Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-12-08, 08:52
  #1
Medlem
Elin.As avatar
Någon som vet om det finns GPS bilnavigering av märkena, Garmin, Tomtom eller Navman att köpa i t.ex Thailand. Och går de att använda i i våra nordiska länder?
Citera
2005-12-08, 09:33
  #2
Medlem
ToreSkogs avatar
Är det en gps så är det en gps, poängen med ett -globalt- positions system måste ju vara att det fungerar hela vägen runt jorden.

Att de finns i Thailand är jag övertygad om men om priset är super eller var det finns en butik har jag ingen aning om. Återkommer kanske ikväll när min Thailandsexpert kommer hem från studierna.
Citera
2005-12-08, 10:56
  #3
Medlem
Elin.As avatar
ok.. tänkte oxå språkmässigt. Om de är engelskt lr thailändskt, om det är
möjligt att byta språk isf, och hur krångligt det är med att byta kartor och dyl.
Citera
2005-12-08, 11:42
  #4
Medlem
ToreSkogs avatar
Jag skulle ju se ut den/de jag kan tänka mig via nätet eller svenska butiker.
På det viset så blir det ju betydligt svårare att lura dig och lurad vill man ju inte bli. Se ut några modeller du är intresserad av och leta sedan upp just dessa.

Språket är nog engelska och det tror jag inte blir några problem att ändra om det skulle vara något annat.

Vad det gäller kartor och sånt så kan väl allt köpas för pengar och resten kan man ladda ner här: http://thepiratebay.org/search.php?q=garmin
Citera
2005-12-08, 11:51
  #5
Medlem
Elin.As avatar
tack för svaren.

Vilka märken är att föredra? Räknas Garmin som ledande?
Citera
2005-12-08, 12:00
  #6
Medlem
ToreSkogs avatar
Nu kom thailandsexperten hem tidigt, hon säger att Bankok och Phuket är de enda ställena där man kan köpa sådana grejor.
Var kanske självklart för alla andra men jag vet noll om Thailand så jag tänkte jag skriver det ändå.

Jag diggar garmin och jag tror att de är världsledande på bärbara prylar åtminstone.

En sida där du kan hitta massor av gps-nördar är: http://www.geocaching.com/
Där kan man joina forumen och se vad folk tycker om olika gps:er.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback