Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-14, 13:34
  #1
Medlem
Ja, vad tycker ni? Vad finns det för skäl att rösta/inte rösta på partierna vi har? M, SD, L och KD är några jag är mest nyfiken på, vad finns det att säga där?
Citera
2016-09-14, 16:52
  #2
Medlem
M = får sjuka och pensionärer och arbetslösa att ta livet av sig. Vad mer behöver man veta? Äckliga svin som vägrar hjälpa de som har det svårast.
Citera
2016-09-14, 21:39
  #3
Medlem
90taletskronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NineItems
Ja, vad tycker ni? Vad finns det för skäl att rösta/inte rösta på partierna vi har? M, SD, L och KD är några jag är mest nyfiken på, vad finns det att säga där?

Varsogod, min guide:

V = Bra för att de vill bygga statliga bostäder och göra fler saker offentliga. Hatar prostitution och stöttar feminismen. Vill främst beskatta rika, vilket är bra i viss mån - men kan leda till ekonomiska bekymmer om de är för extrema vilket är sannolikt. Fortfarande vore en industriell V mindre skadlig än MP.

S = Har vissa goda sidor eftersom de försöker stötta arbetstagare och studenter men
vill beskatta allt, saknar talang och kunskap inom partiet. Stöttar feminism, HBTQ och annat strunt och samarbetar för mycket med MP som tom. är mindre begåvade än S.

MP = Inget positivt med detta parti. Vill inte att folk ska kunna köra bil och är i största allmänhet anti-industriella, dvs. de kommer förstöra vår ekonomi. Är invandrarnas största bundsförvant. Många av deras lagförslag har ganska låg påverkan på miljön och orsakar stort besvär och ekonomiska problem för alla. Antagligen är de, det största skälet till att Sverige gått till botten.

C = Har intressanta förslag som bla. a. några av deras småföretagarreformer vilket skulle gynna Sverige enormt enligt mig, men Anni Lööf är en machiavellisk demon som förstör tilliten på partiet.

KD = Vill förbjuda abort och har inte uppmärksammats över speciellt intressanta lagförslag någonsin. Svårt att rösta på dem när Sverige ändå är sekulariserat. Vet tyvärr inte mycket mer om dem, sorry.

L = Förstörde skolan genom att decentralisera styret till kommunerna och vill nu förstatliga skolorna igen. Dvs. går inte att lita på. Vill privatisera allt. Största bundsförvanten till försvaret. Säger sig stötta feminismen, men jag tar inte det på allvar.

M = Attackerar arbetssökande, sjuka, pensionärer med hemska lagförslag som starkt missgynnar dem. Har ingen respekt för de fattiga. Startade invandringen och fortsätter vara mycket positiva till den. Är för anala över Sveriges budgetunderskott, och verkar inte förstå att Sverige fortfarande är i kris. Sägs stötta en massa saker, men är mest intresserade av pengar, privatisera, sänka skatter, och jävlas med bidragstagare. De vägrar att göra något offentligt, tom. om landet skulle gå under.

Moderaternas reformer brukar dock ibland gynna näringslivet, vilket givetvis är positivt.

SD = Är anala över invandringen, och har ganska konservativa åsikter i alla andra frågor. Har historia med nazism, vilket förstört deras rykte. Saknar partimedlemmar som kan ta politiska poster eftersom många röstar på dem men få är riktigt engagerade. Känns som ett rätt så oseriöst parti, ungefär som piratpartiet.

Annars så är protektionistiska åtgärder något som Sverige antagligen skulle kunna dra viss nytta av kortsiktigt. Det är ett under att MP inte samarbetar med SD, för protektionism gynnar ju miljön.

Varsågod. Pick your poison.
__________________
Senast redigerad av 90taletskrona 2016-09-14 kl. 21:51.
Citera
2016-09-15, 08:05
  #4
Medlem
sergbongs avatar
Våra partier?

Jag trodde de alla var ett och samma parti...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback