Citat:
Ursprungligen postat av
somenboll
Vad hjälper det att de har hans dna? Efter en månad står han vid gränsen igen med nytt namn. Och eftersom det är så fruktansvärt kränkande att kolla DNA på flyktingar så lär det inte heller upptäckas förrän han blir tagen igen för något som kräver dna-koll. Kanske blir utvisad igen och kommer tillbaka. Osv, osv...
Om Sverige vore ett normalt land hade vi redan från början registrerat dna från ALLA flyktingar när de står vid gränsen. Inte bara för att kunna kontrollera brottslighet utan också kolla upp så att anhöriga verkligen är anhöriga. Jag är så misstänksam av naturen att jag tror att många av dessa "ensamkommande barn" kan få sig en hacka för att ta hit folk som betalar för sig och uppges vara familj...
Tyvärr är hela Sverige ett dårhus i kolossalformat där dårarna styr och de normala spärras in med tvångströja.
Det håller jag med om - och har själv skrivit om i andra trådar - att alla asylanter borde topsas och daktas innan man får passera gränsen.
Det finns så många skäl som talar för det att det är en gåta att det inte har införts.
Men just i det här fallet så är ju mannen rökt, även om falskt namn skulle brukas. Mannen kan helt enkelt inte begå några brott, vilket verkar ju vara mot hans natur. Så en retur till Europa skulle bli ett "helvete" för honom då hans enda möjlighet är att leva ett synnerligen lagligt liv
Sedan så kan han ju inte ansöka om asyl med falskt namn inom EU då fingeravtrycken som tas vid asylansökan samkörs med andra EU länder.
Jag är ingen expert - jag baserar min information på olika artiklar och debatter. Utan att vara säker, men jag tycker det ser ut som om den här mannen kommer att gå in i väggen om han återkommer till EU och söker asyl under falskt namn.
Men visst, möjligheten finns ju alltid att han återkommer och sällar sig till alla illegala och papperslösa - kan alla Nordafrikaner så kan ju den här lilla telningen.