va?
Du snackar om att moder jord har straffat folk osv, tycker du verkligen att du är den som ska komma och berätta vad som är vidrigt?

Vad som är vidrigt är att JT på allvar har sagt att hennes lilla stackars mormor mår så dåligt, att hon vill hjälpa henne nu. När hon i själva verket skrivit att hennes mormor kommer ha ihjäl sin man.
Nej, jag har sett det från första början, det är pengar det handlar om, inget annat.

Vad ska du anmäla? Det finns inget att anmäla.

Det vidriga i denna historien är att nära anhöriga lurar till sig ett hus från en äldre kvinna .hur står man ut med sig själv efter en sådan sak?? Nu försöker man få bort fokus från detta med huset genom att hänga ut en privat konversation mellan Johanna och en annan person. Så lågt och vidrigt.
Citera
2020-10-29, 21:23
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Det vidriga i denna historien är att nära anhöriga lurar till sig ett hus från en äldre kvinna .hur står man ut med sig själv efter en sådan sak?? Nu försöker man få bort fokus från detta med huset genom att hänga ut en privat konversation mellan Johanna och en annan person. Så lågt och vidrigt.


Det svider när sanningen om heligaJT kommer fram ja.
Citera
2020-10-29, 22:24
  #142
Medlem
janibollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydiana88
Det svider när sanningen om heligaJT kommer fram ja.

Varför skulle det svida för mig? Jag känner inte Johanna och det är ju inte hon som lurat åt sig ett hus. Vad hennes så kallade släktingar har gjort, DET är vidrigt. Detta är en skvallertråd OM JOHANNA så varför har ni överhuvudtaget börjat dra upp detta med huset? Det är inte skvaller om Johanna. Det är inte hon som gjort detta mot sin mormor. Allt om huset borde raderas från tråden för det är OT.
Citera
2020-10-29, 23:43
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Varför skulle det svida för mig? Jag känner inte Johanna och det är ju inte hon som lurat åt sig ett hus. Vad hennes så kallade släktingar har gjort, DET är vidrigt. Detta är en skvallertråd OM JOHANNA så varför har ni överhuvudtaget börjat dra upp detta med huset? Det är inte skvaller om Johanna. Det är inte hon som gjort detta mot sin mormor. Allt om huset borde raderas från tråden för det är OT.

Redan smakat på fredagsvinet eller? Verkar lite stökigt i huvudet.

Självklart diskuteras detta då JT själv tagit upp det i bloggen (inte bara en, inte två, utan TRE gånger). Hon har ju kämpat hårt för att detta ska få så mycket uppmärksamhet som möjligt. Då tycker jag att båda sidor ska få komma till tals och gärna ALL fakta på bordet.

Det fattar vem som helst som följt JT till och med avlägset följt, att hon är ingen sympatisk och vänlig person. Och att alla oliktänkande skräms iväg eller får helt enkelt inte sina kommentarer godkända. Och som hon svarar vissa ibland... inte trevlig hely enkelt.

När hon nu då själv vill visa hur god hon är finns det väldigt konkreta bevis på att hon inte är just det. Och en sån dubbel människa har inga problem att ljuga och manipulera för att få det hon vill.

Den som skulle låtit bli att lägga näsan i blöt är JT själv.
Citera
2020-10-30, 06:23
  #144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Varför skulle det svida för mig? Jag känner inte Johanna och det är ju inte hon som lurat åt sig ett hus. Vad hennes så kallade släktingar har gjort, DET är vidrigt. Detta är en skvallertråd OM JOHANNA så varför har ni överhuvudtaget börjat dra upp detta med huset? Det är inte skvaller om Johanna. Det är inte hon som gjort detta mot sin mormor. Allt om huset borde raderas från tråden för det är OT.

Du skrev i föregående inlägg att det va vidrigt att lägga ut en privat konversation mellan JT och vem det nu är.
Kan du inte skriva en kommentar till JT på det här blogginlägget https://www.johannatoftby.se/2020/10...rmor-sitt-hus/ att hon är vidrig som lägger ut en privat konversation mellan henne och vem det nu är.

Fast, det är väl du som bestämmer vem som är vidrig, vem som moder jord straffar osv haha.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback