Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-09, 06:56
  #1
Avstängd
När det hänt en "bra" grej, då kan du förvänta dig alltid att något dåligt orelaterat ska hända direkt efter.
Varenda gång.
Tex om ett bageri säljer extra billiga saker samt att jag timar alla bussar exakt, vad tror ni händer. Jo mkt riktigt, hunden har slitit sönder mitt dyraste klädesplagg. Obs nu är bara detta ett exempel men ni fattar väl.
Citera
2016-09-09, 07:10
  #2
Medlem
Balans
Citera
2016-09-09, 07:14
  #3
Medlem
Tror inte det är så. Bara det att man känner av det mer om det har hänt nått bra. Dåliga saker händer hela tiden
Citera
2016-09-09, 07:16
  #4
Avstängd
frifarts avatar
goggla ordet KAOS , det mesta i livet är just kaos och de få gångerna allt fungerar och är bra tillhör undantagen tyvärr
Citera
2016-09-09, 07:19
  #5
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
goggla ordet KAOS , det mesta i livet är just kaos och de få gångerna allt fungerar och är bra tillhör undantagen tyvärr

Nja

Vad OP efterfrågar förklaras bäst av konceptet "regression to the mean"
Googla det.

(om man tror på naturvetenskap snarare än tomtar och troll det vill säga)
Citera
2016-09-09, 11:19
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HackadKorv
När det hänt en "bra" grej, då kan du förvänta dig alltid att något dåligt orelaterat ska hända direkt efter.
Varenda gång.
Tex om ett bageri säljer extra billiga saker samt att jag timar alla bussar exakt, vad tror ni händer. Jo mkt riktigt, hunden har slitit sönder mitt dyraste klädesplagg. Obs nu är bara detta ett exempel men ni fattar väl.
Gå i tid till bussen och lägg inte dina dyraste klädesplagg så att hunden kan komma åt dem.

Om du upplever att det händer en dålig sak efter en bra sak så händer det ju en bra sak efter en dålig, så var glad för det och tänk på att det finns människor som upplever att allting alltid är dåligt.

Och det är ju inte så på riktigt att slumpen gör att allt varannan gång är dåligt och varannan gång bra för då hade du ju vunnit pengar på varannan lottorad (om du nu då upplever att det är bra att vinna pengar för om du inte gillar pengar så blir det ju bra varje gång du inte vinner...)
__________________
Senast redigerad av Xuno 2016-09-09 kl. 11:22.
Citera
2016-09-09, 11:31
  #7
Medlem
Roxanas avatar
Aldrig upplevt det fenomenet. Snarare att "all skit händer samtidigt". Det började med att man försov sig och sen är den dagen förstörd, typ. Eller som ett skräckexempel ur verkligheten; en bekant som med bara någon månads mellanrum först fick begrava sin förälder och därefter avliva sin hund.
Citera
2016-09-09, 12:06
  #8
Medlem
Missplacedgunks avatar
Letar man efter dåliga ting träder de fram, så ser jag det.
Citera
2016-09-09, 12:07
  #9
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Nja

Vad OP efterfrågar förklaras bäst av konceptet "regression to the mean"
Googla det.

(om man tror på naturvetenskap snarare än tomtar och troll det vill säga)

Vad har kaos med tomtar och troll att göra?
Citera
2016-09-09, 16:18
  #10
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Vad har kaos med tomtar och troll att göra?

Inte mycket, jag tänkte snarare på folk som tror på ödet, karma, etc.
Citera
2016-09-11, 04:46
  #11
Medlem
-vaas-s avatar
Universum är lite som den här i Jigsaw i Saw-filmerna, det förmodligen är Jigsaw som aldrig riktigt kunde dö utan i framtiden utvecklades till en snorhög intelligens som reste tillbaka i tiden och skapade universum för den "i want to play a game".

Där allt är en superavancerad fälla egentligen, som jorden är en rätt liten plats i universum där det finns oändligt med yta utanför - men han fyllde rymden med dödlig strålning som människor måste genom de grundämnen han placerade på jorden hitta ett sätt att ta sig igenom innan jorden i sin tur förintas av att människor förbrukar den när de befinner sig på den.

The Clock Is Ticking..

Dinosaurierna är resterna vi ser av det tidigare spelet han spelade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback