• 1
  • 2
2016-09-13, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är unga män som är den grupp som är kraftigt överrepresenterat inom "vållande till trafikolyckor".

Huruvida den gruppen sen har en överrepresentation av just unga män som är invandrare kan möjligen vara sant, men den överrepresentationen lär knappast klå den manliga dito, eller hur?

Så? vilken grupp i samhället borde rimligen betala högre premier, om nu någon ska göra det? män eller invandrare, där halva är kvinnor?
Skulle enbart invandrare (15% av befolkningen där väldigt många står utan bil) betala "över"konstnaderna för trafikolyckor för försäkringsbolag som gruppen män oftast orsakar skulle antigen premien bli så skyhög så ingen invandrare ever hade haft råd ha bil eller den täcker helt enkelt inte kostnaderna.
Vad pratar du om egentligen? Om de va tillåtet att sätta premie baserat på kön varför skulle försäkringsbolagen stanna där? Då borde de rimliga vara att kvinnor betalar minst sen svenska män å sen invandrare. Vet inte hur kvinnor från andra länder står sig så jag lämnar dom utanför.
Citera
2016-09-13, 15:53
Medlem
[quote=burkamusse|58467432]
Citat:
Klarar du inte statistik? Unga araber är 4 gånger mer inblandade i trafikolyckor än vita unga män.

källa tack.

Citat:
De arabiska männen ska betala sin egen premie och inte förvänta sig att vita heterosexuella medelåldersmän ska vara med och betala för att de är för odugliga för att klara köra en bil.

men unga män ska inte betala "sin" premie? den ska kvinnor betala för dem eller?

Citat:
Då får araberna sluta inavla så att de blir bättre trafikanter. Det är inte vårat fel att araber har för dåligt nervsystem för att klara sig i trafiken och ska ej heller belasta oss normala människor för något som är deras eget fel.
(FB) Inavel har förstört den arabiska rasen och kommer rasera Europa

Tycker du att du är rolig på något sätt eller?
Duglighet bakom ratten sitter inte i nervsystemet.
Citera
2016-09-13, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko12
Vad pratar du om egentligen? Om de va tillåtet att sätta premie baserat på kön varför skulle försäkringsbolagen stanna där? Då borde de rimliga vara att kvinnor betalar minst sen svenska män å sen invandrare. Vet inte hur kvinnor från andra länder står sig så jag lämnar dom utanför.

Lyft skallen lite….

Hela idén med försäkringssystem är att sprida kostnaderna och riskerna. Detta gör oss alla tryggare som trafikanter eftersom vi garanteras hjälp och inte att bli totalt utblottade, tvingade sälja huset och oss själva som evigt skuldbelagda OM katastrofen nu skulle vara framme.
Systemet kräver dock att en tillräckligt STOR grupp delar kostnaderna.
Det funkar alltså urdåligt att enbart belasta unga män mellan 18-25 av härkomst den och den som gärna super och äger bil som kan accelererar fortare än..x… Allright?

Och varför ska invandrade kvinnor betala mest? eller äldre invandrade män?
Äldre invandrade män är jag rätt övertygad om INTE är mer överrepresenterade än vad svenska män är i stort.

I korthet:…ringar du in den mest överrepresenterade gruppen så långt det bara går…så funkar inte försäkringssystemet.
Alltså får du antingen ringa in så långt som systemet tillåter…eller…..låta hela gruppen trafikanter dela kostnaderna som den lilla klicken ställer till med.

För min del hade jag gärna sett att premien är högre för vissa fordonstyper som mest är inblandade i olyckor ex. MC och bilar med motorer över viss prestanda.
Utöver det omedelbart högre premie om man varit inblandad i olycka ( som man själv orsakat) och omedelbart högre premie om man kört rattfull ex.
Räcker inte detta, så jepp sorry men då ligger män som grupp pyrt till men inte invandrare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in