Citat:
Ursprungligen postat av
Pingubengt
Jisses, du kan inte mycket om skytte ser jag. Det är inte kalibern som dödar utan skyttens kunskap om sitt vapen. Kan man inte skjuta så spelar inte kaliber särskilt stor roll. Hela förfarandet bli chansartat och farligt för alla inklusive skytten och allmänheten. Det är därför polisen borde slå till hårt mot beväpnade obildade babbar. Utvisning och återtagande av medborgarskap på stående fot.
Luciferes, hade hellre blivit träffad av .22 i foten än en .45 i foten om skytten var askass.
Dom flesta är nog idioter ja som aldrig ens avfyrat ett vapen innan dom ska ta sig till akt.
Citat:
Ursprungligen postat av
shponglad
Ja .22or är mycket dödliga även med tjocka kläder på, skottplaceringen blir viktigare bara.
20m? kanske vid 300m så har dom tappat tillräckligt energi för att inte döda, men då lobbar du in skotten ergo, en 22a är dödlig på avstånden du klarar av att träffa på.
Dom ser ju så småa ut, 300 meter är väl sånt man 'vågar' skjuta 30-06 med (effektivt)?
edit: (men betydligt längre lobbad kula antar jag

kilometerez)
Yes jag börjar förstå, tycker bara dom är så små och korta dom kulorna helt enkelt.
=svag anslagskraft / litet hål.