Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-11, 21:12
  #1
Medlem
Chris.Hansens avatar
Det finns få saker som skadar den svenska folkkroppen så mycket som dessa dokusåpor. De fördummar dem såklart intellektuellt då de konsumerar denna hjärndöda skräpkultur till förmån för tidsfördriv av verklig intellektuell stimulans, men framförallt är detta någonting som skapar ideal och kommer till att forma deras attityder och världsbild. Jag skulle gissa på att svensk ungdoms bedrövliga oförmåga att behärska det egna modersmålet är en direkt bieffekt av all dokusåpatittande. Det är sällan man står på tunnelbanan numera utan att behöva lyssna till Kalle och Johan prata blattesvenska som man varvar med engelska svordomar samtidigt som man klär sig som att man är tagna ur en MTV-video.

Det är regel snarare än undantag att dessa dokusåpor släpper lös en massa svenska tjejer tillsammans med testosteronstinna alfamän av invandrarbakgrund för att skapa romantiska intriger, samtidigt som man selektivt plockar ut de värsta nordiska betamännen man kan hitta och kasta in i mixen. Allt för att förmedla en bild av hur invandrarmän är spännande älskare i motsats till sina nordida motsvarigheter som framstår som stela, mesiga och gentemot blatten underkuvade.

Detta är för identitetssökande ungdomar kanske de starkast upplevda normer som man rättar sig efter. Går det att väcka en hypnotiserad generation svenskar samtidigt som tv-program som Ex on the Beach och Paradise Hotel bara blir vulgärt dekadentare och fortsätter att öka i popularitet?
__________________
Senast redigerad av Chris.Hansen 2016-09-11 kl. 21:16.
Citera
2016-09-11, 21:49
  #2
Avstängd
Alla samhällstrender är en del av konspirationen och är utav ondo.
Alla samhällstrender skall ses på med största misstänksamhet.
Ingenting är av en slump..
Citera
2016-09-11, 22:31
  #3
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterflykniv
Alla samhällstrender är en del av konspirationen och är utav ondo.
Alla samhällstrender skall ses på med största misstänksamhet.
Ingenting är av en slump..

Det behöver inte vara så att allt är en del av konspirationen, men det blir successivt ett dekadent samhällsklimat där t.ex dokusåpor kan produceras. Alltså i ett annat samhällsklimat skulle ingen få idén att producera en dokusåpa, rättare sagt ingen som inte är en del av konspirationen.

Var det förresten inte ännu fler dokusåpor, eller reality shows, för några år sedan på TV-kanalerna?

Alla hade kanske inte lika tveksamt innehåll, men redan i Big Brother från år 2002 deltog kurden Benjamin Sorani. Denne knullade svenska partybruden Emma-Maria Carlsson i direktsändning (under täcket i sängen, det var inga nakenscener). Man pratade också om att han kom i henne och undrade om det skulle resultera i en Big Brother-bebis. Senare i programserien kom artisten Marie Picasso in i Big Brother-huset och kurden knullade henne också i TV har jag för mig.

Rätt sunkigt innehåll alltså.
Citera
2016-09-11, 23:29
  #4
Medlem
Svenskares avatar
Även om jag, gammaldags som är, håller med dig i vartenda ord om dessa ideal och ungdomar, så försöker jag att förhålla mig någorlunda öppensinnad till sånt och erkänner att det inte är min tid att leva egentligen, men att ungdomar likväl som äldre(om det finns några) ska ha all rätt att konsumera vad för skit de än vill, så länge de inte skadar folk med det, kommer jag alltid att tycka. Men visst, att ha föråldrade knarkare i onepiecedräkter som förebilder är väl kanske inte det smakligaste idealet en ung sökande människa kan eftersträva, men men återigen är det upp till dem själva att avgöra.

