Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-18, 01:20
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dodsknarkarnazi
Ogarvade är mycket stelare och kanske inget som passar i soffan t.ex.
Däremot på golvet inomhus funkar det. Luktar ej.

Aha! Men då förstår jag skillnaden(för jag har upplevt den).
Men varför detta "garvade vs ogarvade"? Olika här användningsområden, eller? Känns som att här borde likväl ALLA skinn vara garvade?
Citera
2016-09-18, 01:24
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag har faktiskt aldrig handlat genom hans webshop, utan bara från honom i person(hemma hos honom, faktiskt). Kan aldrig i livet tänka mig att det skulle vara något fuffens, så du kan säkerligen lugnt beställa från sajten.

Men han är ju ett känt namn, alla som varit på svenska marknader, och i massor av andra länder, känner till Vild-Hasse och skulle nog gå i god för honom.

Ja, men precis! Han, Vild- Hasse, känns ju som ett genuint varumärke.

Kul om det går att kombinera gammalt och nytt och ändå få detta att på en hederlig nivå ändå få det hela att gå ihop.
Citera
2016-09-18, 20:43
  #15
Medlem
Garvade skinn är behandlade. Mjuka och sköna och fina att ha inomhus.
Ogarvade skinn är torkade. Blir stelare och funkar fint att ha på golvet eller t ex utomhus att sitta på. De blir inte blöta som garvades skinn blir.
Citera
2016-09-28, 23:39
  #16
Medlem
Fick precis hem mina korvar idag. Snabb leverans och jävligt goda korvar, speciellt Björnkorven.

Rekommenderas!
Citera
2016-09-29, 00:29
  #17
Medlem
Gabriel Knights avatar
Haha lever karln fortfarande?

När jag var liten var jag i Arjeplog och då stod karln och sålde kött och allt möjligt i ett litet stånd. Redan då hade han skägg och såg ut som en hundraårig tomte
Citera
2017-04-01, 03:31
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Haha lever karln fortfarande?

När jag var liten var jag i Arjeplog och då stod karln och sålde kött och allt möjligt i ett litet stånd. Redan då hade han skägg och såg ut som en hundraårig tomte

Ja, men fy fan typ.

Men dessa produkter, skinn eller kött, är väl inte uppkomna ur en massproduktion och som innefattar djurmisshandel?
Citera
2017-04-01, 09:02
  #19
Medlem
Min brors kusins avatar
Han har ett eget kapitel i boken "De ovanliga" som var med på årets bokrea. Sid 186--195
Citera
2017-04-03, 14:22
  #20
Medlem
_Dante_s avatar
Jag har en bekant som är lite av en vän till Vild-Hasse och han sade en gång att körvarna han kränger och som verkar så speciella och märkvärdiga är samma körv som går att handla mycket billigare lite varstans och att Hasse var rik som ett troll och rejält kåt på pengar!
Citera
2017-04-16, 23:27
  #21
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Haha lever karln fortfarande?

När jag var liten var jag i Arjeplog och då stod karln och sålde kött och allt möjligt i ett litet stånd. Redan då hade han skägg och såg ut som en hundraårig tomte

När det är marknad i stan jag bor brukar det vara inflation av vild-hasse stånd, säkert 3-5st, förut var det bara han, men nu förr året sålde han inte korv själv o stod i gorma, jag tror han gjorde pr för ngn bok han skrivit, men hur som verkar han fortfarande åka runt på knallarna o köra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback