• 1
  • 2
2016-09-11, 04:03
Bannlyst
En man i 25-årsåldern har blivit skjuten med flera skott i Rissne i Sundbyberg.
– Han är förd med ambulans till sjukhus men uppges inte vara allvarligt skadad, säger Anders Mattsson, vakthavande befäl vid Stockholmspolisen.

http://www.sydsvenskan.se/2016-09-11...skott-i-rissne
Citera
2016-09-11, 04:23
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Skjuten med flera skott men inte allvarligt skadad, var sköt de då? Genom kinderna och skinkan? Öronen?
Citera
2016-09-11, 05:55
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad

/ Moderator
Citera
2016-09-11, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Skjuten med flera skott men inte allvarligt skadad, var sköt de då? Genom kinderna och skinkan? Öronen?

.22a på långt håll?
Jag har alltid undrat hur dom där små "luftgevärs-skotten" kan göra någon värre skada på längre avstånd /20 meter+/ när man har rejäla kläder och grejer.
(Nej är ingen ballistik-expert alls dom är säkerligen väldigt farliga på rätt avstånd/plats)

Kanske är BO i kretsarna och bär väst?
Med tanke på:
"Mannen har inte varit särskilt samarbetsvillig med polisen, uppger polisen."
Citera
2016-09-11, 07:21
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timecode
.22a på långt håll?
Jag har alltid undrat hur dom där små "luftgevärs-skotten" kan göra någon värre skada på längre avstånd /20 meter+/ när man har rejäla kläder och grejer.
(Nej är ingen ballistik-expert alls dom är säkerligen väldigt farliga på rätt avstånd/plats)

Med tanke på:

Ja .22or är mycket dödliga även med tjocka kläder på, skottplaceringen blir viktigare bara.

20m? kanske vid 300m så har dom tappat tillräckligt energi för att inte döda, men då lobbar du in skotten ergo, en 22a är dödlig på avstånden du klarar av att träffa på.
Senast redigerad av shponglad 2016-09-11 kl. 07:23.
Citera
2016-09-11, 07:38
Bannlyst
Citat:

Det är så , använder man inte m/39b så har det dålig verkan.
Citera
2016-09-11, 07:46
Medlem
Citat:

Det är som vanligt, bladingarna kan inte hantera sina vapen, Det blir mest bomskott. De borde lära sig så vi kunde se en självsanering.
Citera
2016-09-11, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timecode
.22a på långt håll?

Med tanke på:

Jisses, du kan inte mycket om skytte ser jag. Det är inte kalibern som dödar utan skyttens kunskap om sitt vapen. Kan man inte skjuta så spelar inte kaliber särskilt stor roll. Hela förfarandet bli chansartat och farligt för alla inklusive skytten och allmänheten. Det är därför polisen borde slå till hårt mot beväpnade obildade babbar. Utvisning och återtagande av medborgarskap på stående fot.
Citera
2016-09-11, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Jisses, du kan inte mycket om skytte ser jag. Det är inte kalibern som dödar utan skyttens kunskap om sitt vapen. Kan man inte skjuta så spelar inte kaliber särskilt stor roll. Hela förfarandet bli chansartat och farligt för alla inklusive skytten och allmänheten. Det är därför polisen borde slå till hårt mot beväpnade obildade babbar. Utvisning och återtagande av medborgarskap på stående fot.

Luciferes, hade hellre blivit träffad av .22 i foten än en .45 i foten om skytten var askass.
Dom flesta är nog idioter ja som aldrig ens avfyrat ett vapen innan dom ska ta sig till akt.

Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Ja .22or är mycket dödliga även med tjocka kläder på, skottplaceringen blir viktigare bara.

20m? kanske vid 300m så har dom tappat tillräckligt energi för att inte döda, men då lobbar du in skotten ergo, en 22a är dödlig på avstånden du klarar av att träffa på.
Dom ser ju så småa ut, 300 meter är väl sånt man 'vågar' skjuta 30-06 med (effektivt)?
edit: (men betydligt längre lobbad kula antar jag kilometerez)
Yes jag börjar förstå, tycker bara dom är så små och korta dom kulorna helt enkelt.
=svag anslagskraft / litet hål.
Senast redigerad av Timecode 2016-09-11 kl. 08:40.
Citera
2016-09-11, 10:38
Medlem
bill claytons avatar
Någon form av helautomatvapen användes förmodar jag.
Citera
2016-09-11, 12:14
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad

Lobba in ett skott?
Det är väl något man kan pyssla med på skjutbana.
Är du en dödsnazistknarkoman och ska skjuta på en likasinnad, har du troligtvis inte tid att skjuta in dig för ett lobbskott.
Citera
2016-09-11, 12:20
Medlem
När en tidning skriver flera skott så kan vi räkna med att det är två skott. Rubriken är definitivt satt så att den ska locka klick.

Förmodligen har mannen ifråga blivit skjuten i benet och träffar skotten inte allvarligt så är det lugnt. Risken finns förstås att man förblöder av skott i benen, men i det har fallet verkar det vara lugnt.

Trist, men verkar vara vardag i Rissne och där man har mycket kriminalitet. Att han inte vill samarbeta talar för att han är kriminell själv. Kan vara en varning att betala dina skulder, annars...

Synd egentligen. Kriminella förtjänar inte att överleva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in