Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-13, 21:35
  #1
Medlem
Hej, var rätt intresserad av att hitta en CRT bildskärm då jag vill lira windows 98 spel på låg upplösning. (Har en Windows 98 dator). Undrade vart man kan hitta dessa nuförtiden, har kollat runt överallt och hittar ingenting. Någon som vet något? Tacksam för svar!!
Citera
2016-09-13, 21:41
  #2
Medlem
Köpte min på blocket. Var dock runt 2011, men kolla där.
Citera
2016-09-13, 21:43
  #3
Medlem
constants avatar
Annonsera och erbjud dig att hämta utan kostnad. Hade jag haft en hade jag blivit glad av ett sådant erbjudande.

Annars kanske Myrorna?
Citera
2016-09-13, 21:48
  #4
Medlem
sommarlovs avatar
En laptop fungerar bra med Windows 98, försök få tag i en som redan har det, så drivers inte blir ett problem.
Citera
2016-09-13, 22:15
  #5
Medlem
Sett ett par stycken på loppisar (inte sådana på en bondgård utan sådana i städer, etablerade sådana alltså). Även hos röda korsets "loppis".
Citera
2016-09-13, 22:24
  #6
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queusk
Hej, var rätt intresserad av att hitta en CRT bildskärm då jag vill lira windows 98 spel på låg upplösning. (Har en Windows 98 dator). Undrade vart man kan hitta dessa nuförtiden, har kollat runt överallt och hittar ingenting. Någon som vet något? Tacksam för svar!!

Det går bra med en plattskärm, bara den har VGA-ingång.
Citera
2016-09-14, 05:54
  #7
Medlem
Antar att han kanske är ute efter lite lägre skärpa med.
Citera
2016-09-14, 06:01
  #8
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queusk
Hej, var rätt intresserad av att hitta en CRT bildskärm då jag vill lira windows 98 spel på låg upplösning. (Har en Windows 98 dator). Undrade vart man kan hitta dessa nuförtiden, har kollat runt överallt och hittar ingenting. Någon som vet något? Tacksam för svar!!
Köpes/hämtas annons och du kommer att ha en hel drös. Om du inte bor i obygden.
Jag skulle nog ge bort min 17" med en bra motivering, jag har en 15" plattis som jag inte ens använder.

Plattisarna funkar ju inte riktigt för sånt, ställer man om upplösningen så blir det fel känsla så jag förstår vad du vill åt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback