Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-07-31, 18:17
  #25
Medlem
Använde Gnome MPV när jag använde Gnome. Trevligt för de som vill använda MPV, men lider av terminal-fobi.
Citera
2017-08-03, 09:30
  #26
Medlem
FuriousRages avatar
Jag har alltid haft problem med vlc för linux, vissa filtyper gör att hela skrivbordet hänger sig i flera minuter innan man kan flytta musen lite, eller starta konsoll, sedan några minuter för att döda vlc.
När vlc sedan dödats så flyter skrivbordet på igen.

Så jag kör SMPlayer, funkar utan problem med alla filtyper jag testat.
Citera
2017-08-03, 09:56
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Jag har alltid haft problem med vlc för linux, vissa filtyper gör att hela skrivbordet hänger sig i flera minuter innan man kan flytta musen lite, eller starta konsoll, sedan några minuter för att döda vlc.
När vlc sedan dödats så flyter skrivbordet på igen.

Så jag kör SMPlayer, funkar utan problem med alla filtyper jag testat.

Det berodde förr ibland på att grundinställningarna i vlc så att säga är lite för vassa i förhållande till hårdvaran, kanske gäller detta även idag. I alla fall om mplayer och liknande funkar men inte vlc när det gäller rippade blu-ray videos m.m. Kan funka att greja litet i inställningarna i vlc m.a.o. Klicka bort någon bock i vlc:s OSD-inställningar eller motsvarande så kan det flyta på trots trött eller gammal hårdvara.
Citera
2017-08-03, 09:59
  #28
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
Det berodde förr ibland på att grundinställningarna i vlc så att säga är lite för vassa i förhållande till hårdvaran, kanske gäller detta även idag. I alla fall om mplayer och liknande funkar men inte vlc när det gäller rippade blu-ray videos m.m. Kan funka att greja litet i inställningarna i vlc m.a.o. Klicka bort någon bock i vlc:s OSD-inställningar eller motsvarande så kan det flyta på trots trött eller gammal hårdvara.
Jag har en "Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz"
Varken gammal eller trött..
Citera
2017-08-03, 11:58
  #29
Medlem
Kaoss avatar
mpv är helt fantastiskt, klarar tom att spela video i en tty med mpv -vo=drm
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback