Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-15, 01:16
  #1
Avstängd
Nu har min Logitech G5 V2 tyvärr lämnat in, lämnat jorden för en bättre plats. Till mitt stora förtret och stora förvåning så upptäcker jag att världens bästa datormus inte längre tillverkas och säljs och går inte att få tag på.

Vad fan? Vilken nuvarande Logitech mus, trådlös som trådbunden är mest lik G5 V2?

Citera
2016-09-15, 01:29
  #2
Medlem
SilentVictorys avatar
Jag håller med dig, har alltid själv kört med Logitech möss, ändå från mx-serien vidare till g5 och sen g500 som jag har kvar än idag.

Den här ska vad jag vet vara fortsättningen i den serien https://www.komplett.se/product/7734...los-gaming-mus
Dessvärre verkar det inte finns någon kvar med sladd, saknas dessutom utbytbara vikter.

Men kolla runt på blocket, ebay eller något om det är g5 eller g500 du vill ha.

G500 känns nästan precis som g5 om du lyckas hitta någon sådan istället.
Citera
2016-09-15, 13:28
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Jag håller med dig, har alltid själv kört med Logitech möss, ändå från mx-serien vidare till g5 och sen g500 som jag har kvar än idag.

Den här ska vad jag vet vara fortsättningen i den serien https://www.komplett.se/product/7734...los-gaming-mus
Dessvärre verkar det inte finns någon kvar med sladd, saknas dessutom utbytbara vikter.

Men kolla runt på blocket, ebay eller något om det är g5 eller g500 du vill ha.

G500 känns nästan precis som g5 om du lyckas hitta någon sådan istället.

Letat efter G400s, G5, G5 v2, G500. Ingen säljer den begagnat i Sverige.

Den G700s ser rätt stor ut? Vill ha en som känns som G5 v2 i handen.
Citera
2016-09-15, 13:32
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Jag håller med dig, har alltid själv kört med Logitech möss, ändå från mx-serien vidare till g5 och sen g500 som jag har kvar än idag.

Den här ska vad jag vet vara fortsättningen i den serien https://www.komplett.se/product/7734...los-gaming-mus
Dessvärre verkar det inte finns någon kvar med sladd, saknas dessutom utbytbara vikter.

Men kolla runt på blocket, ebay eller något om det är g5 eller g500 du vill ha.

G500 känns nästan precis som g5 om du lyckas hitta någon sådan istället.
Hittade en G500 nu så blir nog den om den finns kvar. Snygg var den också. Hur kommer de sig att dom slutade tillverka G5 serien?
Citera
2016-09-15, 14:08
  #5
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanBahia
Vilken nuvarande Logitech mus, trådlös som trådbunden är mest lik G5 V2?
Jag råkade ut för samma sak och ersatte den med en "G502". den ser lite annorlunda ut, fler knappar, men känns ganska lika. Vikterna är förändrade men finns kvar. Helnöjd med den.
Citera
2016-09-15, 18:09
  #6
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanBahia
Hittade en G500 nu så blir nog den om den finns kvar. Snygg var den också. Hur kommer de sig att dom slutade tillverka G5 serien?
Inte en aning om varför dom slutade med den serien. Var ju riktigt populär. Men som med allt annat så finns det folk som alltid vill uppdatera designen och tro sig finna bättre lösningar.

G500 känns precis som G5, men du får lite fler knappar (En extra knapp vid tummen, samt en knapp för att ta bort "hacken" i scrollhjulet så det snurrar fritt). Så du kommer bli nöjd om du får tag i en sådan
__________________
Senast redigerad av SilentVictory 2016-09-15 kl. 18:12.
Citera
2016-09-16, 00:42
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Inte en aning om varför dom slutade med den serien. Var ju riktigt populär. Men som med allt annat så finns det folk som alltid vill uppdatera designen och tro sig finna bättre lösningar.

G500 känns precis som G5, men du får lite fler knappar (En extra knapp vid tummen, samt en knapp för att ta bort "hacken" i scrollhjulet så det snurrar fritt). Så du kommer bli nöjd om du får tag i en sådan

Jag chansar på en sån då. Har provat min kompis G400s och den var också skön i handen. Jag misstänker att G500s och G400s är snarlika förutom extra knapparna på G500. Så hoppas på de bästa nu då.
Citera
2017-05-17, 12:47
  #8
Medlem
Elm0s avatar
Säker på att den dött, eller bara sladden som glappar?
Jag kom till samma insikt som dig nämligen, ville absolut inte byta mus...
Jag har 2st G5 v2 som har mååånga år på nacken, efter ca 7 år så dog sladden men det finns ersättningskablar att köpa på ebay/aliexpress för en 30kr. Så lever dom länge till
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback