Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-14, 08:26
  #1
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Har ju ryktats om det ett tag nu men nu är det ochså officiellt att ezios tre spel kommer ut på ps4/xboxone. 2/brotherhood/revelations. Innehåller ochså 2 kortfilmer. MP från spelen är skrotat och bara fokus på SP. Första trailern såg dock inge vidare ut enligt mig men grafiken där ska tydligen vara från originalen på pc så vi får vänta för att se den grafiska uppdateringen. Kan nog precis som i fallet bioshock bli ett köp trots att jag spelat spelen tidigare. Främst tvåan har en speciell plats i gamerhjärtat. Älskade hela mystiken kring venice firenze monterrigioni glypherna med efterföljande videon och wtf slutet. Sen har dem iförsig tappat tråden tyvärr.

Kommer i november. Någon mer som är sugen?
Citera
2016-09-22, 00:47
  #2
Medlem
Jag är också sugen på den! Undrar dock om det är värt det? Grafiken kanske inte blir så mkt bättre till PS4 än gamla versionerna är på PC Men bra ändå med ett samlingspaket!

Håller med, 2:an har en särskild plats i hjärtat. Så bra musik och feeling!
Citera
2016-09-22, 22:21
  #3
Medlem
Wang-Jingweis avatar
En fråga till någon som vet. För oss dödliga som spelat alla dessa spel på PC. Vad tjänar det till att köpa denna samling? Där har jag även multiplayer, Brotherhoods MP var ju en höjdare. Konstigt nog skiljer jag mig från er där jag anser att tvåan är alldeles för överhypad och för mig har ettan en särskild plats i hjärtat.
Citera
2016-12-30, 00:18
  #4
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eenez
Jag är också sugen på den! Undrar dock om det är värt det? Grafiken kanske inte blir så mkt bättre till PS4 än gamla versionerna är på PC Men bra ändå med ett samlingspaket!

Håller med, 2:an har en särskild plats i hjärtat. Så bra musik och feeling!

Citat:
Ursprungligen postat av Wang-Jingwei
En fråga till någon som vet. För oss dödliga som spelat alla dessa spel på PC. Vad tjänar det till att köpa denna samling? Där har jag även multiplayer, Brotherhoods MP var ju en höjdare. Konstigt nog skiljer jag mig från er där jag anser att tvåan är alldeles för överhypad och för mig har ettan en särskild plats i hjärtat.

Spelat igenom AC2 (platinum) och halva Brotherhood nu. Riktiga klassiker dessa. Måste dock säga att uppdateringen inte är mycket att skryta om tekniskt. Visst all DLC finns med så finns mycket och göra. Men skulle nog bara rekommendera detta om man är riktigt stort AC fan (likt mig) alternativt att man inte spelat något av spelen tidigare då bör man definitivt köra igenom dem.

Samtidigt blir man lite besviken när man spelar dessa spel. Att dem fucka upp storyn som dem gjort. Främst modern day. Fanns enorm potential. Var riktigt spännande ett tag där med the truth (adam eva) subject 16 med mer. Svårt att se dem komma tillbaka oavsett om dem tog ett extra år med nästa spel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback