Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-14, 11:29
  #1
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Hej!
Hade Microsoft Office 2013 som följde med när jag köpte min laptop och jag gjorde nyligen om en återställning av OS:t men nu har jag inte Office någonstans utan det enda jag kan hitta är en provmånad på Office 365.

Har ett svagt minne av att man ska kunna ladda ner programmet via Microsofts hemsida och att den automatiskt känner av att man har en produktnyckel? Vid köp av datorn hade jag Windows 8 och nu har sedan dess uppdaterat till 10, om det spelar någon roll.

Tacksam för hjälp!
Citera
2016-09-14, 13:36
  #2
Avstängd
Du hade en provmånad från början när du köpte datorn. Vanligt det där följer ibland massa program som kan testas 30 dagar sen får man köpa. Inte fasen får du Office gratis så där lättvingligt. Kostar ju rejäl peng.
__________________
Senast redigerad av fasttrain 2016-09-14 kl. 13:47.
Citera
2016-09-14, 14:20
  #3
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Du hade en provmånad från början när du köpte datorn. Vanligt det där följer ibland massa program som kan testas 30 dagar sen får man köpa. Inte fasen får du Office gratis så där lättvingligt. Kostar ju rejäl peng.
Varit i kontakt med Microsoft nu och det löste sig. Precis som då så har jag hela Office 2013-paketet på datorn igen så jo fasen fick jag det!

Nu när dom gjort det till en premurationstjänst i och med 365 så finns det fortfarande liknande erbjudanden där du får gratis 365 men 1 år när du köper laptop.
Citera
2016-09-14, 15:27
  #4
Avstängd
Ovanligt generöst av MS, men gratulerar. Fick själv 30 dagars test, vad orättvist
Citera
2016-09-14, 23:06
  #5
Avstängd
Har själv hela Office97 paketet men win10 vägrar installering. Gick bra med win7.
Det hela har nu blivit en principsak, jag har en gång betalat dyra pengar för Office och jag kräver att det ska fungera. "inte kompatibelt", haha, far åt...jag kräver en officiell ursäkt av Bill Gates som har lurat mej.
Inte för att jag behöver programmet, mest för att jävlas.
Citera
2016-09-14, 23:17
  #6
Medlem
cavvemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Har själv hela Office97 paketet men win10 vägrar installering. Gick bra med win7.
Det hela har nu blivit en principsak, jag har en gång betalat dyra pengar för Office och jag kräver att det ska fungera. "inte kompatibelt", haha, far åt...jag kräver en officiell ursäkt av Bill Gates som har lurat mej.
Inte för att jag behöver programmet, mest för att jävlas.

Det ska fungera att installera enligt detta:
http://answers.microsoft.com/en-us/w...2-2c36cdb1936c

Samt detta(gäller win95 iof): https://www.thurrott.com/windows/win...-in-windows-10
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback