Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-11, 16:16
  #1
Medlem
Exodus78s avatar
Hej alla!

Dags för mig att lägga upp min kurrapport. Varför? Med lite tur får jag konstruktiv feedback som hjälper mig och kanske andra i sina upplägg. Vem vet - kanske får man en "klapp på axeln" från Herr Tedeschi eller vår alldeles egna KarlAlfred kanske vänder upp och ner på hela mitt upplägg? Det får framtiden utvisa - men en sak är säker - jag har inget emot kritik så länge den är konstruktiv och välgrundad.

Detta är ingen träningsjournal - en sådan för jag själv där jag skriver in varenda pass, vikt, mått etc etc. Det är heller ingen uppvisning i styrka eller annat - jag är varken speciellt stark eller har som mål att bli. Jag kommer dock skriva regelbundet där jag berättar om mina pass, kost, resultat eller annat som kan vara intressant för mig att yttra och förhoppningsvis för er att läsa.

Stats
Ålder: 35+
Nuvarande vikt: 75 kg ~10-12%bf (absolut inget fett på kroppen förutom en aning över magen och uppskattar därmed min procent enl detta)
Längd: 175 - 180 cm
Stats styrka: Kör inga 1RM och kommer inte göra så under kur heller.
Hälsostatus: Rygg skadad med buktande diskar (vilket gör att jag har svårt att köra vissa övningar)

Kostupplägg dagligt
2500-3000 Kcal - 150-200g protein - Mat bestående av basvaror såsom: ris, pasta, kött, fågel, nötter. 1 proteinshake samt 1 gainer dagligen. Skulle gärna avstå dessa men av erfarenhet klarar jag inte få i mig tillräckligt utan dessa tillskott.

Kurhistorik
Ingen

Kurupplägg
Testo E - 250mg E5D i 12 veckor (frontar 500mg två första stick)
PCT (om inget händer ex gynokänningar):
Alt 1:
HCG sista 6 veckorna 500ie E3D -
Nolvadex 21 dagar efter sista stick:

Alt 2:
HCG E3D som brygga i 21 dagar till Nolvadex
Nolvadex 21 dagar efter sista stick: 40mg/20mg/20mg (3 veckor)

Träningsupplägg
Bröst/Triceps
Ben/Mage
Rygg/Biceps
Axlar/Mage/Vader

Försöker nå 5 pass/vecka - Ca 1 min vila mellan set - 2 min vila mellan övningar.
Jag kommer, initialt, att köra ~10 reppare för att en bit in i mitt upplägg stäva mot 6-7-reppare.

Mål
Att lägga på mig mer muskler, bli starkare och som bonus - få en kropp jag stolt visar upp.
Min nuvarande figur skäms jag inte för - men jag strävar efter att bli bättre på allt jag företar mig. Jag inbillar mig inte att nå någon sorts optimal symmetri eller så - men kan jag komma en bit på vägen - kan jag nå en hälsostatus och en kroppslig status där jag är stark, oskadad och har en muskelmassa som hjälper mig i vardagen samt att någon kanske då och då uppmärksammar att man har lite muskler - så är jag nöjd.

Slutsats
Hoppas någon har tålamod att läsa, att ge feedback och inte minst en klapp på axeln och lite peppning. Jag är ingen träningsexpert - men jag är intelligent och förstår mitt eget bästa. Jag lyssnar på vad alla har att säga - viktar det - och tar till mig eller förkastar.

Väl mött - Exo
__________________
Senast redigerad av Exodus78 2016-09-11 kl. 16:38.
Citera
2016-09-11, 16:32
  #2
Medlem
Exodus78s avatar
Status: 11/9 (Vecka 3)

Vikt: +4kg (ingen vätska vad jag kan känna - ökningen beror sannolikt på ökat kalori-intag (?) )

Rygg/Biceps-pass idag. Latsdrag, drag med smalt grepp, ryggresningar + sittande biceps-curls med EZ stång, hammer-curls. Passet tog ca 40 min och mitt "tempo" var inte jättehårt idag. Pga dålig sömn (pga yttre omständigheter) kände jag mig trött idag.

Kände en väldigt bra pump idag och har ökat i reps för varje vecka. Jag ökar inte mina vikter i nuläget utan kör på och ökar i reps istället för att klara 10-12 reps i övningarna. Om 1-2 veckor ska jag successivt öka på vikterna. Dock försiktigt och med måtta.

Imorgon är det stick Nr 4. Jag varierar sticken mellan höger & vänster gluteus.
Kör Genesis Pharma köpt från Mshop (som jag vill passa på att gröna). Det är omdiskuterat om detta är fejk eller ej. Blodprov planerar jag utföra om 2-3 veckor - då får jag svart på vitt.
Om det visar sig att det är fejk - ja, då har jag iallafall bevisat att man kan få bra resultat på bara bra kost och hård träning (och en smula placebo).
Citera
2016-09-11, 17:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Om det visar sig att det är fejk - ja, då har jag iallafall bevisat att man kan få bra resultat på bara bra kost och hård träning (och en smula placebo).

Det hade varit kanon, har länge undrat om man kan få bra resultat på bara bra kost och hård träning. Trodde aas var helt obligatoriskt för att få bra resultat. Spännande!
Citera
2016-09-11, 17:20
  #4
Medlem
Roidberts avatar
Kan du inte posta styrkestats även om 1RM inte intresserar dig? Är kul att veta ändå. Behöver ju inte vara i 1RM utan kan lika gärna vara ditt PB på 5 reps.

Lycka till med kuren !
Citera
2016-09-11, 17:44
  #5
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki1984
Det hade varit kanon, har länge undrat om man kan få bra resultat på bara bra kost och hård träning. Trodde aas var helt obligatoriskt för att få bra resultat. Spännande!

Ja, men eller hur!

Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Kan du inte posta styrkestats även om 1RM inte intresserar dig? Är kul att veta ändå. Behöver ju inte vara i 1RM utan kan lika gärna vara ditt PB på 5 reps.

Lycka till med kuren !

Jag kan köra mina "referensövningar" i veckan som kommer och posta här så får vi se var jag landar. Som du säger - en tråd som denna utan styrkestats är ganska tråkigt inser jag. Viktstats kommer under veckan (kör dock 3*10 just nu så gemene man får räkna ut själva vad detta blir för 1RM)

/Exo
Citera
2016-09-13, 18:31
  #6
Medlem
Exodus78s avatar
Status: 13/9 (Vecka 3)

Stick #4 avklarat. En smula PIP men inget att klaga över. Jag känner mig ännu en smula obekväm över stickandet. Att stå framför spegeln och sakta trycka in nålen - hjärnan säger att man bör känna smärta men i själva verket är det i princip helt smärtfritt. Blöder inget heller.
Min fru köpte sprit-servetter på apoteket häromdagen och "överraskade" mig. Hon är stöttande i detta även om hon inte gillar vad jag gör...

Idag är det ben/mage som gäller. Kör ännu många repetitioner och absolut inga "tunga" pass.

Ännu känner jag inga speciella effekter - kanske lite mindre träningsvärk samt att jag lätt blir ganska varm. Vet dock inte om detta beror på testo eller ej? Nu dags att kila iväg till gymmet!
Citera
2016-09-13, 21:10
  #7
Medlem
Exodus78s avatar
Då sitter man här - efter träningspasset - reflekterar en smula över träningen och diverse annat. Enbart lyckats få i mig en gainer men åt en rejäl middag för bara någon timma sedan. Ska trycka i mig en kvarg om ca 1 timma.

Lyckades få någon sorts "huvudvärk" direkt när jag började pressa. Det gjorde mig en smula okoncentrerad...

Dagens pass:

Benpress maskin "mot taket" (man sitter i maskinen och har benen upp i luften och pressar snett uppåt/framåt)

100 10x1
150 12x2
175 12x2
200 12x1
175 12x2

Benspark maskin
45 14x3

Bencurl liggande maskin
50 1x12
50 1x9
50 1x6 (tog slut totalt i denna)

Diverse magövningar - situps, maskin etc.
Lyckades inte riktigt hålla motivationen uppe och drog igenom magövningarna snabbt


Vet inte exakt vad detta innebär om man översätter till 1RM. Nästa vecka ska jag successivt minska på repetitionerna. Ska även, så snart min rygg känns kry, försöka återta knäböj, utfall och marklyft. Svårt med dessa övningar pga 2st diskar som är i ganska dåligt skick.

Over and out.
/Exo
Citera
2016-09-13, 23:55
  #8
Medlem
EVF111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Då sitter man här - efter träningspasset - reflekterar en smula över träningen och diverse annat. Enbart lyckats få i mig en gainer men åt en rejäl middag för bara någon timma sedan. Ska trycka i mig en kvarg om ca 1 timma.

Lyckades få någon sorts "huvudvärk" direkt när jag började pressa. Det gjorde mig en smula okoncentrerad...

Dagens pass:

Benpress maskin "mot taket" (man sitter i maskinen och har benen upp i luften och pressar snett uppåt/framåt)

100 10x1
150 12x2
175 12x2
200 12x1
175 12x2

Benspark maskin
45 14x3

Bencurl liggande maskin
50 1x12
50 1x9
50 1x6 (tog slut totalt i denna)

Diverse magövningar - situps, maskin etc.
Lyckades inte riktigt hålla motivationen uppe och drog igenom magövningarna snabbt


Vet inte exakt vad detta innebär om man översätter till 1RM. Nästa vecka ska jag successivt minska på repetitionerna. Ska även, så snart min rygg känns kry, försöka återta knäböj, utfall och marklyft. Svårt med dessa övningar pga 2st diskar som är i ganska dåligt skick.

Over and out.
/Exo

Är det där ett vanligt benpass för dig? Kör du bara 3 övningar tycker jag du ska lägga in lite mer (ja jag såg att dina diskar vad kassa men du kan ju lägga på fler set i det du kan köra). Med tanke på att ditt mål är att bli snygg så är det ju bra om man har snygga ben/vader på det också så man inte ser ut som en köttbulle på ett par tändstickor. Träna vader!
Citera
2016-09-14, 09:52
  #9
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EVF111
Är det där ett vanligt benpass för dig? Kör du bara 3 övningar tycker jag du ska lägga in lite mer (ja jag såg att dina diskar vad kassa men du kan ju lägga på fler set i det du kan köra). Med tanke på att ditt mål är att bli snygg så är det ju bra om man har snygga ben/vader på det också så man inte ser ut som en köttbulle på ett par tändstickor. Träna vader!

Tack för feedback! Vader kör jag, dock på annan dag (axlar, vader, mage) - se första inlägget.


Du tror jag behöver ännu fler set? Jag tänker att jag kör rejält i benpress-maskinen som tar hela låret och sedan dedikerat bak och framsidan - Tror du verkligen jag behöver ännu mer övningar / set?
Alternerar även in utfall och knäböj men har jag ryggont vågar jag inte köra dessa övningar...

Mvh Exo

Ps. Jag är snygg - vill bara bli ännu snyggare Ds.
Citera
2016-09-14, 12:30
  #10
Medlem
EVF111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Tack för feedback! Vader kör jag, dock på annan dag (axlar, vader, mage) - se första inlägget.


Du tror jag behöver ännu fler set? Jag tänker att jag kör rejält i benpress-maskinen som tar hela låret och sedan dedikerat bak och framsidan - Tror du verkligen jag behöver ännu mer övningar / set?
Alternerar även in utfall och knäböj men har jag ryggont vågar jag inte köra dessa övningar...

Mvh Exo

Ps. Jag är snygg - vill bara bli ännu snyggare Ds.

Aha jag missade att vaderna var med där, my bad!

Ja jag skulle säga att du behöver fler set. Med tanke på att du bara kör 3 övningar för och med den repsintervallen du kör bör du ha ganska kort vila. Ett pass lär ta typ 15min för låren och känner du dig nöjd och slutkörd i benen då? Eftersom du kör en 4-split och 5 pass/vecka så kan du köra mer, för du kommer återhämta dig till nästa pass ändå, hade varit en helt annan femma om du körde helkropp 3pass/vecka, du använder dig dessutom av AAS, var inte orolig för att safta på träningen lite extra! Prova iallafall, känner du att det är skit så gå tillbaka. Att prova något nytt dör du inte av

Mina senaste benpass har varit lite Kai Greene inspirerat, började med 15set vader utspritt på 3 övningar sedan 6-7set*3 övningar på låren med 12-20 reps samt ca 45sek vila. Tar ungefär 45min.

Alla tycker olika om träning hur man "ska" köra. Det är såhär jag gillar att köra, och jag tror dina ben klarar av mer än du tror! Kör hårt
Citera
2016-09-14, 18:34
  #11
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EVF111
Aha jag missade att vaderna var med där, my bad!

Ja jag skulle säga att du behöver fler set. Med tanke på att du bara kör 3 övningar för och med den repsintervallen du kör bör du ha ganska kort vila. Ett pass lär ta typ 15min för låren och känner du dig nöjd och slutkörd i benen då? Eftersom du kör en 4-split och 5 pass/vecka så kan du köra mer, för du kommer återhämta dig till nästa pass ändå, hade varit en helt annan femma om du körde helkropp 3pass/vecka, du använder dig dessutom av AAS, var inte orolig för att safta på träningen lite extra! Prova iallafall, känner du att det är skit så gå tillbaka. Att prova något nytt dör du inte av

Mina senaste benpass har varit lite Kai Greene inspirerat, började med 15set vader utspritt på 3 övningar sedan 6-7set*3 övningar på låren med 12-20 reps samt ca 45sek vila. Tar ungefär 45min.

Alla tycker olika om träning hur man "ska" köra. Det är såhär jag gillar att köra, och jag tror dina ben klarar av mer än du tror! Kör hårt

Körde totalt 14 set sist med ca 10-12 reps/set. Passet tog ca 45 min. Så med ca 30sek/set med 1,5 min vila samt ca 2 min vila mellan övningar så bör det bli ca 40-45 min. Inte klarar väl någon köra 14 set a 10-12 reps på 15 min?
Kan hända att det finns lite kvar att ge i benen precis som du säger. Någon speciell övning du rekommenderar som "avslut" för att ta ur det sista?

Vader - ja, det är ett kapitel för sig. Jag kämpar med att hitta bra övningar. Kör för närvarande:

* Sittande vadpress
* Stående i smithmaskin
* Sittande i benmaskin och "tåar" upp vikten

Någon annan/bättre övning som rekommenderas?

Mvh /Exo
Citera
2016-09-16, 11:50
  #12
Medlem
EVF111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Körde totalt 14 set sist med ca 10-12 reps/set. Passet tog ca 45 min. Så med ca 30sek/set med 1,5 min vila samt ca 2 min vila mellan övningar så bör det bli ca 40-45 min. Inte klarar väl någon köra 14 set a 10-12 reps på 15 min?
Kan hända att det finns lite kvar att ge i benen precis som du säger. Någon speciell övning du rekommenderar som "avslut" för att ta ur det sista?

Vader - ja, det är ett kapitel för sig. Jag kämpar med att hitta bra övningar. Kör för närvarande:

* Sittande vadpress
* Stående i smithmaskin
* Sittande i benmaskin och "tåar" upp vikten

Någon annan/bättre övning som rekommenderas?

Mvh /Exo

För att få ur det sista rekommenderar jag dropsets alt supersets. Det tar död på en, sen gör du det i de övningar du klarar av att köra! Jag vill inte rekommendera någon övning eftersom du hade ryggont så du känner bäst själv

Vaderna är ganska lätta att få känn på så man behöver inte krångla med konstiga övningar, tänk på att den yttre vadmuskeln arbetar mindre i övningar med böjda ben då den passerar knäled men sittande vadpress är absolut bra som variation. Sen om du hittat ditt recept på hur du bygger tex bröst så kör samma upplägg i de muskler du känner att du halkar efter i. Många säger att dom kör tung bänk, sen 10r i hantelpressen och bygger bröst som fan, men vaderna växer inget. När man frågar hur dom tränar så kör dom MÄNGDER med sets á 20-30reps istället, så varför gör man inte samma träning som för bröstet om det nu växer som fan? Du får experimentera lite som du känner själv, men det är min grundteori för att bygga en balanserad fysik
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback