• 48 179 online
  • 1 194 174 medlemmar
  • 61 872 293 inlägg
2016-09-12, 22:43
Avstängd
Just nu från min facebook-feed.

Citat:
BOLLNÄS !!!!! VARNING !!!!!!
Håll er inne. Stäng fönster och dörrar. Håll er borta från ICA/OK på Gärdet. Läs nyheterna. Slagsmål mellan 40 bärplockare. Slogs med järnrör, körde även rakt in med bil i folkmassa. Slog på bilar som kom förbi. Sen sprang de åt olika håll när polis ambulans o brandkår kom. En äldre kvinna blev överkörd och en man låg på backen och de slog med Järnrör i hans skalle. Massor med chockade människor där. Jag skulle bara handla toapapper och hamnade mitt i detta. Fick folk med mig i bilen som inte vågade gå hem. Helt sjukt!!!

Citat:
Hallå bollnäsfolk, va händer vid Ica typ?
Massa brandbilar, piketbuss, ambulans(?) ??
Citera
2016-09-12, 22:46
Medlem
herrgurkas avatar
Fyra skadade i tumult i Bollnäs
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23510540.ab
Citera
2016-09-12, 22:46
Medlem
Captinheros avatar
Nya spännande Sverige. Tror knappast det var 40 st 100% vita svenskar. Gissar på
Olika klaner som hamnade i bråk. Blir väll så att 10 grips men 9 av dem släpps fria
Senast redigerad av Captinhero 2016-09-12 kl. 23:04.
Citera
2016-09-12, 22:50
Medlem
Bärplockare vad innebär det för ras? Thailändare??? Zigenare är ju allergiska mot arbete så dessa kan väl uteslutas? Eller zigenare som rånade thailändare kanske som försvarade sig?

Nya spännande Sverige. Ett särskilt tack till fredrik reinfeldt, löfven och miljöpartiet.
Senast redigerad av Redwoodmarin 2016-09-12 kl. 22:53.
Citera
2016-09-12, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Just nu från min facebook-feed.

Bärplockare=Vägpirater=växlingstjuvar=EU-Migranter=Gatumusikanter. Eller så kan man kalla en spade för en spade och skriva Zigenare.
Citera
2016-09-12, 22:51
Medlem
Citat:
Enligt uppgifterna till SOS Alarm blev en person påkörd av en bil vid OKQ8 på Fabriksgatan, i närheten av Gärdet i Bollnäs.

Citat:
Räddningstjänstens insatsledare, Johan Lindberg, berättar att fyra personer var inblandade i olyckan och att samtliga ska ha skadats.
– Två är allvarligt skadade. De andra två verkade ha lindrigare skador, säger han.

http://www.helahalsingland.se/blalju...arligt-skadade

Artikeln kommer uppdateras när mer information blir tillgänglig.
Citera
2016-09-12, 23:07
Medlem
Gästarbetare= östeuropéer. Främst från de fattiga länderna i öst numera.

Lite löjligt att ni anklagar zigenarna för det här, räcker ju med att läsa att det rör sig om någon form av arbetare så förstår man att zigenarna inte är skyldiga.
Citera
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2016-09-12, 23:10
Moderator
Håll er till ämnet, vilket är själva brottet och inte invandringspolitik. Annars får ni en varning. // Mod
2016-09-12, 23:20
Medlem
Brukar ofta handla där vid 20 tiden. Vanligtvis brukar det vara några mindre grupper där (Ica på ena sidan vägen och OKQ8 på andra sidan) som pantar burkar och bunkrar upp på Ica eller fyller på vatten vid vatten/luftholken på OK.
När jag var ner ikväll vid kl 20 reagerade jag på att det var många många fler än vanligt. B la en grupp på upp mot 20 personer som stod kring en bil på Ica parkeringen.
Spontant känns det inte som något som råkade hända utan mer som en planerad uppgörelse eller också blev det spontant om någon ny grupp tillkommit sista dagarna
Citera
2016-09-12, 23:26
Medlem
flygadrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Brukar ofta handla där...

Men var kommer dom ifrån? Zigenare? Kan TS vara felaktig på punkten att det ska vara bärplockare?
Jag får inte ihop ett "gängkrig" med Thailändare eller Öststat och inte bärplockandet med Zigenare.
Citera
2016-09-12, 23:28
Medlem
Europes avatar
Enligt den här artikeln ska de två som blev påkörda och har brutit benen vara en kvinna och hennes vuxna son. Två andra ska vara lindrigt skadade efter att ha "fått någonting i huvudet". Märklig formulering om de nu har blivit klubbade i skallen...

http://www.unt.se/omvarld/tva-person...l-4367414.aspx
Citera
2016-09-12, 23:35
Medlem
Anarkhoss avatar
Bärplockare innebär med 99% säkerhet thailändare.
Brukar thais i Sverige kaosa på det viset?
Citera