Mitt ansvar som förälder gäller ju då att lära ungarna lite mer, utöver detta, sedan får man se om de anammar det eller inte. Mer kan man och bör man inte göra.
__________________
Senast redigerad av Svenskare 2016-09-11 kl. 23:32.
Citera
2016-09-12, 02:37
  #5
Medlem
lampross avatar
TS är något på spåren men jag anser att han i någon mån "fiskar i fel vatten". Dvs: om low-lifes will se på Paradise Hotel, spela roll. Man måste nå de något mer intelligenta typerna, de som läser böcker etc. "Den bildade mannen på gatan" bör övertygas om att nationalism och Sverigevänlig doktrin är vägen framåt.

Sedan får Johnny och Conny komma med eller inte, bredd kan behövas, men först värvar man rimlig spetskompetens.

Vissa folkelement kommer aldrig att vakna. De kommer att förbli negativt sinnade materialister tills de dör. Man måste försöka nå de element som känner på sig att något är fel men som ännu inte kan formulera det. Metoden är att skriva och ge ut böcker, driva webbsidor, agitera IRL osv. Man ska inte sänka sig till dokupublikens nivå. Man ska skriva begriplig svenska men även om massan är trög så ska man inte ta lägstanivån som riktmärke.
__________________
Senast redigerad av lampros 2016-09-12 kl. 02:42.
Citera
2016-09-13, 12:23
  #6
Medlem
Fjodorovs avatar
Tror jag räknas fortfarande som ungdom trots över 20 år gammal. Men i varje fall, känner allt mer och mer att man inte passar in bland alla andra ungdomar. Att ligga runt äcklar en något fruktansvärt, finns ingen skönhet med det. Att knarka ned sig, tatuera sig och leka degenererad tuffing som om varje person försöker se ut som om de är med i motorcykelgäng, nja har svårt för det där.

Å andra sidan har vi manstanterna, diggar det uttrycket. På något vis överlappar de med varandra.

Överlag, finner man att dagens ungdomar är hopplöst förlorade och fruktansvärt osäkra. Man gör det som är populärt och tror sig på så sätt vara accepterad. Kanske dags att föräldrarna involverar sig i deras liv från tidig ålder istället och ger dem lite självrespekt så de slipper springa runt och bete sig som fjollor på kvällarna när de försöker få sig ännu ett nytt ligg. Ett ligg som aldrig någonsin kommer att bli till en relation eftersom kvinnan ifråga har knullat såpass ofta att hon gått och blivit steril från drogerna och könssjukdomarna.
Citera
2016-09-13, 21:35
  #7
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Tror jag räknas fortfarande som ungdom trots över 20 år gammal. Men i varje fall, känner allt mer och mer att man inte passar in bland alla andra ungdomar. Att ligga runt äcklar en något fruktansvärt, finns ingen skönhet med det. Att knarka ned sig, tatuera sig och leka degenererad tuffing som om varje person försöker se ut som om de är med i motorcykelgäng, nja har svårt för det där.

Å andra sidan har vi manstanterna, diggar det uttrycket. På något vis överlappar de med varandra.

Överlag, finner man att dagens ungdomar är hopplöst förlorade och fruktansvärt osäkra. Man gör det som är populärt och tror sig på så sätt vara accepterad. Kanske dags att föräldrarna involverar sig i deras liv från tidig ålder istället och ger dem lite självrespekt så de slipper springa runt och bete sig som fjollor på kvällarna när de försöker få sig ännu ett nytt ligg. Ett ligg som aldrig någonsin kommer att bli till en relation eftersom kvinnan ifråga har knullat såpass ofta att hon gått och blivit steril från drogerna och könssjukdomarna.

Den sunkiga Wt- och babbestilen med tatueringar och whigger-språk uppmuntras aktivt av media idag genom dokusåpor som Paradise Hotel, ex on the beach, jockiboii, osv. Vad dessa program i övrigt uppmuntrar som de högsta värdena man ska sträva mot är: Alkoholism, sex i överflöd, homosex och plastikkirurgi (för både killar och tjejer).

Jag undrar hur det kommer kännas för en sån här kvinna att vara 40+, barnlös med en massa tattisar och plastkropp när hon kontemplerar och inser att hennes högsta spirituella värden i livet bestod av att knulla, supa, tatuera sig, och leva i allmän hedonism... Och det samma gäller givetvis alla manliga deltagare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback