Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2005-12-17, 09:24
  #61
Medlem
catlands avatar
Skitbra. I en liten stad här i vårt rike så var det några ungdomar som hade sönder rutor i somras, många rutor under hela sommaren. Där hade det varit bra med en lösensumma för att motivera att dessa idioter åkte fast. Skottpengar hade varit ännu bättre iofs.

Kan berätta att jag jobbade natt och såg ibland dessa legister på långt avstånd. Ringde polisen, tror ni något hände...?
Citera
2005-12-17, 11:09
  #62
Banned
fiveOne5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catland
Skitbra. I en liten stad här i vårt rike så var det några ungdomar som hade sönder rutor i somras, många rutor under hela sommaren. Där hade det varit bra med en lösensumma för att motivera att dessa idioter åkte fast. Skottpengar hade varit ännu bättre iofs.

Kan berätta att jag jobbade natt och såg ibland dessa legister på långt avstånd. Ringde polisen, tror ni något hände...?
Ett ha-sönder-rutor-gäng? Säkert att det var samma killar? Låter lite väl hjärndött.
Självklart hände inget..
Citera
2005-12-17, 11:16
  #63
Medlem
Nirps avatar
Folk som "taggar" eller vad det nu kallas skulle jag utan problem anmäla gratis, fult och helt värdelöst. Däremot de som gör riktiga målningar på större ytor och gör vår gråa värld lite varmare och mysigare har jag ingenting emot, men det omotiverade klottret avskyr jag.
Citera
2005-12-17, 11:16
  #64
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimm
Skulle verkligen kunna tänka mig att ange nån toy, men aldrig en kompis.

För 15.000 har man råd med burkar så det räcker länge.

Även jag tycker att du resonerar svinaktigt!

Jag hoppas att du åker dit, och får indragen veckopeng skitlänge...
Citera
2005-12-17, 11:27
  #65
Medlem
catlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveOne5
Ett ha-sönder-rutor-gäng? Säkert att det var samma killar? Låter lite väl hjärndött.
Självklart hände inget..

Jepp. Under två sommarmånader så krossades det i regel någon ruta varje/varannan natt. Nästan varje fönsterruta hade securitas-tejp.
Citera
2005-12-17, 16:50
  #66
Medlem
grimms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Även jag tycker att du resonerar svinaktigt!

Jag hoppas att du åker dit, och får indragen veckopeng skitlänge...

Ok, efter att ha funderat så kanske jag tog i lite väl... Men ändå, som en vis målare sa, "I'd rather have twice as many guards, and half the amount of toys"...
Citera
2005-12-17, 18:01
  #67
Banned
tedham.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimm
Ok, efter att ha funderat så kanske jag tog i lite väl... Men ändå, som en vis målare sa, "I'd rather have twice as many guards, and half the amount of toys"...


hmm luktar som någon vänder kappen efter vinden...

Jag hade inte tackat nej till 15lax för att sätta dit nån, beror ioförsig lite på vad det är för person man sätter dit. Men o andra sidan så har jag inte orken att anstränga mig för dom där 15 000 kronorna..


Till den där nissen som sa att man borde lägga pengar på att folk skulle ange våldtäktsmän istället. Hyfsat stor skillnad på brott, tror att dom flesta ser det ganska självklart att anmäla en våldtäkt, om dom ser det eller får höra om det osv.. Är nog inte lika självklart för alla att anmäla graffiti.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback