Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-09-16, 15:58
  #25
Medlem
Motor_666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Jag förstår inte vad du pratar om.

Nu handlade det skottlossning mot personer, i det här fallet träffades en.
något jag hävdar inte händer dagligen i vivalla.

Fattar du inte skillnaden mot när du och dina gangsterpolare provsköt era nyförvärv i skogen.
Citera
2016-09-17, 10:02
  #26
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motor_666
Nu handlade det skottlossning mot personer, i det här fallet träffades en.
något jag hävdar inte händer dagligen i vivalla.

Fattar du inte skillnaden mot när du och dina gangsterpolare provsköt era nyförvärv i skogen.

Haha, gullunge. Jag skrev skottlossning, ingenting annat. Att du missförstår och svarar fel kan inte jag behöva ta med i beräkningen när jag läser eller svarar. Var lite stor och erkänn att du tänkte/gjorde fel, istället för att försöka låta bitsk. Annars kanske jag skickar mina gangsterpolare på dig.
Citera
2016-09-17, 10:51
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Det är väl lite av en ond cirkel egentligen. De enda svenskar som jag någonsin känt som bott i Vivalla har varit killar som blivit placerade där av frivården efter fängelsestraff, och anledningen till att det blev just där var nog för att det var ett av få ställen som det fanns lediga hyreslägenheter till vettiga priser. Det är(var) till och med svårt att få en lägenhet i Örebros andra invandrarområden, som Brickebacken eller Varberga, så då är det klart att flyktingar, socialfall, kriminella, etc. hamnar i det billigaste området som ändå har kommunala lägenheter. Inget konstigt, men så klart jävligt illa.

Kan berätta att det i början av 90-talet fanns en(1) "svensk" kille som "alla" visste var ifrån Vivalla, han var nästan synonym med området för folk i min ålder. Han färgade sitt hår för att se ut som en invandrare och pratade sämre svenska än killar som bott i Sverige i enstaka år. Jag överdriver, tyvärr, inte alls. Jag skulle kunna ösa på med fakta om den här killen, men då skulle det vara väldigt lätt att veta vem jag menar, så jag låter bli. Men detta var alltså flera år innan Svensson-Svensson överhuvudtaget producerades, så hjärntvätten av det svenska folket började redan då, men det var mindre subtilt än det är idag.
Alltså, jag trodde i min enfald att vivalla inte var segregerat när Svensson-Svensson producerades med början 1994. Men det var alltså hjärntvätt redan då. Fy fan
Citera
2016-09-20, 11:01
  #28
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Man gripen misstänkt för Vivallaskjutningen
Citat:
En man har gripits i Västernorrland, misstänkt för skjutningen i Vivalla förra veckan.
Citat:
Han är anträffad i Härnösand och då greps han där.
Citat:
Under tisdagen ska han transporteras till Örebro. Mannen ska inte vara från länet, enligt polisen. Han är känd av polisen sedan tidigare.
http://na.se/nyheter/orebro/1.430451...llaskjutningen
Citera
2016-09-20, 12:27
  #29
Medlem
Mannen är hemmahörande i gästrikland.
Citera
2016-09-23, 00:34
  #30
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provider1650
Mannen är hemmahörande i gästrikland.

Har du ett namn på den misstänkte gärningsmannen?
Citera
2016-09-23, 00:39
  #31
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Mannen hade, enligt honom själv, ingenting med skjutningen att göra.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ore...kar-till-brott

(Man kan ju undra varför han då valde att "fly fältet" - så att säga...)
Citera
2016-10-10, 10:55
  #32
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Misstänkte Vivallaskytten har släppts ur häktet
http://www.na.se/orebro-lan/orebro/m...ppts-ur-haktet

Bevisen räckte inte den här gången heller
Citera
2021-12-25, 21:12
  #33
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Misstänkte Vivallaskytten har släppts ur häktet
http://www.na.se/orebro-lan/orebro/m...ppts-ur-haktet

Bevisen räckte inte den här gången heller

Vem var det?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback