Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-10, 11:36
  #1
Medlem
Ego-Legos avatar
Varför sätter ingen offentligt ner foten angående just den här anti-mansretoriken? Det är väl för fan inte utmärkande för män att bre ut sig på bussen eller förklara saker de inte har en aning om egentligen?

Visst, det finns en och annan mupp som sitter löjligt bredbent i någon sportkommentatorsoffa men det är många fler gånger en annan går längst bak i bussen för att massa kvinns sitter med väskan på sätet bredvid eller vilar fötterna på sätet mittemot.

Av någon anledning har jag aldrig sett någon manspreading-inkvisitatörinna hata på tonårsblattar som ligger över flera säten i bussarna och dylikt heller. Det är bara när kuken ramas in av en ordentlig bräsning på en man med bra uttal det verkar vara ett problem? I just det fallet riktas utfallen mot män av alla etniciteter, vilket känns så konstigt då mörkmuskiga män annars är fridade mot kvinnors dömande, såvida det inte handlar om kvinnor som har växt upp i deras områden och vet hur illa det är.

Att både kvinnor, transor och män har en fäbless för att bombsäkert raljera om diverse ämnen för att de har sett det sägas på TV eller något liknande dumt behöver väl knappast ens påpekas? Visst ämnena kan skilja sig åt, men den som umgås fritt i samhällsskikten kan ju inte inbilla sig att det skulle vara något typiskt manligt att häva ur sig rena lögner i form av ämnesspecifika uppläxningar tack vare ren dumska?

Har det att göra med att kvinnor är vana vid att aldrig ha "fel" tack vare lismande pungdjur som gör vad som helst inför "pussy power"-kortet? Blir de förbannade av att någon annan än de själva häver ur sig korkade saker på helt självsäkra sätt?
__________________
Senast redigerad av Ego-Lego 2016-09-10 kl. 11:38.
Citera
2016-09-11, 16:31
  #2
Medlem
frankofils avatar
Jag postade ett litet mera riskfyllt citat på facebook angående utvecklingen av post-modern feminism, hur den strävar åt motsatt håll än vad den ursprungligen handlade om.
Jag förväntade mig nån reaktion, och det fick jag. En feminist sa att hon inte höll med mig, och argumenterade om något irrelevant. Jag förklarade då vad jag faktiskt menade. Fick då tillbaka att jag "mansplainade", vilket alltså betyder att jag förklarade det på ett sätt som var sårande mot hennes känslor.

Jag ger upp, man kan inte ens argumentera längre, då är man förtryckare.
De vill ha jämställdhet, men inte lika villkor.
Citera
2016-09-11, 16:38
  #3
Medlem
Manspreading är tramsigt begrepp. Kvinnor breder ut sig i kollektivtrafiken minst lika ofta.

När det gäller mansplaining håller jag dock med om att män oftare är mer envisa och står på sig och mer måna om att ha rätt även när de har fel.
Citera
2016-09-11, 16:46
  #4
Medlem
LuluBrooksies avatar
http://www.nydailynews.com/news/nati...icle-1.2498986
Citera
2016-09-11, 16:54
  #5
Medlem
manspreading och mansplaining är alla underrubriker i kapitlet: Män tar utrymme/ plats/ syre på kvinnor bekostnad.

Lite tröttsamt ideligen hänga upp sig på detta, att det överhuvudtaget tas upp ex. utan att någonsin fokusera på huvudrubriken eller ta den på allvar.

Lite goddag yxskaft konversation över det hela.

A: jag har märkt en sak mellan dig och mig som jag inte tycker är rättvist.
B: Va? Vadå? nä?
A: Jo, jag tycker de tär så här och så här….
B Nä det är det inte alls…
A: Jo det är det visst, jag vill ha ändring.
B: Nä!
A: jo, ska jag bevisa detta för dig titta ex. på X, Y och Z så ser du exempel..
B: Fan vad larvig du är…hänga upp dig på Y, sånt skit
A: Ja men det visar ju exakt vad jag försöker säga
B. Nä det gör det inte..du bara gnäller

and so weiter…and weiter.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2016-09-11 kl. 16:56.
Citera
2016-09-11, 18:53
  #6
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
manspreading och mansplaining är alla underrubriker i kapitlet: Män tar utrymme/ plats/ syre på kvinnor bekostnad.

Lite tröttsamt ideligen hänga upp sig på detta, att det överhuvudtaget tas upp ex. utan att någonsin fokusera på huvudrubriken eller ta den på allvar.

Lite goddag yxskaft konversation över det hela.

A: jag har märkt en sak mellan dig och mig som jag inte tycker är rättvist.
B: Va? Vadå? nä?
A: Jo, jag tycker de tär så här och så här….
B Nä det är det inte alls…
A: Jo det är det visst, jag vill ha ändring.
B: Nä!
A: jo, ska jag bevisa detta för dig titta ex. på X, Y och Z så ser du exempel..
B: Fan vad larvig du är…hänga upp dig på Y, sånt skit
A: Ja men det visar ju exakt vad jag försöker säga
B. Nä det gör det inte..du bara gnäller

and so weiter…and weiter.

Ett tips om man är trött på att diskutera i-lands problem är att inte hela tiden gnälla om dessa om det nu finns superviktiga frågor angränsande till dem. Då blir det lätt att man framstår som den där autistiska, rabiata, feministen som gör youtube-videos om hur hon blev cat-callad 30 ggr på en tio minuters gång utomhus. Ingen orkar lyssna. Grälsjuka är inte attraktivt.
Citera
2016-09-11, 19:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Ett tips om man är trött på att diskutera i-lands problem är att inte hela tiden gnälla om dessa om det nu finns superviktiga frågor angränsande till dem. Då blir det lätt att man framstår som den där autistiska, rabiata, feministen som gör youtube-videos om hur hon blev cat-callad 30 ggr på en tio minuters gång utomhus. Ingen orkar lyssna. Grälsjuka är inte attraktivt.

precis gubbskemmet sluta gnäll på att kvinnor är arga på män, det finns full logik till varför kvonnor är förbannade på män i världen och detta är viktigare än mäns gnäll över att kvinnor är arga.

Du sköt mitt i prick gubben.
Citera
2016-09-11, 19:04
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
manspreading och mansplaining är alla underrubriker i kapitlet: Män tar utrymme/ plats/ syre på kvinnor bekostnad.

Lite tröttsamt ideligen hänga upp sig på detta, att det överhuvudtaget tas upp ex. utan att någonsin fokusera på huvudrubriken eller ta den på allvar.

Lite goddag yxskaft konversation över det hela.

A: jag har märkt en sak mellan dig och mig som jag inte tycker är rättvist.
B: Va? Vadå? nä?
A: Jo, jag tycker de tär så här och så här….
B Nä det är det inte alls…
A: Jo det är det visst, jag vill ha ändring.
B: Nä!
A: jo, ska jag bevisa detta för dig titta ex. på X, Y och Z så ser du exempel..
B: Fan vad larvig du är…hänga upp dig på Y, sånt skit
A: Ja men det visar ju exakt vad jag försöker säga
B. Nä det gör det inte..du bara gnäller

and so weiter…and weiter.

Man skulle kunna tänka sig en deal mellan män och feminister. Män lovar att endast ägna sig åt manspreading när ingen kvinna sitter precis bredvid och man stjäl hennes utrymme. Feministerna går med på att 1) inte lägga väskan på sätet bredvid och 2) ej sitta med benen i kors så deras sko hamnar i medpassagerarens "luftrum" samt 3) går med på liberalisering i lagstiftningen gällande vissa dopingpreparat.
Citera
2016-09-11, 19:11
  #9
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
precis gubbskemmet sluta gnäll på att kvinnor är arga på män, det finns full logik till varför kvonnor är förbannade på män i världen och detta är viktigare än mäns gnäll över att kvinnor är arga.

Du sköt mitt i prick gubben.

Nej, det är inte viktigt alls att några kvinnor är arga så länge de bara lägger fram rent trams, som på detta forum. Det är ganska tröttsamt dock att ta del av diverse i-lands gnäll varje gång man öppnar en tidning, t.ex.

#intedinman
__________________
Senast redigerad av Gubbskem 2016-09-11 kl. 19:17.
Citera
2016-09-13, 12:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Nej, det är inte viktigt alls att några kvinnor är arga så länge de bara lägger fram rent trams, som på detta forum. Det är ganska tröttsamt dock att ta del av diverse i-lands gnäll varje gång man öppnar en tidning, t.ex.

#intedinman

Du har inga feminister överhuvudtaget på detta forum som lägger fram något som verkligen är på tapeten inom feminism idag.
Inte ens om vi talar om medialt simpelt "godis" som "manspreading" och "mansplaining".
Finns ingen poäng överhuvudtaget, nivån här är för jävla retarded.
Det diskuteras på annat håll.
På detta forum diskuteras inte feminism här vältrar man sig i rasism och rent kvinnohat dagarna i ände.
Enda de ytterligt fåtaliga feminister gör här är att 1) argumentera för logik med logik 2) ge punkgsparkar.
Citera
2016-09-13, 12:49
  #11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
manspreading och mansplaining är alla underrubriker i kapitlet: Män tar utrymme/ plats/ syre på kvinnor bekostnad.

Lite tröttsamt ideligen hänga upp sig på detta, att det överhuvudtaget tas upp ex. utan att någonsin fokusera på huvudrubriken eller ta den på allvar.

Lite goddag yxskaft konversation över det hela.

A: jag har märkt en sak mellan dig och mig som jag inte tycker är rättvist.
B: Va? Vadå? nä?
A: Jo, jag tycker de tär så här och så här….
B Nä det är det inte alls…
A: Jo det är det visst, jag vill ha ändring.
B: Nä!
A: jo, ska jag bevisa detta för dig titta ex. på X, Y och Z så ser du exempel..
B: Fan vad larvig du är…hänga upp dig på Y, sånt skit
A: Ja men det visar ju exakt vad jag försöker säga
B. Nä det gör det inte..du bara gnäller

and so weiter…and weiter.
Jag tror intentionerna var goda men det kom ut fel.
De här begreppen är egentligen precis som du säger exempel på att män tar plats, men syftet att peka ut dem är inte en utan två.
Det ena är att få dänga något i huvudet på män i stället för "lilla gumman" och det andra är att bevisa att "patriarkatet" är ett faktum. Det här är den djupaste nivån av bevis ni kan hitta.

Varsågod.

Korkade bimbos hakar gärna på, när de får chansen att ge igen på män för detta "patriarkat".
Citera
2016-09-13, 12:55
  #12
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du har inga feminister överhuvudtaget på detta forum som lägger fram något som verkligen är på tapeten inom feminism idag.
Inte ens om vi talar om medialt simpelt "godis" som "manspreading" och "mansplaining".
Finns ingen poäng överhuvudtaget, nivån här är för jävla retarded.
Det diskuteras på annat håll.
På detta forum diskuteras inte feminism här vältrar man sig i rasism och rent kvinnohat dagarna i ände.
Enda de ytterligt fåtaliga feminister gör här är att 1) argumentera för logik med logik 2) ge punkgsparkar.
Stop womansplainin!
Du är fri att lägga fram precis vilka diskussioner du vill, men räkna inte med "fan vad bra sagt" och 58 gillar, från hjärndöda bimbos utan egna åsikter.
Vi svarar på 100% av frågeställningarna här och jag är sååååå ledsen att vi inte alltid håller med.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback