Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-08, 20:04
  #1
Medlem
Hej!

Har ni förslag på en bra rakapparat som fungerar runt halsen och runt munnen? Den jag har nu är riktigt dålig och man får stå hur länge som helst för att få bort mycket och är en del hårstrån som jag inte kan få bort med den.
Citera
2016-09-08, 20:10
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yukno
Hej!

Har ni förslag på en bra rakapparat som fungerar runt halsen och runt munnen? Den jag har nu är riktigt dålig och man får stå hur länge som helst för att få bort mycket och är en del hårstrån som jag inte kan få bort med den.

Har prövat 3 olika på 10 år. Ingen kan slå en bra rakhyvel. Bästa är ju givetvis att raka sig i duschen efter 10 min av varmt vatten.
Citera
2016-09-08, 20:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marbodal
Har prövat 3 olika på 10 år. Ingen kan slå en bra rakhyvel. Bästa är ju givetvis att raka sig i duschen efter 10 min av varmt vatten.

Har bara kört rakhyvel där nere men kanske borde börja med rakhyvel och rakskum i ansiktet. Känns som jag kommer börja blöda massor bara om jag kör rakhyvel.
Citera
2016-09-09, 02:01
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yukno
Har bara kört rakhyvel där nere men kanske borde börja med rakhyvel och rakskum i ansiktet. Känns som jag kommer börja blöda massor bara om jag kör rakhyvel.
Ja för gudsskull kör med rakskum. Och köp inga billiga rakhyvlar. Du får vad du betalar för. Rakskum går med Ica och bra med lotion efter rakning
Citera
2016-09-11, 17:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marbodal
Ja för gudsskull kör med rakskum. Och köp inga billiga rakhyvlar. Du får vad du betalar för. Rakskum går med Ica och bra med lotion efter rakning

Okej har du exempel på någon bra rakhyvel? Känns som jag borde köra rakapparat dock för har inte mycket skäggväxt.
Citera
2016-09-11, 23:08
  #6
Medlem
Säket olika för alla men för min del så är det Gilette som gäller. Kostar men håller länge.
Citera
2016-09-12, 00:01
  #7
Medlem
Trollfeeders avatar
Vad är du beredd att betala? Jag tycker att Brauns 7-serie är överlägsen allt annat jag provat, men den kostar runt 2 lapp. Billigaste varianten enligt prisjakt 1643:-, men jag har en lite fetare, vet inte vad skillnaden är exakt. Den jag har heter Series 7 790cc.

Som nämnts tidigare - ingen rakapparat kan mäta sig med en hyvel. Men orka hyvel är min inställning.
__________________
Senast redigerad av Trollfeeder 2016-09-12 kl. 00:07.
Citera
2018-11-17, 10:10
  #8
Medlem
TraXzmans avatar
Vill helst slippa att använda hyvel som jag gör som oftast och har en utsliten rakapparat just nu som har gjort miljoners skäggvarvs- avverkningar. Så vad är det som skiljer en dyr rakapparat med en enklare variant rakapparat med Philips OneBlade

Förresten är jag bara ute efter att få ner mm så hudnära som möjligt så snabbt och vasst som möjligt med en skäggtrimmer - rak apparat. Och enkel rengöring.

Philips OneBlade verkar populär och nästan mest prisvärd med både hårtrimmer och skäggtrimmer.
Nån som har en sån, är ni nöjd och är det strået vassar än många andra rakapparater i samma prisklass. Frågor...

- Väldigt hudnära ?
- Hållbarhet och kvalite ?
- Behöver man bara byta bladet bara 1 gång pr 4 månaders av flitigt användande ?
- Övriga synpunkter ?

https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3761387&view=c

Mvh T
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback