Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-30, 10:09
  #265
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Den där Mikael Bonner verkar djupt obehaglig. Tror knappast det var endast hans tweets som låg till grund för avskedadet. Exakt allt han tagit sig för här slutat i konflikt och avstängning varpå Bonnier blir kränkt och försvarar sig online. Kul läsning dock, vilken dåre.

Enligt hans Linkedin, har han gjort en massa saker och har grundläggande kunskaper i "Klingon".. - https://se.linkedin.com/in/mikaelobonnier

Sen har vi detta: http://swnet.politik.narkive.com/CYV...stort-mitt-liv
__________________
Senast redigerad av GormDenGamle 2016-12-30 kl. 10:14.
Citera
2016-12-30, 12:30
  #266
Medlem
Sammantaget verkar det nu framkomma att denne Mikael O. Bonnier är en narcissistisk rättshaverist som dessutom är paranoid och ser konspirationer i allt som går emot honom.
Förmodligen är det mer än dessa tweetar som ligger bakom avstängningen.

Tack vare Flashback fick vi nu veta att det kanske inte är så illa med yttrandefriheten som det verkade från början. Men egentligen vet jag mindre nu än vad jag trodde mig veta när jag läste artikeln i tidningen första gången. Det är ju ofta så när man försöker undersöka saker på djupet - man blir medveten om allt man som man inte vet...
Citera
2016-12-30, 13:23
  #267
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
För att återgå till ämnet - Varför skulle jag få sparken för att jag kritiserar islam?

Som framkommit, situationen är inte så svartvit. Den aktuella läraren har blivit avstängd från lärarutbildningen, utesluten från TVÅ olika läxhjälp-organisationer (hur fan man nu lyckas bli avstängd från en välgörenhetsorganisation), fått sparken från diverse jobb pga obehagligt beteende. Källa: eftersom han aldrig anser sig göra fel lägger han upp allt online.
Citera
2016-12-30, 14:34
  #268
Medlem
borrizs avatar
Nej, M-B kommer knappast att undervisa i Lunds kommun i fortsättningen. Eftersom det nu har gått prestige i saken så kommer han förmodligen att erbjudas en fet summa för att säga upp sig självmant.


Jag måste säga att M B (i vart fall på håll) verkar vara en minst sagt underhållande snubbe.
Här är en länk till hans twitterkonto:

https://twitter.com/mobluse

Som sagt är han klart underhållande på håll.
Sådana lärare brukar ge upphov till en massa historier, finns det någon som haft honom som lärare och kan berätta..

Jag undrar bara i mitt stilla sinne hur drevet hade reagerat om kritiken kommit ifrån en religionslärare eller teolog...
__________________
Senast redigerad av borriz 2016-12-30 kl. 14:37.
Citera
2016-12-30, 18:55
  #269
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
People who don't believe in cultural Marxism are.......cultural Marxists.

Haha okej, logiskt! Så om jag håller med er till punkt och pricka, men vägrar använda etiketter såsom ni gör så är jag andra sidan helt plötsligt!
Citera
2016-12-31, 12:42
  #270
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Som framkommit, situationen är inte så svartvit. Den aktuella läraren har blivit avstängd från lärarutbildningen, utesluten från TVÅ olika läxhjälp-organisationer (hur fan man nu lyckas bli avstängd från en välgörenhetsorganisation), fått sparken från diverse jobb pga obehagligt beteende. Källa: eftersom han aldrig anser sig göra fel lägger han upp allt online.

Eftersom det uttryckligen är hans "olämpliga" åsikter som är orsaken till att han inte får fortsätta talar allt för att det verkligen också är skälet.

Om det fanns andra samarbetsproblem som blivit oöverstigliga borde de ensamma kunnat göra att läraren inte fick fortsätta och då hade de hänvisat till det skälet istället.
Citera
2017-01-01, 10:31
  #271
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Terror kan man oroa sig för men det har inget med Islam att göra. Islam förespråkar inte terror.

Orkar inte rabbla koran citat igen. Finns massor med citat från Koranen eller exempel från muhammeds liv (haditherna) där våld mot kristna, ateister, avhoppare, gays, etc befalls. Du får googla själv eller kolla i de trådar på FB som behandlar detta. Men du har fel och det bevisas av hur muslimer uppför sig runt om i världen.
Citera
2017-12-16, 19:35
  #272
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Den där Mikael Bonner verkar djupt obehaglig. Tror knappast det var endast hans tweets som låg till grund för avskedadet. Exakt allt han tagit sig för här slutat i konflikt och avstängning varpå Bonnier blir kränkt och försvarar sig online. Kul läsning dock, vilken dåre.
Det är han.
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Nej, M-B kommer knappast att undervisa i Lunds kommun i fortsättningen. Eftersom det nu har gått prestige i saken så kommer han förmodligen att erbjudas en fet summa för att säga upp sig självmant.

Jag måste säga att M B (i vart fall på håll) verkar vara en minst sagt underhållande snubbe.
Här är en länk till hans twitterkonto:

https://twitter.com/mobluse

Som sagt är han klart underhållande på håll.
Sådana lärare brukar ge upphov till en massa historier, finns det någon som haft honom som lärare och kan berätta..

Jag undrar bara i mitt stilla sinne hur drevet hade reagerat om kritiken kommit ifrån en religionslärare eller teolog...
Jag har viss erfarenhet av denne M. Bonnier och en del som jag kan dela med mig av.

Men först skulle jag vilja förtydliga en sak för de i tråden som spekulerar kring hans efternamn och etnicitet: Han är inte jude och han har inget med förläggarsläkten Bonnier att göra så ni kan lägga ned det där. Det är inte ett fall av judemedia som skyddar sina egna eller något i den stilen. M. Bonnier själv skriver av och till om detta och sin egen bakgrund. Ok? Clear?

Du har rätt i att "at a glance" kan han verka som en komisk kuf men han är en väldigt obehaglig rättshaverist med svår paranoia. Han blev avstängd från lärarprogrammet efter att ha slagit en elev under en praktik och han har blivit avstängd från flera tjänster. Inte bara avskedad alltså, utan avstängd.

Han hade ett jobb, skall inte säga vilket, från vilket han efter en kort tid blev utköpt och avstängd. Han fick alltså inte visa sig på arbetsplatsen under återstoden av hans anställning. När han precis börjat på arbetsplatsen anmälde han IT-avdelningen för att de inte lät honom installera vissa program på sin jobbdator. När anmälan inte togs upp polisanmälde han dem.

Han spelade rutinmässigt och i hemlighet in möten och konversationer han hade. Dessa skickade han senare till facket när han anmälde arbetsgivaren för allt möjligt. Han var mycket obehaglig och hotfull och samtliga på arbetsplatsen undvek honom nästan omedelbart. Detta tolkade han som trakasserier och anmälde arbetsplatsen.

Till sist klarade chefen inte mer utan inledde förhandlingar för att köpa ut honom. Omedelbart dampade han loss och skulle minsan anmäla för allt möjligt. Jag har sett en del konfliket i mina dagar men aldrig förr eller senare en konflikt där fackrepresentanten faktiskt suttit och skämts för medlemmen som skall representeras.

När han väl avskedats/stängts av var de tvugna att avlägsna honom med vakter.

Så så rolig var han

Nej, jag jobbade inte där.
Citera
2017-12-16, 22:25
  #273
Medlem
borrizs avatar
Micke har utmärkt sig igen!

Citat:
Efter att han knuffat mig hårt med bägge händerna så använde jag mitt försvarsspray (lagligt, från Clas Ohlson). Tack vare detta lyckades jag då undkomma med livet i behåll och ringde Polisen så fort jag lyckats gömma mig.
https://politikmobil.wordpress.com/2...lyckan-i-lund/
Citera
2017-12-16, 23:10
  #274
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Följande post kan lika gärna ha tagits från RoS här på Flaschan:
Citat:
Jag har upptäckt att en reporter/journalist vid Expressen i praktiken är fascist även om hon troligen inte är öppen medlem i ett fascistparti. Så här skrev hon till mig på Facebook när jag erbjöd mig att hjälpa henne till ett liv med högre värdighet:

”Lycka till, du kanske inser var du befinner dig i näringskedjan någon dag.”

Detta fascistiska uttalande indikerar att hon är fascist. Hon anser att människor ingår i en näringskedja där de högre upp i näringskedjan får utnyttja dem lägre ner i näringspyramiden hänsynslöst. Detta uttalande kom snabbt efter att jag hade sagt att jag bara ville hennes bästa. Att hon har fascistiska idéer så nära till hands indikerar att hon är en verklig fascist.
https://politikmobil.wordpress.com/2...sephine-freje/

Man hade ju kunnat tro att det var ett skämt om man inte kände till M. Bonnier
Citera
2017-12-16, 23:14
  #275
Medlem
julia0s avatar
Om jag skriver att kristendomen är en "hatideologi som syftar förvandla människor till kannibaliska zombies genom häxkrafter", är jag då kristendom-kritisk eller kristofobisk?

Nej, alltså folk borde lära sig skilja på detta:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kritik_av_islam
https://sv.wikipedia.org/wiki/Islamofobi
Citera
2017-12-22, 18:12
  #276
Medlem
mrtowlies avatar
Han anser nu att han utsatts för "mordförsök och folkmord" då ett gäng 14-åringar jiddrade med honom (varpå han sprayade den ena i ansiktet med pepparsprej). Det går bra nu!

https://twitter.com/mobluse/status/944147746520485888

Jag utsattes för mordförsök & folkmord av ett antisemitiskt gäng i Lund. Inspelning av förhör 2017-12-07 17:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback