Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-14, 18:27
  #1
Avstängd
jag vill mena det. sjukt imponerande. vad säger ni?
Citera
2016-09-14, 18:29
  #2
Medlem
Strodes avatar
Jämfört med det jag testat i bl.a. USA, Australien, Serbien och Irland så tycker jag vi är bättre. Kanske för att jag vuxit upp med det, men jag tror faktiskt vi är bättre bara.
Citera
2016-09-14, 18:30
  #3
Medlem
Bäst i världen är vi garanterat inte, men duktiga absolut!

Tydligen ska Italien ha sjukt bra tårtor.
Citera
2016-09-14, 18:31
  #4
Medlem
Logisksvensks avatar
Tror vi är generellt bättre, dock när man tittar på provsmaknings videos på youtube så brukar de flesta Amerikaner vara på gränsen till att spy av godis som typ djungelvrål och annan toksaltad lakrits.
Citera
2016-09-14, 18:32
  #5
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.moneybags
Bäst i världen är vi garanterat inte, men duktiga absolut!

Tydligen ska Italien ha sjukt bra tårtor.


för mycket socker!

ont: kvalitet kommer före kvantitet här i Sverige
Citera
2016-09-14, 18:37
  #6
Medlem
BernardLoutres avatar
Knappast, chokladen t ex är inget vidare jämfört med vad man hittar i andra europeiska länder.
Citera
2016-09-14, 18:41
  #7
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Knappast, chokladen t ex är inget vidare jämfört med vad man hittar i andra europeiska länder.

Räcker med Marabou så slår det allt (anser det som svenskt även om det är norska svin som äger det).
Citera
2016-09-14, 18:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.moneybags
Bäst i världen är vi garanterat inte, men duktiga absolut!

Tydligen ska Italien ha sjukt bra tårtor.

Ja, de ska ju vara så bra på pizzor också, "pizzan kommer ju därifrån". Käkat pizza på tre olika ställen I Rom, smakade skit. Till och med sunkiga pizzor i Sthlm slår deras kaninmatspizzor. Tårtan har jag inte testat men antar att det är samma skit där.
Citera
2016-09-14, 19:01
  #9
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Räcker med Marabou så slår det allt (anser det som svenskt även om det är norska svin som äger det).


Därom verkar det råda delade meningar:

http://www.masterchoklad.se/testat/m...-mjolkchoklad/

Citat:
Avslutningsvis kan man säga att Marabou mjölkchoklad smakar både sött och gott tack vare det höga innehållet socker (58%). Men den smakar egentligen inte choklad utan istället mest kola och knäck.
Citera
2016-09-14, 19:04
  #10
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Därom verkar det råda delade meningar:

http://www.masterchoklad.se/testat/m...-mjolkchoklad/

Cloetta har vi ju också
Citera
2016-09-14, 19:18
  #11
Medlem
Ja, vi är bäst enligt mig!
Citera
2016-09-14, 20:17
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saknimeli
Ja, de ska ju vara så bra på pizzor också, "pizzan kommer ju därifrån". Käkat pizza på tre olika ställen I Rom, smakade skit. Till och med sunkiga pizzor i Sthlm slår deras kaninmatspizzor. Tårtan har jag inte testat men antar att det är samma skit där.

Det är ju inte riktiga pizzor som serveras här. I Italien serveras dom, men du har förmodligen fått smak för pizzan häruppe utan att veta hur riktig italiensk pizza smakar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback