Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-09, 15:57
  #1
Medlem
Kokettes avatar
Hur känslig är en hundvalp för sin människas beteenden och sinnesstämning? Jag undrar eftersom jag vill hoppa på sub igen men jag har en liten hund hemma som jag älskar över allt annat och som naturligtvis inte på något sätt får komma till skada. Problemet är att jag mår dåligt utan sub, ont i huvud och kropp och kommer på mig självmed att bli arg på valpen när hon vill nosa runt. Jag känner mig alltså redan som världens sämsta matte och tror faktiskt att jag skulle bli mer motiverad att hitta å grejer med hunden om jag tog sub. Om jag börjar knarka men ser till att sköta om hunden på ett bra sätt torde hunden inte må dåligt av det eller? Kommer hon tycka att det är läskigt när jag blir personlighetsförändrad? Någon som har erfarenhet av knarre och husdjur kanske?
Citera
2016-09-09, 16:06
  #2
Medlem
Låter som en dålig ide att börja med sub igen...
Lägg all din kärlek till hunden istället och låt den bli en motivation för att bli ren istället kanske?

Tror inte din hund kommer må särskilt bra när du är helt bäng på den där skiten..

Skaffar man en Hund så har man ett ansvar. Ge din hund det liv den förtjänar och låt den inte komma i andra hand.

lycka till
Citera
2016-09-09, 16:06
  #3
Medlem
Yr.kands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
Hur känslig är en hundvalp för sin människas beteenden och sinnesstämning? Jag undrar eftersom jag vill hoppa på sub igen men jag har en liten hund hemma som jag älskar över allt annat och som naturligtvis inte på något sätt får komma till skada. Problemet är att jag mår dåligt utan sub, ont i huvud och kropp och kommer på mig självmed att bli arg på valpen när hon vill nosa runt. Jag känner mig alltså redan som världens sämsta matte och tror faktiskt att jag skulle bli mer motiverad att hitta å grejer med hunden om jag tog sub. Om jag börjar knarka men ser till att sköta om hunden på ett bra sätt torde hunden inte må dåligt av det eller? Kommer hon tycka att det är läskigt när jag blir personlighetsförändrad? Någon som har erfarenhet av knarre och husdjur kanske?

Den anpassar sig. Du rationaliserar för att knarka.
Citera
2016-09-09, 16:10
  #4
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yr.kand
Den anpassar sig. Du rationaliserar för att knarka.


jo, det är klart jag gör det. innan jag skaffade hunden hade jag iofs bara tutat och kört eftersom det är mitt liv och jag bryr mig verkligen inte om människor runt mig blir ledsna till följd av mitt liv. hunden däremot är mitt ansvar och jag måste fan se till att hon mår bra. om jag tror att hon kan fara illa av mitt missbruk får jag helt enkelt sluta knarka. men det tror jag inte eftersom jag tror att jag kommer bli trevligare helt enkelt. men fan vet jag vad som pågår i hundens hjärna om hon kan uppfatta att jag beter mig märkligt och bli rädd för mig. det vill jag veta så jag kan fatta ett beslut utifrån det
Citera
2016-09-09, 16:11
  #5
Medlem
fluffhajs avatar
Min hund distanserade sig när jag rökte på. Tycker du ska låta "knarret" ligga på hyllan.
Citera
2016-09-09, 16:16
  #6
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Clown
Låter som en dålig ide att börja med sub igen...
Lägg all din kärlek till hunden istället och låt den bli en motivation för att bli ren istället kanske?

Tror inte din hund kommer må särskilt bra när du är helt bäng på den där skiten..

Skaffar man en Hund så har man ett ansvar. Ge din hund det liv den förtjänar och låt den inte komma i andra hand.

lycka till

mm aa du kanske har rätt

alltså just nu lever jag enbart för min hund. hon kommer verkligen i första rummet varje dag. jag har sagt upp bekantskapen med "dåligt folk" och går aldrig ut förutom på promenader med henne. jag ser till att aldrig sätta mig i knipor som kan påverka henne. jag skulle således aldrig mer slänga i mig en hundraburk ikto och hoppas på det bästa. däremot brukade jag förr i tiden mysa på sub i min ensamhet och upplever att jag då har kontroll över mig själv. jag hittar inte på dumheter utan är mig själv fast mysig och harmonisk. men jag tänker att hunden kanske uppfattar mitt mys och harmoni som något otroligt obehagligt. typ som ett barn skulle tycka att det var läskigt. kan hundar känna så?
Citera
2016-09-09, 16:17
  #7
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj
Min hund distanserade sig när jag rökte på. Tycker du ska låta "knarret" ligga på hyllan.

när du redan var bäng eller för att undvika röken?
Citera
2016-09-09, 16:21
  #8
Medlem
fluffhajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
när du redan var bäng eller för att undvika röken?
Både och. Kan vara att hon inte gillade lukten. Dock så kan jag tycka att det är oansvarigt att ta droger när man har djur, även om man sköter djuren. Du kan ju till exempel ta droger om du har barn och säkert vara en relativt god förälder. Men är det att ta ansvar?
Citera
2016-09-09, 16:26
  #9
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj
Både och. Kan vara att hon inte gillade lukten. Dock så kan jag tycka att det är oansvarigt att ta droger när man har djur, även om man sköter djuren. Du kan ju till exempel ta droger om du har barn och säkert vara en relativt god förälder. Men är det att ta ansvar?

hmm men asså nu får du nog definiera vad ansvar är. för om hunden inte mår dåligt över att man tar droger dvs hunden märker inte ens något och man dessutom tar väl hand om den så är det väl inte oansvarigt gentemot hunden? med barn däremot kan ju ungen hitta knarket eller att det på något sätt kommer ut varpå socialtjänst blir inkopplad osv osv.

så jag ska verkligen försöka välkomna ni som anser att jag absolut inte bör knarka men ni får gärna motivera varför det är oansvarigt. på vilket sätt hunden kan fara illa osv...
Citera
2016-09-09, 16:45
  #10
Medlem
fluffhajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
hmm men asså nu får du nog definiera vad ansvar är. för om hunden inte mår dåligt över att man tar droger dvs hunden märker inte ens något och man dessutom tar väl hand om den så är det väl inte oansvarigt gentemot hunden? med barn däremot kan ju ungen hitta knarket eller att det på något sätt kommer ut varpå socialtjänst blir inkopplad osv osv.

så jag ska verkligen försöka välkomna ni som anser att jag absolut inte bör knarka men ni får gärna motivera varför det är oansvarigt. på vilket sätt hunden kan fara illa osv...
Finns inget som säger att hunden inte skulle kunna få tag i drogerna. Vissa hundar tuggar i sig exakt allt de kan få tag i. Sedan så handlar det om det längre perspektivet. Bara för att du sköter djuret just nu så innebär inte det per definition att du kommer att göra det alltid. Opiater och liknande tenderar i att mynna ut i något man använder regelbundet, och regelbundenhet sänker motivation vissa dagar. Hundar kräver uppmärksamhet varje dag.
Citera
2016-09-09, 16:49
  #11
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj
Finns inget som säger att hunden inte skulle kunna få tag i drogerna. Vissa hundar tuggar i sig exakt allt de kan få tag i. Sedan så handlar det om det längre perspektivet. Bara för att du sköter djuret just nu så innebär inte det per definition att du kommer att göra det alltid. Opiater och liknande tenderar i att mynna ut i något man använder regelbundet, och regelbundenhet sänker motivation vissa dagar. Hundar kräver uppmärksamhet varje dag.

mm du har nog rätt om det längre perspektivet. jag har aldrig knarkat en specifik drog längre än ett år så jag vet inte hur det är att vara i ett riktigt beroende, förutom alkohol då.
Citera
2016-09-09, 19:46
  #12
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
mm du har nog rätt om det längre perspektivet. jag har aldrig knarkat en specifik drog längre än ett år så jag vet inte hur det är att vara i ett riktigt beroende, förutom alkohol då.


Jättebra att du inte fastnat i ett beroende än - dock är det ingen garanti för att du aldrig kommer göra det.

Ta hand om din hund, låt den ge dig livsglädje och kärlek, och strunta i drogerna. Det är det bästa du kan göra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback