Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-08, 22:49
  #1
Medlem
crippledmfs avatar
För den som har läst lite om ämnet och är således insatt så vet man förmodligen om att de flesta någon gång under livet väljer att fantisera om mord. Tänkte det skulle vara intressant att höra från andra användare hur ni tycker och tänker..

För mig har det varit periodvis, när jag var runt 11 började jag fantisera om att få mörda folk jag inte tyckte om. Då var det nog snarare ett sätt att få känna kontroll, just tanken "Jag KAN döda dom". Under tonåren avtog det faktiskt, hade sedan en period när jag var runt 20 då jag under ett halvårs tid tänkte väldigt mycket på mord. Var totalt isolerad mer eller mindre från omvärlden och satt vaken väldigt mycket och älskade att gotta mig i seriemördardokumentärer.. Med tanke på hur labil och impulsiv jag faktiskt var så är jag både förvånad och glad över att det aldrig blev något. Hade det inte varit för att jag var så isolerad hade säkert nån rackare fått lida. Gick inte på krogen och sådant och undvek folk så mycket det gick, kanske någon undermedveten självbevarelsedrift att faktiskt inte mörda någon?

Nu är man vuxen, känns som man gjort allt i livet typ som man skulle vilja göra. Jag ser noll värde i människoliv nu för tiden, finns enstaka gottegrisar som följt med en i livet som jag inte skulle vilja se döda men för resten så skulle det nog kvitta. Men jag har också suttit tillräckligt på både anstalter och psyken för att veta att det inte är kul, skulle troligtvis ta livet av mig om jag hamnade i en sådan sits igen.

Man försöker bara knega sig fram i livet och göra det bästa av skiten, men visst fan tänker man på mord. Iallafall en gång i veckan. Har planerat mord, studerat allt som har med mord att göra och såklart legat på kvällarna och fantiserat om alltifrån planerandet till det faktiska utförandet till gripandet osv. Jag personligen är ingenting för slaktade människor, jag vill bara veta av att dom skulle vara döda. Effektiva mord, inget krångligt. Giftmord har alltid intresserat mig och fått mig o tända till men ja, effektivt men lite tråkigt. Man vill ju ändå få uppleva vreden, få släppa loss och bokstavligt talat känna när människan blir ett meningslöst och kallt objekt. Hade det varit någon jag ogillade så hade jag velat hugga, så mycket det bara går. Har många gånger varit frågvis till det där hur mycket man faktiskt borde kunna hugga någon, runt 200 hugg är det högsta jag hört talas om men visst fan borde man kunna få in fler än så om man verkligen vill.

Jag är en person som gärna beskriver mig som social, glad, omtänksam och allmänt spontan och uppåt. Nyfiken på livet liksom, men någonstans inom mig så har tankar om mord alltid funnits där i alla tidsperioder av mitt liv. Vid alla sorters tillstånd och vid alla sorters situationer. Jag har länge haft känslan att jag kommer döda någon under min livstid, har alltid sen jag var liten velat veta hur det känns och velat visa att jag kan. Ganska tragiskt, för utgången blir nästan alltid fängelse eller självmord när jag tänker på det rent rationellt. Vill inget av det, och rent logiskt sett vill jag inte döda någon om jag verkligen inte ser någon större mening med det.

Men sen ligger man där veckan efter en sen natt och tänker på det likt förbannat ändå. Som en manisk rutin, en fix ide som aldrig velat försvinna.

Känns behagligt att kunna skriva om det, hade varit intressant och veta om fler känner igen sig. Ser ni det som ett problem? Hur ser era fantasimord ut?

Tacka fan för flashback och nej jag trollar inte, genuint ärlig för en sekund bara.
Citera
2016-09-08, 23:32
  #2
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Vet vad du menar. Men har lyckats få självinsikt vad det beror på.

När du grävt djupt nog inser du att det är dina egna brister som spökar, och att alla dessa tankar är som
bortblåsta varje gång du löser ett av dina egna problem.

Dock är den absoluta sanningen är att problemen kommer åter och det finns väldigt få som egentligen vill hjälpa. Och frågan är om du ens har möjlighet att komma till någon högre självinsikt till att förstå alla samband.

Så skulle råda dig om det nånsin sker: Slå uppåt.
Då kan du åtminstone gå ur det hela med självrespekt och inte gått med den patetiska högen av seriemördare som i regel alltid gett sig på de svaga(egentligen sig själva...).
Citera
2016-09-08, 23:36
  #3
Medlem
crippledmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermale
Mitt fantasimord är på två personer, en man och en kvinna.

En man i 20-årsåldern samt en jämnårig kvinna.

Har ett skjutjärn, mannen är redan färdig. Lockar ut honom genom att tända eld på bilen med bensin, varpå jag skjuter honom, springer fram och lämnar ett budskap och avslutar jobbet. Styckar kroppen och lägger i säckar som jag kastar in i den brinnande bilen.

Häller ytterligare bensin i gräset i ett område om 10x10m och tänder på för att förstöra blodspår. Plockar upp de tomma hylsorna och springer från platsen till en skog och går ca 3.5 mil hem. Har redan övat detta och kan stigen med stängda ögon.

Kvinnan mördas även hon med eld, tänder eld på ytterdörren och kastar in bensindunkar i 4 av 7 fönster samt vakar utanför alla fönstrena. Om hon tar sig ut så är det misslyckat p.g.a. grannar som vaknat. Försöker igen senare.

Skjutjärnet gör jag mig av med genom att smälta det. Har mördat förr och åkt fast men inte denna gång.


Intressant läsning Även om jag inte gillar skjutvapen så finner jag din lilla fantasi underhållande minsann. Lycka till iallafall om du har funderingar på att genomföra det. Morddömda döms ju oftast pga koppling, finns det ett motiv från din sida så skulle jag var ytterst försiktig. Vet inte hur området ser ut, men bränder tenderar att få folk att ringa brandkår och polis. Skottavlossningar likaså..

Vad har du torskat på för mord? Vad fick du?
Citera
2016-09-08, 23:41
  #4
Medlem
crippledmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Vet vad du menar. Men har lyckats få självinsikt vad det beror på.

När du grävt djupt nog inser du att det är dina egna brister som spökar, och att alla dessa tankar är som
bortblåsta varje gång du löser ett av dina egna problem.

Dock är den absoluta sanningen är att problemen kommer åter och det finns väldigt få som egentligen vill hjälpa. Och frågan är om du ens har möjlighet att komma till någon högre självinsikt till att förstå alla samband.

Så skulle råda dig om det nånsin sker: Slå uppåt.
Då kan du åtminstone gå ur det hela med självrespekt och inte gått med den patetiska högen av seriemördare som i regel alltid gett sig på de svaga(egentligen sig själva...).


Jag förstår ditt perspektiv! Självinsikt har jag enormt mycket av även om det kanske inte genomsyras i texten. Självkontroll är något svårare.

Den absoluta sanningen kan jag aldrig nå, och vill nog inte nå heller om jag ska vara ärlig.

För mig kvittar det, alla människor är svaga i sig. Tror många seriemördare slått neråt av praktiska skäl, lägre stående människor blir inte likna saknade liksom. Vill ju inte avslöja vad mina fantasier bygger på, men personligen skulle mina potentiella offer vara folk ur olika klasser. Men det har snarare med mina fantasier att göra och inte värderingar i sig, och andras syn på saken är ju egentligen rätt obefintlig. Hade jag brytt mig hade jag inte velat mörda någon haha..

Menmen, allt är tankar. Tankar är inte olagliga att ha och jag vet vad jag sysslar med och hur jag själv fungerar
Citera
2016-09-08, 23:57
  #5
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf
Jag förstår ditt perspektiv! Självinsikt har jag enormt mycket av även om det kanske inte genomsyras i texten. Självkontroll är något svårare.

Den absoluta sanningen kan jag aldrig nå, och vill nog inte nå heller om jag ska vara ärlig.

För mig kvittar det, alla människor är svaga i sig. Tror många seriemördare slått neråt av praktiska skäl, lägre stående människor blir inte likna saknade liksom. Vill ju inte avslöja vad mina fantasier bygger på, men personligen skulle mina potentiella offer vara folk ur olika klasser. Men det har snarare med mina fantasier att göra och inte värderingar i sig, och andras syn på saken är ju egentligen rätt obefintlig. Hade jag brytt mig hade jag inte velat mörda någon haha..

Menmen, allt är tankar. Tankar är inte olagliga att ha och jag vet vad jag sysslar med och hur jag själv fungerar

Känner väl som du, bara att jag tycker det är patetiskt och väldigt dåligt om man ändå har planering inblandat i det hela.
Var är sporten och utmaningen i att slå neråt ?
Citera
2016-09-09, 00:33
  #6
Medlem
Kokettes avatar
jag fantiserar om det hela tiden. minsta irritation väcker såna tankar hos mig. jag minns att jag redan när jag var ca sex-sju år fantiserade om att bränna inne min mor och bror när jag kände mig kränkt över något. fick alltid extremt dåligt samvete efteråt.

när någon blockerar min väg i rulltrappan brukar jag fantisera om att hugga denne besinningslöst. ett påhängset ex kan jag istället drömma om att efter längre tortyr ta av daga på ett mer planerat vis.

jag har aldrig mördat och kommer förhoppningsvis aldrig göra det heller. tror jag skulle må skitdåligt av det faktiskt. men fantisera går bra. även om det antagligen gör mig till en ännu elakare och vidrig människa eftersom dessa tankar tar över hela mitt liv. i synnerhet som jag även tänker på vissa mord och avrättningar i rent njutningssyfte. jag blir lugn och nöjd av att se exempelvis hängningar på film

i övrigt har jag väl liksom de flesta roat mig med att tänka ut "det perfekta mordet".
Citera
2016-09-09, 00:50
  #7
Medlem
Sodomizer-s avatar
Aldrig.
Citera
2016-09-09, 03:03
  #8
Medlem
Jag tror du har tittat alldeles för mycket på Dexter.

Men om det verkligen stämmer så sök hjälp för böveln. Hemskt att veta att folk som dig går lösa därute.
Om du absolut måste ta någons liv så varför inte ditt eget? Då slipper du anstalt och får utlopp för ditt begär samt att vi andra slipper dårar som dig. Win win
__________________
Senast redigerad av Den.smarta 2016-09-09 kl. 03:09.
Citera
2016-09-09, 16:33
  #9
Medlem
Proras avatar
Det finns en filmdokumentär om när Muhammed Ali skulle boxas i Kongo på 70-talet. 'The rumble in the jungle'. Inför matchen i det ökänt oroliga och kriminella Kinshasa lät diktatorn Mbutu haffa alla kända kriminella vilka fördes till stadens fotbollsarena. Han förklarade att han ville ha ordning. Var tionde valdes slumpmässigt ut och sköts ihjäl. Resten släpptes. Och det blev lugnt.

Något åt det hållet fantiserar jag om ibland. Rena Taxi Driver-fantasier alltså. Inget personligt, bara en önskan att rensa upp och göra samhället mer uthärdligt för det stora flertalet. Och inga skjutvapen. I mina fantasier gör man som österrikarna gjorde med misstänkta partisaner på Balkan under första världskriget. De fick dingla i rep. Brutalt, men som sagt, bara fantasier.
Citera
2016-09-09, 17:08
  #10
Medlem
Mulla Krekars avatar
För runt 12 år sen mådde jag sämre o fantiserade ibland om mord. Även jag är fascinerad av gifter. Men de tankarna har avtagit. Fast jag skrev en gång på ett annat forum, att jag hade en mordplan som jag kommer att genomföra. Då knackade polisen på o grep mig för "Förberedelse till mord"... Men det lades ner.
Citera
2016-09-09, 17:15
  #11
Medlem
Handikappadmuss avatar
Är det inte spontantänk att direkt känna "jag vill mörda" när det handlar om oerfarna killar/män?
När man som tjej känner så, så känns det inte tillräckligt för att man vill åstadkomma Den Typ av tortyr/död även om personen gjort något "oförlåtligt". Man vill ofta "bara" göra männskan till åtlöje, sen är det bra.

Kan tänka mig annorlunda för "spermadonartorena" därute. Lugn, nästa gång kanske det Verkligen gäller Ditt barn! Ta alltid reda på fakta första innan di ger dig in i stormen av snusk.
Citera
2016-09-09, 18:52
  #12
Medlem
Vad är grejen med kontroll grejen, lust att utveckla?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback