Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-11, 01:20
  #121
Medlem
whadeewhoos avatar
Jag var på en pizzeria och då kom det in ett mindre antal välklädda människor som snabbt markerade köket, kollade hur mycket personal som jobbade, kollade om någon personal var på toaletten, började kolla pizzerians pärmar..
Jag förstod ingenting men mina starkaste gissningar är häsovårdsnämden (dock kan jag inte tänka mig att de skulle komma sådär många och uppvisa ett sådant polisbeteende för att undersöka de sanitära förhållandena) alternativt immigrationsverket för de verkade beredd på rymmare (undersökte toaletten, punktmarkerade möjliga flyktvägar). De var dock trevliga mot mig som kund så jag klagar inte. Bara en väldigt underlig händelse..
Citera
2017-02-14, 14:29
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whadeewhoo
Jag var på en pizzeria och då kom det in ett mindre antal välklädda människor som snabbt markerade köket, kollade hur mycket personal som jobbade, kollade om någon personal var på toaletten, började kolla pizzerians pärmar..
Jag förstod ingenting men mina starkaste gissningar är häsovårdsnämden (dock kan jag inte tänka mig att de skulle komma sådär många och uppvisa ett sådant polisbeteende för att undersöka de sanitära förhållandena) alternativt immigrationsverket för de verkade beredd på rymmare (undersökte toaletten, punktmarkerade möjliga flyktvägar). De var dock trevliga mot mig som kund så jag klagar inte. Bara en väldigt underlig händelse..
Det är faktiskt precis en sådan kontroll brukar gå till. In kommer ett par personer, med hårnät och vita rockar och vill bl. a. se papprerna där man skriver under på att man har städat varje dag (typ: "diskbänk 18/5: smutsig, torkade av med rengöringsspray - signatur). Även om det har blivit lite bättre nu. Missförstå mig inte, det är bra med hårda kontroller men för några år sedan var de fan helt rabiata, i alla fall i de kommuner jag arbetat.
Citera
2017-02-14, 20:25
  #123
Medlem
Ja jag såg med egna ögon när de fyllde upp sista fjärdedelen av en stor stark med en ringsbro 2.8%. Visserligen gott med en 2.8 med jag kan inte tänka mig att det var vare sig med omsorg för smaken eller för pengarnas skull, utan för att alkisen som beställde ölen redan var för full...
Citera
2017-02-16, 15:34
  #124
Medlem
Calendirs avatar
Great Burger i Erikslund, Västerås.
Såg en ur personalen först torka av soptunnorna och sedan borden. Med samma trasa.
Citera
2017-02-16, 15:47
  #125
Medlem
vikingrods avatar
Pizzeria nere i Linköping, medan jag satt och vänta såg jag ena "kocken" stå och peta i näsan, den andra tappade kebabkött på golvet som han fort plockade upp och lade i en kebabrulle.
Allt medan vad jag antar var ägarens familj rusade runt och skrek (två barn i 7-8 års åldern).
Jag gick därifrån ganska fort om man säger så.
Citera
2017-02-17, 18:38
  #126
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Jag och min vän skulle smälla i oss en pizza var snabbt och enkelt innan vi drog på en fest.

Vi gick och beställde två kebabpizzor, varav jag tog pommes till.
Rätt var det var så hörde man en smäll från köket, vi stod och hängde vid en spelautomat och spelade bort en 20-lapp. Vi vände oss om och tittade, då såg vi att den ena Muhammedanen tappade "fritöskorgen" med alla pommes i backen, friterade sådana och hällde sedan i en bunke där de tar pommesen ifrån och lägger på pizzan

Gick där ifrån. Inte ett ljud fick vi ur oss, vad skulle man sagt?
Citera
2017-02-18, 21:17
  #127
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Jag och min vän skulle smälla i oss en pizza var snabbt och enkelt innan vi drog på en fest.

Vi gick och beställde två kebabpizzor, varav jag tog pommes till.
Rätt var det var så hörde man en smäll från köket, vi stod och hängde vid en spelautomat och spelade bort en 20-lapp. Vi vände oss om och tittade, då såg vi att den ena Muhammedanen tappade "fritöskorgen" med alla pommes i backen, friterade sådana och hällde sedan i en bunke där de tar pommesen ifrån och lägger på pizzan

Gick där ifrån. Inte ett ljud fick vi ur oss, vad skulle man sagt?

Jag äter inte hämtpizzor alls numer. Har tröttat på dessa halvapor som tror att man kan bedriva en restaurang eller pizzeria på samma sätt som ett starkt underutvecklat arabland. Jag gör min pizza själv, tar ca 45 min allt som allt och blir fan så mycket godare och billigare. Sen har jag inte lust att gynna diverse penningtvätterier och snuskställen som bara byter ägare inom familjen för att kunna fortsätta lyfta nystartsbidrag.
Citera
2017-02-22, 08:44
  #128
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Mycket möjligt. Lilla Monacos sunkighet var vida berömd när det begav sig, så den borde ha nämnts i den tråden några gånger. Titeln "Överstesunkhak" förlorades dock efter renoveringen och ägarbytet, och den pokalen har nu vandrat vidare till "Sever Inn" ute i Hässelby.

Jag bodde i närheten av ökända Sever Inn för många år sedan. (Fick min första egna lägenhet där, men flyttade innan Hässelby Gård totalt förföll i blattekaos.) Jag har idel positiva minnen från Sever Inn; de hade utomordentligt goda (och stora) pizzor, hyffsat utbud av öl på flaska och fat. Som brukligt på kvarterskrogar fanns en del halvalkade stammisar och sorgliga existenser som spelade på Vegas-maskiner. Jag brukade gå dit på söndagar i sällskap av en kvällstidning och käka en pizza och ta en öl eller två. Det hände att ägaren bjud på en pilsner när man kom. Jag minns Sever Inn som ett gemytligt krypin med levande ljus och trevlig personal, långt ifrån de skräckskildringar som finns i tråden om sunkhak.
Citera
2017-02-26, 03:47
  #129
Avstängd
AutistiskeBarrons avatar
Har en rolig anekdot. När jag var 33 så åkte jag och en vän till Thailand på affärsresa. Vi checkar in på vårt hotell i en stad som heter Hat Yai och åker ut för att käka nudlar på ett snabbmatställe. Hittar ett sunkigt hak, beställer våra nudlar och något lokalt pissöl och väntar. Rätt som det är dyker två horor upp och börjar prata med oss. De ser ut och vara typ 12 men i Asien är det rätt vanligt att tjejer ser mycket yngre ut än vad de är. Den ena säger till mig på knackig engelska att de utför oralsex medan man väntar på sin mat och det kostar typ 100 baht mer, som är typ 20 kr. Sagt och gjort så tar hon mig till ett bås och suger av mig för en jävla tjuga, och jävlar vad hon nafsade i sig.
Citera
2017-09-22, 00:45
  #130
Medlem
Myror i kebabköttet tidigt 90 tal inget man glömmer
Citat:
Ursprungligen postat av bergner
Hej!

Ibland kan det hända lite skumma saker på pizzerior/snabbmatställen både när det gäller personalen men också besökarna. En gång när jag skulle hämta min pizza en söndagskväll så stod pizzabagaren och sopade golvet. Det var helt tomt där inne och jag tror inte bagaren hörde att jag kom in där för rätt som det var så tog han upp sopborsten från golvet och körde in den i pizzaugnen och började sopa runt där som om det vore på golvet

Har ni varit med om något? Dela gärna!
Citera
2017-09-22, 23:49
  #131
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Det finns gott om både svenska, turkiska, jugoslaviska och syrianska pizzabagare som känner enorm stolthet över sin mat.
Har du några exempel på pizzerior där dom inte känner stolthet?
Har du helt missat tex 800 grader?

Jag vet inte vad du menar menar med 800 grader?
Än mindre med stolhet?
Jag ser bara en massa spotta ut skit o pengar in.
Visst, tjena och hej, men skitmat likväl

Och ja, jag har jobbat på enkla vanliga pizzerior på olika platser som Sälenfjällen och i Stockholms C.
Gemensamt var att man i båda fall insåg köksekonomi.
Enkelt beskrivet, allt -bokstavligt allt, gick att återvända.
Mat från golv, från utrymmen där mat absolut aldrig skulle vara blev "festsllad".
Ingen stolthet. Ingen lust, ingen lust utan ett överlägset; -Svennar bara äter på fem minuter.
Pizzasallad återvändes i byttan.
Vad för skillnad känner dom?
Och det värsta av allt.... vad kände dom?

Tack gode för att vi idag enkelt kan göra enkel egen riktigt bra pizza!! Det höjer.
Viss skillnad på fettklem kallad ost och är egentligen en ok mozzarella? (alt annan namngiven ost)
Och tusen exempel till...!!

Pizzans framtid finns i vår egen kunskap och lust till kunskap.
Just nu gillar 8 av 10 att det smakar "pizza"!!! Den välkända smaken.
Vänta och se.
Detta kommer dö ut då detta måste dö ut.
Vad är alternativet? Berätta.

Det vi inte ser tycker vi inte illa om.
Men om någon/några säger; - så här är pizzaekonomin! Deras vinster!!
Är det ok, bara vi slipper se med egna ögon...?

´


´
Citera
2017-09-23, 00:27
  #132
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Det finns gott om både svenska, turkiska, jugoslaviska och syrianska pizzabagare som känner enorm stolthet över sin mat.
Har du några exempel på pizzerior där dom inte känner stolthet?
Har du helt missat tex 800 grader?

Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Jag vet inte vad du menar menar med 800 grader?
Än mindre med stolhet?
Jag ser bara en massa spotta ut skit o pengar in.
Visst, tjena och hej, men skitmat likväl

Och ja, jag har jobbat på enkla vanliga pizzerior på olika platser som Sälenfjällen och i Stockholms C.
Gemensamt var att man i båda fall insåg köksekonomi.
Enkelt beskrivet, allt -bokstavligt allt, gick att återvända.
Mat från golv, från utrymmen där mat absolut aldrig skulle vara blev "festsllad".
Ingen stolthet. Ingen lust, ingen lust utan ett överlägset; -Svennar bara äter på fem minuter.
Pizzasallad återvändes i byttan.
Vad för skillnad känner dom?
Och det värsta av allt.... vad kände dom?

Tack gode för att vi idag enkelt kan göra enkel egen riktigt bra pizza!! Det höjer.
Viss skillnad på fettklem kallad ost och är egentligen en ok mozzarella? (alt annan namngiven ost)
Och tusen exempel till...!!

Pizzans framtid finns i vår egen kunskap och lust till kunskap.
Just nu gillar 8 av 10 att det smakar "pizza"!!! Den välkända smaken.
Vänta och se.
Detta kommer dö ut då detta måste dö ut.
Vad är alternativet? Berätta.

Det vi inte ser tycker vi inte illa om.
Men om någon/några säger; - så här är pizzaekonomin! Deras vinster!!
Är det ok, bara vi slipper se med egna ögon...?

´


´

Trodde du bodde i STHLM, sorry.
800 grader är en helt fantastisk pizzeria.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback