Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-06-24, 22:30
  #1
Medlem
Jepp, "Iron Man 3"-regissören Shane Black ska vara klar för att regissera en reboot av "Rovdjuret". Om det kommer att vara någon form av uppföljare eller en remake är dock okänt.

Black var ju själv med i originalet, så man hoppas ju att projektet kommer att handskas med respekt. Kanske Arnold är sugen att dyka upp? Tycker själv originalet håller jävligt bra än idag, så jag hoppas inte det blir en remake. Hur som helst känns det aldrig fel att få se mer av Rovdjuret på bio! Eller har jag helt fel?

http://capishe.se/nyhet/shane-black-...ll-biodukarna/
Citera
2014-06-24, 22:38
  #2
Medlem
Själv är jag cptrött på alla jävla remakes
Citera
2014-06-24, 22:38
  #3
Medlem
Rakiis avatar
Predator och Predator 2 hör till min barndom, första filmen är en extremt bra och välsvarvad actionfilm och hör till de bättre i genren, mycket tack vare casten och McTiernans öga för regi då det kommer till actionfilmer. Tvåan är en bra uppföljare med Glover och Busey i fin form, funkar alltid bra att se den under sommaren då den utspelar sig under varma sommardagar med stekhet hetta! Ser verkligen fram emot en ny film, mera skeptisk dock till att Black regisserar då jag verkligen inte gillade Iron Man 3 utav det lilla som jag minns, hade varit bättre om någon annan (Robert Rodriguez kanske?) tog sig an projektet.

Predators med Adrien Brody såg jag på bio utan förväntningar och gillade den en del, men å andra sidan är Antal en bra regissör som han visade prov på redan med debutfilmen Kontroll. Vad gäller AvP-filmerna så är ettan godkänd för vad den är och tvåan anses ju höra till de sämsta filmerna i världshistorien, men jag rågillar den, en sann guilty pleasure!
Citera
2014-06-24, 22:39
  #4
Medlem
santacls avatar
Ser inte fram emot det. Hollywood har sabbat tillräckligt.
Citera
2014-06-24, 22:43
  #5
Medlem
Tvåan med glover är ju så skönt brutal med
Citera
2014-06-24, 23:21
  #6
Moderator
Fear2bes avatar
Vore trevligt med en ny Predator. Predator 1 och 2 hör till mina absoluta favoriter. Hoppas att de INTE gör någon dålig mix med andra filmer såsom Alien vs predator.
Citera
2014-06-24, 23:24
  #7
Medlem
MartinStLouiss avatar
Predator är en film som verkligen inte behöver en remake. Filmen är ju en idag en av de bästa action-filmerna och håller fortfarande. Om man ska göra en ny Rovdjuret, så hoppas jag i så fall att det blir någon form av reboot med helt ny story.
Citera
2014-06-24, 23:25
  #8
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Om man ska göra en ny Rovdjuret, så hoppas jag i så fall att det blir någon form av reboot med helt ny story.

Hoppas jag med, men känner jag Hollywood kommer det säkert att bli en remake.
Citera
2014-06-25, 01:02
  #9
Medlem
sim-man92s avatar
Intressantast är ju att Fred Dekker ska skriva manus, gjorde ett par lyckade skräckkomedier på 80-talet, men har väl inte varit inblandad i någon film sen han skrev och regisserade RoboCop 3. Kul att han kan få chansen igen.
Citera
2014-06-25, 02:24
  #10
Medlem
kuddenchristos avatar
Vad i helvete?! Reboot?! Predator-filmerna utspelar sig i samma universum som Alien-filmerna, men Alien-serien fortsätter utan någon reboot samtidigt som "Predator" rebootas? Hur fan går det ihop?
Citera
2014-06-25, 05:02
  #11
Moderator
Arne.Ankas avatar
P1/P2 är bra filmer men tror inte en ny P skulle göra sig, för mycket överdriven cgi är tyvärr standard i dagens filmer
Citera
2014-06-25, 09:57
  #12
Medlem
BootyLuvs avatar
En reboot, om det görs rätt (tänk ny setting med nya huvudpersoner som möter The Predator), kan absolut funka (var ju princip det Predators var, om man tänker efter) men ren remake vore helt jäkla idiotiskt.

Å andra sidan är jag en sucker för karaktären Predator i alla dess sammanhang, så även om det blir en dum remake kommer jag nog förmodligen se den på bio som ett fån


Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Vad i helvete?! Reboot?! Predator-filmerna utspelar sig i samma universum som Alien-filmerna, men Alien-serien fortsätter utan någon reboot samtidigt som "Predator" rebootas? Hur fan går det ihop?
Predators som 'släkte' är dock tidlöst; betänk att de befunnit sig på jorden av och till i (minst) flera hundra år för att jaga. Så även om Aliens-filmerna rört sig ganska långt framåt i tiden behöver det inte betyda att Predators-filmerna behöver vara exakt synkade.
__________________
Senast redigerad av BootyLuv 2014-06-25 kl. 10:02.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback