Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-04-15, 20:40
  #97
Medlem
Självklart sitter man bak. Klarar man inte en eventuell konversation med föraren från baksätet kanske man ska överväga färdtjänst istället.
Citera
2017-04-16, 00:44
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Just det, sharia närmar sig, tack vare våra fina och goda politiker. Just därför ska jag sitta bak.
Längre fram i tiden kommer jag aldrig att överhuvudtaget få resa ensam med en främmande man. Bäst att passa på nu .

Tack för att du är en av få vettiga kvinnor (och svenskar) i dagens Sverige. Jag hoppas att du får ett gott liv.
Citera
2017-04-24, 17:49
  #99
Medlem
Kattskrellets avatar
Tja fan!

Åker rätt ofta taxi på natten från jobbet. Sätter mig alltid fram för att snacka med chaffisen.

Frågar om hur passet gått, hur länge till de ska jobba osv.

Varannan gång ser de överraskade ut och plockar bort grejer från framsätet, tyder väl på att passagerare brukar åka där bak.
Citera
2017-04-25, 11:22
  #100
Medlem
Utomlands sitter jag alltid bak, det brukar vara kutym i många länder och det känns dumt att chansa.

Här hemma i Sverige är det fritt var du vill sitta. De gånger föraren kommer ut och öppnar dörren så brukar de enligt min erfarenhet öppna framdörren, så det där med att förarna vill ha er där bak(harr harr) stämmer verkligen inte så som jag upplevt det. Kanske låter som en dum fråga, men på bokade bilar, brukar föraren öppna bakdörren för er? Jag har nog aldrig varit med om det.

Jag väljer att sitta i framsätet. Taxiförare brukar vara ganska sköna att snacka med och brukar vara väldigt sociala. Dessutom betalar jag för resan, varför ska jag då spendera min tid på att sitta i bilens sämre säten? Bättre och rymligare säte där framme.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback