Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-17, 18:58
  #97
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=2519

Föreslår att du lyssnar på denna, så får du veta hur "worst case scenario" ser ut.
I mina ögon skulle det aldrig vara värt risken.
__________________
Senast redigerad av wreak 2017-01-17 kl. 19:37.
Citera
2017-01-20, 09:41
  #98
Medlem
Patrixks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Fast jag har dåliga erfarenheter av svenska män. Thats why.

Får jag fråga vad du har för dåliga erfarenheter av just svenskar ? Du kan ju haft otur och träffat nötter innan. Då kan jag förstå att du känner dej osäker och desorienterad av val av "man"
Tror att det finns både bra och dåliga män oavsett kultur och etniskt härkomst. Jag arbetar på ett HVB hem med ensamkommande och där finns många " pojkar" som har väldigt stora och varma hjärtan. Det jag vet och ser är att Mellanöstern "pojkar" har en negativ syn på kvinnofolk och ger västerländska kvinnor inte en chans att få respekt. När kärleken dör ut från en Mellanöstern "pojke" så så blir du hans slyna och bitch i alla avseenden tyvärr.

Jag baserar detta på att mina kvinnliga kollegor har det tufft med auktoriteten och är inte i närheten av den respekt dom ger mej som man.
Men andra utländska män som syd européer och afrikaner har en familjär känsla för familj och vänner.

Men jag vill påstå att svenska män är väldigt respektfulla och ger sin kvinna full uppvaktning om du träffar en kille, man som är trygg i sej själv. Det är det allt handlar om, självkänsla och självständighet som skapar en trygg person oavsett etnisk härkomst.
Citera
2017-01-20, 09:44
  #99
Medlem
Patrixks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Ni roar mig.
Med tanke på att minst häften av er har skickat pm där ni ska ge mig "rejäla omgångar så jag glömmer babbar", så har jag lite svårt att ta er på allvar!

Haha oväntat.. Svenska småglin som knappt har hår på pungen. Förstår komedin i det hela
Citera
2017-01-20, 10:36
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Hej!
Jag tänkte vända mig hit för lite tips och råd gällande mitt kärleksliv.
Jag har levt i få, men långa, relationer tidigare. Bara med svenska män.
Nu har jag börjat fundera lite över utländska män och hur det skulle vara att leva i en sådan relation. Jag är väldigt "open-minded" gällande mycket i livet, dock inte allt.
Skiljer det sig att leva i en relation med en svensk man vs utländsk? (med utländsk menar jag inte dansk, norsk etc, utan män från tex Mellanöstern).

Vad finns det för fördelar/nackdelar?

Tack!

Min mor är ihop med en muslimsk man och det beror på hur religiösa de är, min mors man är troende men som en vanlig kristen typ han kan vara gift med en kristen inga problem, det som skiljer dem åt är att i deras kultur så åker männen ut och dricker kaffe på något fik eller umgås bara männen medan kvinnorna är hemma och städar/lagar mat med mera, min mor är oftast hemma om han åker ut även om han har blivit bättre på att inkludera henne men som sagt deras kultur skiljer sig en del från vår, de är inte de som kramas gosas lagar mat och sånt han hade inte rört en stekpanna innan han kom hit kan fortfarande idag inte koka ägg
Citera
2017-04-28, 15:33
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Hej!
Jag tänkte vända mig hit för lite tips och råd gällande mitt kärleksliv.
Jag har levt i få, men långa, relationer tidigare. Bara med svenska män.
Nu har jag börjat fundera lite över utländska män och hur det skulle vara att leva i en sådan relation. Jag är väldigt "open-minded" gällande mycket i livet, dock inte allt.
Skiljer det sig att leva i en relation med en svensk man vs utländsk? (med utländsk menar jag inte dansk, norsk etc, utan män från tex Mellanöstern).

Vad finns det för fördelar/nackdelar?

Tack!
Hur gick det? Vågade du öppna Pandora ask till slut?
Citera
2017-04-29, 16:42
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Hur gick det? Vågade du öppna Pandora ask till slut?

Jag undrar också hur det blev för TS
Citera
2017-04-29, 18:09
  #103
Medlem
G13Hazes avatar
Jag ser allt fler och fler svenska kvinnor gå omkring med jalabibs och hijabs. Vad tänker dom?
Helt uppenbart att de gått och skaffat sig en islamsk man och samtidigt känner sig super kulturella samtidigt som de lever under stenhård kontroll.
Citera
2017-04-29, 18:14
  #104
Medlem
Mellanösternmän har små kukar (dessutom halalade), korta i rocken, håriga, aggressionsproblem pga inavel och negroida gener.

Förstår inte hur man som vit kvinna kan sänka sig så.
Citera
2017-05-01, 15:22
  #105
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Jag ser allt fler och fler svenska kvinnor gå omkring med jalabibs och hijabs. Vad tänker dom?
Helt uppenbart att de gått och skaffat sig en islamsk man och samtidigt känner sig super kulturella samtidigt som de lever under stenhård kontroll.

I invandrartäta områden är hederskulturen stark. Det är något som man inte kan bortförklara. Jag tänker på sådana områden som Tensta i Sthlm, Hammarkullen i Göteborg och Rosengård i Malmö för att ta några exempel. Men även i mindre orter kan denna kultur naturligtvis förekomma. Detta upplevs som mycket jobbigt av kvinnor som önskar leva mera fritt som vi västerländska tjejer gör.

Slöja och heltäckande klädsel kan ses på olika sätt. Själv skulle jag aldrig tänka mej att ta på mej några sådan plagg.( Nu behöver jag det inte heller eftersom jag inte har någon relation med en muslimsk man). Många bär denna klädsel för att de helt enkel är tvungna att göra detta. Sedan finns det även en del som gör det därför att tycker att det är helt riktigt att täcka kroppen som generationer gjort. Vissa kvinnor som ingått äktenskap med en muslimsk man och konverterat till Islam anser det som något självklart och känner det inte som något tvång.

Nu får man inte glömma att det även finns många som nästan helt övergått till västerländsk sätt att leva och klä sej. Vad jag menar är att inte alla lever efter hederskulturens normer.
Citera
2017-05-02, 11:46
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
]I invandrartäta områden är hederskulturen stark. Det är något som man inte kan bortförklara. Jag tänker på sådana områden som Tensta i Sthlm, Hammarkullen i Göteborg och Rosengård i Malmö för att ta några exempel. Men även i mindre orter kan denna kultur naturligtvis förekomma. Detta upplevs som mycket jobbigt av kvinnor som önskar leva mera fritt som vi västerländska tjejer gör.

Slöja och heltäckande klädsel kan ses på olika sätt. Själv skulle jag aldrig tänka mej att ta på mej några sådan plagg.( Nu behöver jag det inte heller eftersom jag inte har någon relation med en muslimsk man). Många bär denna klädsel för att de helt enkel är tvungna att göra detta. Sedan finns det även en del som gör det därför att tycker att det är helt riktigt att täcka kroppen som generationer gjort. Vissa kvinnor som ingått äktenskap med en muslimsk man och konverterat till Islam anser det som något självklart och känner det inte som något tvång.

Hur jävla kortsynta och konsekvenstänk-saknade är ni svenskor?

Så när hela Sverige är ett "invandrartätt område" p.g.a. att ni svenskor velat ha hit alla mörkhyade/färgade "utländska män" från Mellanönstern och Afrika, vad har ni svenskor tänkt göra då?

Tror ni att ni kommer kunna leva som ni gjorde i det nordiska Sverige och kunna gå ut på kvällarna och gå fritt på gatorna utan att bli sextrakasserade och antastade av dessa "utländska män" ni gillar så mycket och är okej med att förstöra Sverige och göra det till ett tredje världen-skitland för er fittas skull?


SVARA PÅ DET VITAPUMPS! ELLER NÅGON ANNAN SVENSKA HÄR. "Utländska män, hur är det att leva i en relation med dom?" Ja, hur är det att leva i Sverige som svenska när hela Sverige är ett nytt Mellanönstern och en nordisk undergren till det svarta Afrika bara för att svenskor - som Vitapumps - är "svennehora"-blattehoror och vita niggerhoror?

Ni tänker bevisligen inte länge än vad fittan räcker, och det räcker inte längre än till trosorna. Ni svenskor tänker med ert könsorgan, därför kommer ni få lida, därför har de som tänkt med fittan och vurmat för Achmed och Aboo och blivit våldtagna av dessa fått lida - och vi svenska killar/män bryr oss inte om svennehora-rasförrädare och deras horiga madrasser som er, utan ni får fan skylla er själva!
Citera
2017-05-02, 12:07
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av häger
Hur jävla kortsynta och konsekvenstänk-saknade är ni svenskor?

Så när hela Sverige är ett "invandrartätt område" p.g.a. att ni svenskor velat ha hit alla mörkhyade/färgade "utländska män" från Mellanönstern och Afrika, vad har ni svenskor tänkt göra då?

Tror ni att ni kommer kunna leva som ni gjorde i det nordiska Sverige och kunna gå ut på kvällarna och gå fritt på gatorna utan att bli sextrakasserade och antastade av dessa "utländska män" ni gillar så mycket och är okej med att förstöra Sverige och göra det till ett tredje världen-skitland för er fittas skull?


SVARA PÅ DET VITAPUMPS! ELLER NÅGON ANNAN SVENSKA HÄR. "Utländska män, hur är det att leva i en relation med dom?" Ja, hur är det att leva i Sverige som svenska när hela Sverige är ett nytt Mellanönstern och en nordisk undergren till det svarta Afrika bara för att svenskor - som Vitapumps - är "svennehora"-blattehoror och vita niggerhoror?

Ni tänker bevisligen inte länge än vad fittan räcker, och det räcker inte längre än till trosorna. Ni svenskor tänker med ert könsorgan, därför kommer ni få lida, därför har de som tänkt med fittan och vurmat för Achmed och Aboo och blivit våldtagna av dessa fått lida - och vi svenska killar/män bryr oss inte om svennehora-rasförrädare och deras horiga madrasser som er, utan ni får fan skylla er själva!
Som att vi inte hade haft invandring utan kvinnor.

Jo tjena!

Vi hade haft invandring oavsett vad kvinnorna tycker.

Jag ska även säga att svenska kvinnor hatar invandrare, så är det.
Citera
2017-05-02, 14:53
  #108
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av häger
Hur jävla kortsynta och konsekvenstänk-saknade är ni svenskor?

Så när hela Sverige är ett "invandrartätt område" p.g.a. att ni svenskor velat ha hit alla mörkhyade/färgade "utländska män" från Mellanönstern och Afrika, vad har ni svenskor tänkt göra då?

Tror ni att ni kommer kunna leva som ni gjorde i det nordiska Sverige och kunna gå ut på kvällarna och gå fritt på gatorna utan att bli sextrakasserade och antastade av dessa "utländska män" ni gillar så mycket och är okej med att förstöra Sverige och göra det till ett tredje världen-skitland för er fittas skull?


SVARA PÅ DET VITAPUMPS! ELLER NÅGON ANNAN SVENSKA HÄR. "Utländska män, hur är det att leva i en relation med dom?" Ja, hur är det att leva i Sverige som svenska när hela Sverige är ett nytt Mellanönstern och en nordisk undergren till det svarta Afrika bara för att svenskor - som Vitapumps - är "svennehora"-blattehoror och vita niggerhoror?

Ni tänker bevisligen inte länge än vad fittan räcker, och det räcker inte längre än till trosorna. Ni svenskor tänker med ert könsorgan, därför kommer ni få lida, därför har de som tänkt med fittan och vurmat för Achmed och Aboo och blivit våldtagna av dessa fått lida - och vi svenska killar/män bryr oss inte om svennehora-rasförrädare och deras horiga madrasser som er, utan ni får fan skylla er själva!

Om du inte bryr dej om oss varför i all världen håller du på och skriver det ena inlägget efter det andra? Och mej har du tydligen ett alldeles särskilt intresse av. Eller hur skall jag tolka det när du hänger på mej i tråd efter tråd?

Jag kan naturligtvis inte ge ett fullständigt svar på hur det är att leva i relation med en utländsk man. Jag har ju som jag skrev inom parentes aldrig haft någon sådan relation som TS efterlyser. Jag har endast haft vänskapskontakt och tillfälliga kontakter med män från andra kulturer.

Men att påstå att jag och andra tjejer med mej skulle vara kortsynta håller jag alls inte med om. Jag bor i en invandrartät stad och i princip är jag inte negativ till invandringen som sådan. Men jag är heller inte blind för de negativa sidorna i form av hederskulturen och den respektlösa syn på oss tjejer/kvinnor som vissa grupper bland utländska killar/män tyvärr har.

Men för den skull dömer jag motsats till dej häger inte ut alla invandrare. Om något är kortsynt och enögt är att hysa sådana rasistiska tankar som du gör. Du är ju helt och hållet blockerad av hat och tänker inte klart och nyanserat i de här frågorna. Dessutom är det regeringen och inte vi tjejer/kvinnor som öppnat gränserna för invandringen, även om statsminstern kallar den för enfeministisk regering. Jag är personligen inte feminist.

När TS seriöst frågar hur det är att leva i relation med utländska män har hon fått både positiva och negativa svar på sin tråd. Jag har skrivit lite om hederskulturen som sådan och vad den innebär särskilt för unga kvinnor. Men jag har också påpekat att det också finns invandrare som lämnat den och lever efter västerländska normer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback